Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535974
     Odense1982

      Jeg er i gang med at planlægge en rejse til Afrika… nærmere bestemt Tanzania…
      Planen var at arbejde 8 uger som voluntør på børnehjem/i en skole…og derefter rejse rundt i 6 uger(safari, bjergbestigning og slutte af med dykning på Zanzibar)…
      MEN jeg kan ikke få så meget orlov fra arbejde alligevel…kan max. arbejde 5-6 uger som frivillig og rejse rundt 4 uger…

      Har du prøvet at arbejde som frivillig/voluntør??? – Og i hvor lang tid…. Er 5-6 uger nok til, at man får noget ud af det… og faktisk også gør en forskel? Når at falde til og lære børnene at kende osv???

      Har du været voluntør, så vil jeg MEGET gerne høre om dine erfaringer!!!!

      #3536291
       Henrik

        Hej
        Jeg er lige kommet hjem fra en tur i Ghana hvor jeg arbejde 5½ uge og rejste i 4 uger.

        Man kan godt nå at gøre en forskel, men man kan ikke give sig til hvad som helst.
        Jeg arbejdede på et børnehjem og fandt hurtigt ud af at jeg aldrig ville nå at lære deres daglige rutiner godt nok til at kunne hjælpe til med de praktiske gøremål, uden jeg hele tiden ville være under oplæring.

        Jeg besluttede derfor at lave en lektiecafé, fordi det var meget nemt at gå til, og en ting hvor jeg ikke behøvede at kende børnene ret godt for at kunne hjælpe dem.

        Men det vil helt sikkert være at foretrække at man er der længere tid stadigvæk.

        #3536357
         Marion Andersen

          Du kan få arrangeret frivilligt arbejde i Tanzania med EXIS.
          Se http://www.exis.dk

          #3539685
           Ped22

            Du kan rejse med Projects Abroad
            Prøv at kigge på http://www.projects-abroad,dk

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account