This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NicolineBP

Hej
    Jeg ville lige prøve at høre om der er nogle der har nogle gode ideer. Jeg kunne godt tænke mig, at komme ud og rejse ca. 1-1,5 i sommerferien og meget gerne i forbindelse med noget frivilligt arbejde. Men som så mange andre, så vil jeg også gerne gøre det så BILLIGT som muligt, så mangler lige lidt vejledning;)

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme til Asien, men det er ikke fordi det er et krav at det bliver der, det kunne sådan set også bare være et sted i europa.

Drømmen er at kunne arbejde frivilligt med vilde dyr (elefanter/aber ville være rigtig godt;)), men da det jo er meget (!) dyrt, så ville jeg høre, om der er nogle der har gode forslagt til organisationer, der ikke er dyre eller steder, som ikke er organisationer, men som måske bare har gode erfaringer med?

Men altså frivilligt arbejde et eller andet sted i verden, helst med dyr, børn eller noget naturbevarelse og så billigt som muligt?

Nogle der har nogle gode ideer?

Undskyld det blev så rodet.

På forhånd, tak for hjælpen:)

Med venlig hilsen Nicoline

Anonym Magnus

wwoof.org – frivilligt landbrugsarbejde for kost og logi. Der er flest muligheder i vestlige lande. Ca. 150 kr. for medlemsskab, ellers ingen udgifter.

Anonym Lisbeth

Du kunne jo tage til Chitwan, Nepal?

Denne her organisation kan altid bruge frivillige:
    http://greensocietynepal.org/home/index.php

Det koster ikke noget særligt…kun et meget behersket beløb for kost og logi.

Anonym NicolineBP

Mange tak for svar:)
    Lisbeth, er det et sted du har prøvet?

Anonym Hovgaard

Der er en som tidligere har skrevet om noget frivilligt arbejde med elefanter på Sri Lanka.. Hvis du søger efter Sri Lanka er jeg sikker på den tråd kommer op 🙂 Hun havde vist været ret glad for stedet.

I Nepal kan du også tjekke http://www.vcdnepal.org. Jeg har kun hørt godt om denne org – og skal måske selv arbejde frivilligt gennem den org over sommeren. Det er ikke dyrt, du kan se priserne på hjemmesiden. Der kan man være forskellige stedet i Nepal – og man har forskellige muligheder ift børnehjem, skole, osv. Det er jo regntid i Nepal i juni, juli og august og derfor er det ikke alle byer som er lige fede at være i.. Den sydlige del (Chitwan, Bardia, osv) er malarie-område – og regntid + myg høre jo desværre ekstra sammen 🙁 Hvis du skriver til ejerne kan han sende dig mails til danskere som tidligere har været frivillige “gennem” ham.

Anonym Mia86

Jeg arbejdede med elefanter hos Millennium Elephant Foundation i Sri Lanka i vinteren 2011, og det var intet mindre end fantastisk! Og samtidig var det faktisk også ret billigt. Så vidt jeg husker, gav jeg knap 3.500 kr. inkl. transfer fra/til lufthavn samt kost (3 måltider dagligt) og logi i 14 dage. Du kan læse mere om MEF på http://www.millenniumelephantfoundation.com/.

Kort tid efter mit ophold i Sri Lanka åbnede der et nyt elefantsted i nærheden – Inspire Sri Lanka. En af de piger, jeg mødte hos MEF, tog efter et ophold i Australien tilbage til Sri Lanka for at arbejde hos Inspire, og ifølge hende er det endnu bedre. Fordelen ved Inspire er, at man får undervisning i elefanternes adfærd, behov osv. samt i at “styre dem” – og så får man meget mere tid med elefanterne. Det er i mine øjne et stort plus, da tiden med elefanterne klart var det fedeste under mit ophold. Desuden er der vist ikke turistbesøg hos Inspire, så man slipper for, at elefanterne pludselige skal ud at ride med turister. Du kan læse mere om Inspire på http://www.elephantvolunteer.org/.

Hvis du har spørgsmål om Sri Lanka, MEF, Inspire eller noget helt fjerde, er du meget velkommen til at kontakte mig 🙂

Anonym NicolineBP

Uhh, tusind tak for svarene, det ser ud som nogle rigtig fede steder! Nu skal man jo bare vælge, og så tage sig sammen til rent faktisk at gøre det;)
    Mange tak:)

Anonym EXIS

Check også EXIS’s hjemmeside:
    http://www.exis.dk/frivilligt-arbejde/

Send os en mail på info@exis.dk hvis du vil i kontakt med en tidligere deltager.

Anonym NicolineBP

Peter Martinsen: Kenya kunne bestemt være en mulighed, så vil meget gerne høre noget mere om det? Hvilket slags arbejde, priser, længde på ophold, forhold osv?:)

Anonym Peter Martinsen

Hej hej
    hvis du har lyst til at prøve Kenya, er der en del forskellige muligheder. Vi arrangerer rejser for frivillige her, for en billig penge!
    Du nævner mest Asien, men Kenya er et billigt og fedt alternativ. Skriv blot hvis du vil vide mere.
    mvh
    Peter Martinsen

Anonym Aventyr

Hej 🙂

Nu har jeg ingen erfaring med frivilligt arbejde i Asien, men jeg arbejde et sted i Ecuador som lyder som lige præcis det du søger: arbejde med aber og andre jungledyr i AmaZOOnico: http://www.selvaviva.ec/selvaviva/index.php?l=en

Du kan trykke på fanen der hedder AmaZOOnico og læse mere om selve dyrerehabiliteringscenteret derunder.

Der er vist danske organisationer, der arrangere frivilligt arbejde der, men hvis du vil spare mellemledet, som vi gjorde, kan du bare skrive til dem direkte på volunteers@selvaviva.ec 🙂 Det er meget billigt, du betaler kun for mad og lidt til logi. Du arbejder til gengæld også hårdt, modsat nogle af de luksus steder man kan havne som frivillig. Det er ude i junglen og det er et seriøst projekt om at få jugnledyr rehabiliteret i junglen og sprede viden om dyrehandel osv. Et super fedt projekt! Man skal helst kunne være der 2 mndr, ellers når man ikke at komme ordentligt ind i tingene. Men i sommerperioden vil de gerne have så mange som muligt, så prøv bare! Jeg var der selv i to måneder og det var en FANTASTISK oplevelse, som jeg aldrig vil glemme 🙂 Var tilbage efter tre år her i januar, det er virkelig et magisk sted! Derudover er Ecuador jo bare generelt et FEDT sted at rejse!

Håber det kan bruges til noget 🙂

Anonym NicolineBP

Hej:)
    Tusind tak for svar, det skal jeg da i hvert fald lige kigge på! Mange tak:)

Nicoline

Anonym larsson

Hej Nicoline,

Jeg kan anbefale et dansk firma ved navn Save A Heart – By Committing Yours.

Hjemmeside: http://saveaheart.dk/
    E-mail: info@saveaheart.dk

Jeg tror de har nogle af Danmarks billigste priser.

Anonym Laerke_Pigen

Hej Mia86
    Jeg læste dit indlæg og ville gerne læse mere om Inspire men hjemmesiden virker ikke. Er det nedlagt igen eller ved du hvorfor det ikke virker?

Vil blive virkelig glad hvis du vil svare 🙂

ps. har også prøvet at søge på Inspire med kunne ikke rigtig finde noget om det.

Hilsen Lærke

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account