This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym pernillekjaep

Hej.

Da mig og min veninde skal ud og rejse og lave frivilligt arbejde, vil jeg bare høre om der er nogen der har gode eller dårlige erfaringer med henholdsvis
    http://www.projects-abroad.dk og
    http://www.kilroy.dk

Tak på forhånd!

Anonym jacob

tjek evt http://www.vaid.dk, det er en non-profit organisation, som arrangerer ophold for seriøse frivillige

jeg krydser selv fingre for at de vælger mig til et 11 måneders ophold i thailand .. 4 dage til jeg får besked

Anonym pernillekjaep

Exis.dk skal vi i hvert fald ikke rejse med, da vi har hørt en masse dårligt om dem.
    Lige nu står det til at blive kilroy, da det er en dansk organisation.

Synes til gengæld det lyder HELT VILDT spændende med de elefanter der på Sri Lanka.
    Og hvis både du og en anden veninde (og en masse andre) har gode erfaringer med de to organisationer, er det jo i hvert fald værd at overveje kraftigt om det er dem man vil rejse med.
    Siger i hvert fald mange tak for dit fyldestgørende svar, der er blevet en masse at tænke over.

Stod det til at det var arbejdet der afgjorde om det var det ene eller det andet, ville det da klart være elefanterne der tiltrak mest 😉

Anonym Mia86

Det var også helt fantastisk at arbejde med elefanter!! De er de mest vidunderlige dyr, jeg nogensinde har mødt. Og meget mere intelligente end jeg havde regnet med 🙂

Jeg har udelukkende haft gode erfaringer med MEF, og min veninde er faktisk blevet en del af Inspire nu og tager sig vist nok af de frivillige, så hun er også ovenud tilfreds med dem. En anden veninde, som jeg mødte dernede, er tilbage hos MEF nu, så hun er meget glade for dem.

Men hvis I vil have det bedre med at rejse med Kilroy, så prøv evt. at høre dem, om de kan arrangere frivilligt arbejde med elefanter. Jeg var selv i kontakt med dem, da jeg planlagde min tur, og der mener jeg, at man også godt kunne komme til at arbejde med elefanter. Jeg kan dog ikke huske, om det var i Indien, Sri Lanka eller Thailand.

Anonym Mia86

Jeg har ikke personlig erfaring med nogen af dem, da jeg valgte at tage af sted uden en organisation. Det er markant billigere, hvis man selv arrangerer opholdet, og nogle steder får man endda mere for pengene. Det var i hvert fald tilfældet der, hvor jeg arbejdede i Sri Lanka. Jeg betalte mindre og fik samtidig et måltid mere hver dag i forhold til dem, som rejste med en organisation.

Hvis I kunne være interesseret i at arbejde med elefanter i Sri Lanka, vil jeg anbefale jer at kigge på enten http://www.millenniumelephantfoundation.com eller http://www.elephantvolunteer.org.

Jeg var frivillig ved førstnævnte (MEF) i februar sidste år, og det var den mest fantastiske oplevelse! Jeg blev hentet i lufthavnen, boede i en bungalow med flere andre frivillige på stedet, spiste alle måltider i restauranten over for MEF og blev kørt tilbage til Colombo, da jeg var færdig der, så man kan sagtens tage derned uden en organisation, som sørger for det praktiske.

Det andet sted er først blevet etableret i løbet af 2011, så det er relativt nyt, men skulle være helt fantastisk. Det er en tidligere frivillig fra MEF, som har startet det sammen med nogle srilankanere. Hos dem er de frivillige endnu mere i fokus, og man får bl.a. undervisning hvor man lærer en masse om elefanterne, lærer at styre dem med tilråb og får generelt mere direkte kontakt med elefanterne. Derudover arrangerer de ofte udflugter i weekenderne, barbecues m.m.

Ved begge steder er der også mulighed for at undervise engelsk og lege med lokale børn et par gange om ugen.

Men hvis det er noget, I kunne være interesseret i, så prøv at kigge på deres hjemmesider og find dem eventuelt på Facebook. Og I er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte mig, hvis I har spørgsmål.

Mvh. Mia

Anonym Anonym

jeg kender en der var med project abroad, og hun var rigtig godt tilfreds. hun følte sig godt taget af, og var glad for de sociale arrangementer de planlagde i weekenden for de frivillige, så hun ikke følte sig helt på egen hånd.. det er selvfølgelig en smagsag. personligt ville jeg altid foretrække at rejse ud på egen hånd, men hvis man aldrig rigtig har rejst selv i en længere periode, kan jeg godt forstå at man vælger at have et selskab i ryggen..

Anonym pernillekjaep

Siger mange tak for begge jeres svar!
    Da det er første gang vi begge skal ud og rejse i længere tid, føles det bedre at skulle rejse med en organisation.

