Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3511665
     solskinsglad

      Jeg arbejder som frivillig på en skole i Guatemala, og vi har hårdt brug for flere frivillige. Jeg ved godt, at jeg har oprettet indlæg herinde flere gange, men nu kommer der lige ét mere, som gerne skulle dække alle vores behov. Det er ikke kun nu, det er aktuelt, så hvis du læser dette indlæg et år efter oprettelsen og er interesseret, så send mig alligevel en mail.

      Pris: Skolen opkræver ikke noget fra de frivillige. Alle frivillige får gratis kost og logi på skolen.

      Skolen har plads til 5 frivillige, der normalt dækker følgende opgaver:

      Computer:
      Skolen har et computerlokale, der bruges til at undervise eleverne i basale computerfærdigheder (Word, Excel, internet), derudover bruges lokalet som internetcafé, hvor byens unge kommer og spiller netværksspil og andre kommer for at søge information (de har ofte brug for hjælp, da de ikke er fortrolige med at søge på nettet).
      Computerlokalet drives 100 % af frivillige.

      Idræt:
      Eleverne modtager én times idrætsundervisning om ugen. Det kan være alt mellem himmel og jord, som de undervises i (volley, fodbold, basket, dans, yoga, gymnastik, stikbold, rundbold, bordtennis, jorden er giftig…).

      Engelsk:
      Begynderengelsk. Eleverne har aldrig modtaget engelskundervisning før, når de kommer til skolen, og engelsk er deres tredjesprog, da de taler q’eqchi’ som modersmål og spansk som andetsprog. Evt. voksenundervisning om aftenen for at tjene ekstra penge til skolen.

      Spansk: