This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SigneK

18/4 – 2013

Sidste svar:
    / –

Svar: 0
    Vist: 0
    IP: 217.157.224.??? Frivilligt arbejde i Uganda uden det koster en formue

Hej,
    Jeg ved at mange overvejer at rejse ud og lave frivilligt arbejde. Jeg er stødt på en lokal ugandisk organisation, der arbejder på at give lokalbefolkning flere kundskaber; alt fra affaldindsamling, excel-kundskaber, basale skolekundskaber og syning.

Jeg har ikke selv været frivillig her, men lærte organisation at kende, da jeg var på cykeltur i Uganda/Kenya og igennem couchsurfing havde truffet Hakim, der er daglig leder af organisationen.
    Det gjorde stort indtryk på mig, hvordan Hakim har startet denne organisation helt fra bunden fordi han så et behov for det i sit lokalområde. Han sørger for at enker, der økonomisk dårligt stillet, kan få et indtægtsgrundlag ved at lave kulbrikse ud fra affald, og han sørger for at børn, der ellers ikke få en skolegang, har mulighed for at lære de mest basale ting.
    Jeg oplevede Hakim som en meget moderne mand, der er meget opmærksom på at hans frivillige trives, og han er åben overfor at starte andre projekter op, hvis der kommer frivillige som har en særlig viden indenfor et område.

Organisation har hovedsæde i Bugembe, som er 5 km uden for Jinja – Ugandas 3. største by. Da jeg var der i start februar var de i gang med at bygge et hus til frivillige i byen, med både el og vand. Det burde stå færdigt nu.

Der er en ugentlig betaling, der dækker husleje, mad, strøm, vand osv. Jeg kan ikke huske det præcise beløb, men det drejer sig om omkring 120 dollars

Der kan læses mere om organistationen her:
    http://www.skillsplusuganda.org/

I er også velkommen til at kontakte mig, hvis I har nogen spørgsmål. Jeg kan i hvert fald sige, at for mig eget vedkommende, så overvejer jeg kraftigt at tage tilbage og arbejde et par måneder – men det bliver nok forhindret af studiestart. Så jeg kan kun anbefale jer at gøre det (:

Anonym Carolinadk

prøv at kigge på http://www.rejseguiden-worldwide.org
    eller freevolunteering.net

Begge sider er ret gode 🙂

Anonym RikkeDamgaard

Hej det lyder meget spændende, da jeg godt kunne tænke mig at komme til Afrika en lille måneds tid, omkring august/september. da jeg selv starter på universitet igen 1. sep. Men da det er forholdsvis ny ide jeg har fået, har jeg ikke ret mange penge at gøre godt med. hvad tænker du det evt. kunne komme til at kost mig, da jeg aldrig har været i Afrika før. Og hvad tænker du omkring, at tage der ned igen ?

mvh. Rikke Damgaard

Anonym SigneK

Hej Rikke.

Jeg var ikke selv frivillig hos Skill Plus Uganda, men tilbragte to dage, da jeg var paa gennemrejse. Hvis du primaert vil ned og arbejde frivilligt og ikke rejse alverdens rundt kan man goere det ganske billigt. Mad og overnatning er inkluderet i det ugentlige beloeb man betaler. Mad paa lokale steder og markeder er ganske billigt, ligeledes er offentlig transport. Saa jeg vil skyde paa 10.000 alt efter flybillettens pris, den er jo den store udgift.

Jeg tror at et ophold hos en organisation hvor du arbejder frivilligt er en god maade at rejse alene i Afrika paa. Der er nogle trygge rammer som giver god mulighed for at udforske landet.

Uganda er et smukt land og alle jeg moedte var utrolig venlige, saa jeg vil helt klart anbefale dig at rejse til Uganda.

Sig endelig til hvis du har nogle andre spoergsmaal

Mvh

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account