Min frygt er bare, at hvis man rejser med et bureau som ikke er dansk, kan der opstå en masse “unødige” problemer osv.

Men det lyder da helt vildt tiltalende med MEF. Og hvis du kun har gode erfaringer med det, er det jo værd at overveje.

Anonym Mia86

Jeg kan sagtens forstå, at I føler jer mere sikre ved at rejse med en organisation, men ved lige netop MEF og Inspire (det andet sted) tager de mindst lige så meget hånd om jer, som en organisation ville gøre. Selvfølgelig kan der være forskel på organisationer, men dem jeg mødte havde ikke mere hjælp fra deres organisationer, end jeg havde fra MEF. De var overordnet super glade for oplevelsen, men havde ikke ret meget kontakt til organisationen, da de først kom af sted, og endte allesammen med at sige, at de ville foretrække at arrangere det selv en anden gang – fordi det er markant billigere, og man får den samme oplevelse. Men de rejste med i-to-i, så det var ikke en af de organisationer, I har kigget på.

Hvis I er lidt usikre på det med at rejse selv og foretrækker, at der er nogen, som tager hånd om jer og arrangerer aktiviteter osv., vil jeg ud af de to steder, jeg har talt om, anbefale Inspire (elephantvolunteer.org) frem for MEF. Ved MEF skal man selv tage initiativ, hvis man gerne vil have arrangeret noget. Men som regel er der jo så andre frivillige, som har været der i længere tid og dermed kan hjælpe med det praktiske 🙂

En af de piger, som jeg arbejdede sammen med hos MEF, har efterfølgende været hos Inspire, og hun var så begejstret, at hun er dernede igen nu. Hun siger, at det er meget mere socialt, og at de arrangerer en masse udflugter og aktiviteter. Og så sørger de selvfølgelig for at hente og bringe en til lufthavnen, så man ikke bare bliver kastet ud i det vilde Sri Lanka ved ankomst 🙂

Hvis I foretrækker at rejse med en dansk organisation, kan I evt. prøve at se på exis.dk. Jeg har dog ikke selv rejst med dem og ved derfor ikke, hvordan kvaliteten er. Hvis I arrangerer gennem Kilroy, er det oftest bare dem, der sørger for at booke jeres ophold osv., og når I så kommer derned, så er det alligevel nogle andre, som står for det, så jeg tror ikke, I behøver være så bekymrede for at rejse med en organisation fra et andet land. Tit og ofte er det de samme projekter, folk bliver sendt ud på alligevel.

Anonym pernillekjaep

Ja det kunne man jo sagtens høre dem om man kunne. Kunne i hvert fald være ekstremt spændende og udfordrende.

Anonym Anders K

Hej Mia
    Jeg er ret sikker på at kilroy har frivilligt arbejde med elefanter i thailand eller indien – hør dem ad! De har i hvert forskellige projekter i afrika med dyr, bl.a. hvidhajer og pingviner…

Har kun gode erfaringer med at arrangere sin rejse gennem dem

Anonym pernillekjaep

Tak for svaret Anders. Rart at høre du har gode erfaringer, for nu har vi besluttet os for at det bliver med kilroy vi rejser.

Anonym meinike

Hej alle sammen. Jeg vil lige sige, at jeg tjekkede project abroad og de virkede ret så troværdige og dygtige til deres arbejde. De havde mange gode forslag osv. der er bare et stort MEN, de er mega dyre efter min mening. Og mit spørgsmål til det er, hvad går alle de penge til og til hvem?
    mit formål er, at komme ud i verden og hjælpe andre i nød eller gøre et godt stykke arbejde i naturen, plus at få en fantastisk oplevelse. og de priser jeg så i abroad var alt fra 25.000 til 40.000 for ca 3 måneder..
    Jeg ville personligt hellere beholde de penge til et længere ophold, men jeg er også 32 år og rimelig sikker på mig selv og ville klare mig godt selvstændigt.. sagt med andre ord, havde jeg børn og skulle de ud i verden ville jeg gerne betale de penge for at vide de rejste sikkert og kunne få hjælp når nødvendigt!
    men ellers er det bare, efter min overbevisning, at købe fly billetter og tage derudad.

Anonym Gitte

Prøev at checke vcdnepal.org
    Den organisation kan jeg ihvertfald stå indenfor. I vil være i trygge hænder. Kontakt gerne mig, som står som dansk koordinator, eller Sara, som har skrevet på websiden

Anonym larsson

Jeg kan anbefale et dansk firma ved navn Save A Heart – By Committing Yours.

Hjemmeside: http://saveaheart.dk/
    E-mail: info@saveaheart.dk

Tjek det ud – De samarbejder med Kilroy:)

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account