This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Camilla .

Hej

Jeg planlægger selv at arbejde med dyr i udlandet, når jeg afslutter min uddannelse til næste år. Jeg har kigget på mange forskellige hjemmesider, og desuden læst en masse indlæg herinde. Flere anbefaler Harnas i Namibia i Afrika (www.harnas.org), og det skulle være et helt fantastisk sted. Det koster dog en hel del, men til gengæld er man vist sikret stor kontakt med de mange forskellige dyr. Jeg skal helt sikkert derhen 🙂

Anonym none

Emnet er det samme som mange andre… Jeg er færdig som farmakonom til sommer, og har fået arbejde (hvilket man skal være glad for disse dage). Jeg får nu nogle flere penge mellem hænderne, og vil gerne ud og opleve noget – på egne ben, selvom jeg har en kæreste!
    En af mine forslag er det jeg brænder for inderligt. Jeg kæmper for dyr. og er aktiv i dyrevelfærd! Men da jeg lige har fået arbejde, kan jeg ikke være væk end mere i 3 uger. Jeg regner med at det bliver i det nye år. Så har tænkt noget i retning af australien. Men kom gerne med forslag! og fortæl gerne hvordan det er at rejse som alenepige…. 🙂

Anonym none

jeg er ikke interesseret i afrika. Jeg er dog interesseret i at arbejde med alle dyr. Det er en hjertesag for mig. Mit problem er at jeg ikke kan være væk i mere end 2- max 3 uger.

-Mettesandra

Anonym Stine01

Hej 🙂

Jeg kender et sted i Bolivia, jeg har dog ikke selv været der.. MEN, har kun hørt godt om det ! Tjek: http://www.intiwarayassi.org

Og læs evt. denne tråd: https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/14/1931/svar.htm

Anonym DanielJohansen

Jeg rejste med en amerikansk pige sidste år der havde arbejdet for Intiwarayassi og hun havde også kun superlativer til, at beskrive oplevelsen:)

Jeg er ikke helt klar over hvor eksotiske dyr du gerne vil arbejde med. Aber generelt er eksempelvis virkelig populært og derfor er det som regel noget du betaler en højere pris for. Du kan eventuelt tage et kig på HelpX.net. Det er en organisation der formidler kontakt mellem mennesker der hhv. udbyder og søger frivilligt arbejde. Fordelen ved HelpX er, at du laver frivilligt arbejde gratis og så typisk får kost og logi igen. Siden er ikke som sådan rettet mod, at arbejde med dyr, men det er ikke sjældent at nogen mangler frivillige til en rehabiliteringscenter.

Anonym misslou88

Hej!

Kunne du være interesseret i græske hunde? Der bor et ældre britisk ægtepar på Kreta (fantastiske mennesker!) der redder gadehunde og finder hjem til dem i Europæiske lande.. De havde omkring 50 hunde da jeg var der i 2007, og kunne forestille mig at de ville være glade for lidt hjælp 🙂
    De hjalp mig i 2007 med at få en gadehund, jeg selv havde fundet på Kreta, til Danmark og mere godhjertede mennesker findes ikke. Du ville helt sikkert få et fantastisk ophold!
    De har også lidt heste, katte osv. men det er primært hunde der er deres projekt..
    Skriv endelig hvis det kunne have interesse 🙂

Louise

Anonym Mia86

Jeg kan varmt anbefale Millenium Elephant Foundation (www.milleniumelephantfoundation) på Sri Lanka. Jeg var selv frivillig der i februar i år, og det var en helt fantastisk oplevelse! De tager gerne imod frivillige i 2-3 uger, så det er ikke noget problem, og de sørger for kost, logi og transport til/fra lufthavn.
    Hvis du vil vide mere om projektet, er du velkommen til at skrive til mig.

Alternativt har jeg også hørt godt om Inspire Sri Lanka, som er et nyt sted, hvor man også passer elefanter, men samtidig får mahout træning (træning i hvordan man “styrer” elefanterne). Jeg har dog ikke selv være der og er ikke klar over, om de har krav til, hvor længe man skal være der. Check evt. deres hjemmeside http://elephantvolunteer.org/.

Anonym MaleneThulstrup

Til misslou88:

Jeg vil meget gerne høre mere om dette par på Kreta 🙂 Hunde er min store passion.

Anonym Trine P

Jeg vil også meget gerne høre mere om det engelske par på Kreta.

Anonym MadsVS

Prøv http://www.predatorpark.co.za/wabout.php – Jeg var der 5 uger her i Juni 2011 og det var en helt outstanding oplevelse. Det er et nyt sted og hvis du har en interesse i dyr (løver, tigre ect) så er det dét perfekte sted. Nogle gode grunde til at vælge dette sted fremfor andre wildlife steder:

– Prisen er MEGET billigere end andre sted (ect. Harnas)
    – Hytterne du bor I er super gode – eget bad og aircondition
    – Du bliver en del af en familie og du bliver tillagt stor ansvar
    – Du er en del af at få parken til at fungere og sørge for at dyrene har det godt, får det de skal have at spise osv.
    – Selve kontakten med dyrene er større end hvad jeg tidligere oplevede (Harnas)
    – Mindre frivillige = mere tid med dyrene (målet er at der max vil være 10 frivillige ad gangen) hvilket også giver et bedre sammenhold

– Hvis det har nogen interesse, er du velkommen til at kigge på mine billeder på facebook: Mads Vestergaard Skaarup eller tjekke deres hjemmeside ud – du vil ikke fortryde det!

Anonym Anonym

Minimum er vist bare 2 uger 🙂 Kan ikke huske de eksakte priser, men prøv og kontakt dem og hør ad mht priserne. Det er virkelig et kanon sted!

Anonym MadsVS

Minimum er vist bare 2 uger 🙂 Kan ikke huske de eksakte priser, men prøv og kontakt dem og hør ad mht priserne. Det er virkelig et kanon sted!

Anonym Mia86

MadsVS: Det lyder super spændende! Ved du, om der er et minimum for, hvor længe man skal være der? Og hvad koster det?

Anonym Matilde Gam

Hej Mia86
    Jeg synes det lyder mega interessant det arbejde du har haft i Sri Lanka og jeg overvejer det selv meget.
    Jeg har dog lidt spørgsmål og det ville være super lækkert hvis du stadig tjekkede den her side og ville skrive hej i en mail til mig og at jeg så kunne få svar på nogle af mine spørgsmål. På forhånd tak.
    Kærligst Matilde

Anonym Matilde Gam

Hov Min mail er Matildegam@gmail.com

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account