This topic has 14 svar, 2 stemmer, and was last updated 5 dage, 4 timer siden by Jesscia Harvid.

• Forfatter
    Anonym Desiree

Kvinde, 36 år planlægger et ophold på ca 6 mdr. i Nepal eller Indien snarest.
    Ønsker ikke et ophold med alt for mange andre danskere. Det virker ret dyrt at gøre det gennem de forskellige organisationer (MS, Folkekirkens Nødhjælp osv.)
    Er der mon nogen, der har forslag til steder/organisationer i de 2 lande som jeg kan opsøge på stedet, gode råd og erfaringer til mig el. lign.
    Er vant til at rejse med rygsæk, men har aldrig prøvet arbejdsophold. Vil gerne arbejde med børn, engelskundervisning eller dyreprojekter.

Anonym tln

Jeg ved at Rønde Højskole hjæper på et børnehjem i Indien. Du kan finde link til dem i vores linksektion.

God tur

Torben Linnemann

Anonym Anonym

Hej
    I Nepal er det i hvert fald muligt at finde arbejde på stedet. Har intet navn på organisationer men talte med folk, der bare var dukket op og havde fået “arbejde”.

Til gengæld kan jeg skaffe dig en kontakt i Phnom Penh i Cambodia til en fransk dame, der driver en slags kostskole for misbrugte/omsorgssvigtede børn.
    (jeg holder øje med denne side for at se, om du er interesseret)

Raslyng

Anonym Lisbeth

Til “guest”! Jeg er meget interesseret i at høre mere om frivilligt arbejde på kostskolen!

Anonym Anonym

Skal nok lige finde adressen

Raslyng

Anonym Anonym

Så er den her:

Sok Sabay
    Marie Cammal
    PO Box 427
    Phom Penh
    Cambodia

telf 855 012 871 752
    soksabay@online.com.kh

Venlig hilsen
    Raslyng

Anonym Anonym

Forresten:

Se også på
    http://www.soksabay.com

Anonym Frandsen

Hej

Prøv
    http://www.nepalbalghar.com
    http://www.volunteerabroad.com
    http://www.travel-library.com (vælg Working and Volunteering i toppen)

Mange gange held og lykke 😉

Anonym Laura

Jeg var i 1998 frivillig for organisationen Maiti Nepal i den del af organisationen, der ligger i Kathmandu. Organisationen havde dengang netop fået doneret en masse penge fra Prins Charles og er altså anerkendt. Jeg underviste på en skole for gadebørn og børnprostituerede, der var hentet hjem fra bordeller i bl.a. Bombay (eller Mumbay som det nu hedder). Det var meget spændende arbejde og utroligt søde børn. Jeg var den eneste frivillige, der ikke var nepaleser, så det var meget lærerigt! Til tider var det noget hårdt, men jeg var også kun 18 år.
    Der er også mulighed for at være frivillig på organisationens hospital, men måske kræves det, at man har en uddannelse inden for sundhedsområdet.
    Jeg vil tro, at Maiti Nepal har en hjemmeside. Prøv evt. at søge på Maiti Nepal og Kathmandu og Koirala (den kvindelige leders navn). Jeg fik kontakt til dem gennem en person, jeg ikke længere har kontakt til, så mere kan jeg desværre ikke hjælpe.

Anonym peter

hej alle sammen

Anonym Anonym

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Anonym Mathilde

Hej

Tjek http://www.dialogosungdom.dk -de sender volontører til Kathmandu. Arbejdet består i at undervise på en skole og ellers aflaste personalet på et børnehjem.

Anonym pernille

hej
    jeg vil gerne til nepal efter jul engang og på et børnehjem eller lign. derfor arbejder jeg en masse for at spare nogle penge op.
    er der nogel som har været afsted i ca. 3 mdr. og skal fortælle hvad man ca. skal spare op med fly frem og tilbage og lommepenge og det hele?

Anonym Desiree

Hej Pernille

Jeg har været afsted flere gange, og det behøver ikke være særlig dyrt, hvis du kan klare tingene selv og ikke behøver det helt store.

Man kan snildt leve (spise og bo) under beskedne vilkår i Nepal for 1-1500 kr. om måneden. Lokal transport er også meget billig.

Det, der koster er hvis du vil på arrangeret trekking m.v.

De billigste flybilletter finder du hos Aeroflot (Russisk) og Aerosvit (Ukrainsk). Der kan du komme til Delhi for under 3000 kr. for en returbillet. Derfra kan du tage med et af de indiske selskaber videre til Katmandu – pris ca 800 kr. Men det kræver at du klarer det selv.

Køber du en returbillet direkte til Katmandu tror jeg det

koster ca 6000 kr.

Anonym Anonym

If you are interested in experiencing multiple cultures, I will suggest doing a TEFL Course. TEFL (Teaching English as a Foreign Language) has become a good career option nowadays. As English is becoming a global language, the demand for TEFL teachers in non-English speaking countries has raised. Indeed, TEFL is your passport to the entire world! Almost all countries have opened their doors for TEFL qualified individuals as they recognize the communicative power of English as an international language.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account