Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537175
     Bloempje

      Hej allesammen,

      Jeg er 28 år, uddannet sygeplejerske og overvejer kraftigt at prøve frivilligt arbejde til efteråret 2011. Det er dog første gang jeg skal ud som voluntør og vil derfor meget gerne høre fra folk som har prøvet det, hvordan de har arrangeret det, mm.

      Her i aften var jeg til info møde hos Global contact, hvilken lød i mine ører til at have godt styr på diverse ting omkring det at sende folk ud. Nogen som har erfaringer med dem eller kan anbefale andre?

      Jeg har ikke bestemt mig endnu, hvilket land det skal være, men har følgende i tankerne
      Nepal, Bali/Indonesien, Guatemala, Mexico, Fillipenerne eller Sri Lanka, Borneo.

      Derudover er det børn og børnehjem jeg har i tankerne, men kan også godt lide dyr og natur.

      Håber I vil bruge tid på at sende lidt gode råd eller vil dele erfaringer. Det vil være guld værd og modtages med kyshånd! 😉

      #3537177
       Lisbeth Friis

        Der er mange forskellige organisationer, der sender frivillige ud. Der er også mulighed for at arbejde frivilligt gennem forskellige rejsebureauer.

        Nepal er et af verdens fattigste lande og frivillige hænder har stor betydning for landet udvikling.

        En af mine gode nepalesiske venner ejer Hotel Parkside i Sauraha, Chitwan, Nepal. Han er også involveret i skoleprojekter, øjenlægeklinik-projekt, hospitalsprojekt m.m. Han modtager frivillige i sine projekter.

        Hvis du vil høre mere om dette, er du velkommen til at smide en besked her. Så kontakter jeg dig med mere information.

        #3537209
         Susanne Stilling

          I forbindelse med mine studier i “Global Nutrition and Health” var jeg i praktik på Om Hospital i Kathmandu i Nepal, hvilket jeg selv arrangerede ved hjælp af nogle af mine nepalesiske medstuderende her i DK. Det var en helt fantastisk oplevelse, hvor jeg hurtigt forstod betydningen af netværk i et land som Nepal.