Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537175
     Bloempje

      Hej allesammen,

      Jeg er 28 år, uddannet sygeplejerske og overvejer kraftigt at prøve frivilligt arbejde til efteråret 2011. Det er dog første gang jeg skal ud som voluntør og vil derfor meget gerne høre fra folk som har prøvet det, hvordan de har arrangeret det, mm.

      Her i aften var jeg til info møde hos Global contact, hvilken lød i mine ører til at have godt styr på diverse ting omkring det at sende folk ud. Nogen som har erfaringer med dem eller kan anbefale andre?

      Jeg har ikke bestemt mig endnu, hvilket land det skal være, men har følgende i tankerne
      Nepal, Bali/Indonesien, Guatemala, Mexico, Fillipenerne eller Sri Lanka, Borneo.

      Derudover er det børn og børnehjem jeg har i tankerne, men kan også godt lide dyr og natur.

      Håber I vil bruge tid på at sende lidt gode råd eller vil dele erfaringer. Det vil være guld værd og modtages med kyshånd! 😉

      #3537177
       Lisbeth Friis

        Der er mange forskellige organisationer, der sender frivillige ud. Der er også mulighed for at arbejde frivilligt gennem forskellige rejsebureauer.

        Nepal er et af verdens fattigste lande og frivillige hænder har stor betydning for landet udvikling.

        En af mine gode nepalesiske venner ejer Hotel Parkside i Sauraha, Chitwan, Nepal. Han er også involveret i skoleprojekter, øjenlægeklinik-projekt, hospitalsprojekt m.m. Han modtager frivillige i sine projekter.

        Hvis du vil høre mere om dette, er du velkommen til at smide en besked her. Så kontakter jeg dig med mere information.

        #3537209
         Susanne Stilling

          I forbindelse med mine studier i “Global Nutrition and Health” var jeg i praktik på Om Hospital i Kathmandu i Nepal, hvilket jeg selv arrangerede ved hjælp af nogle af mine nepalesiske medstuderende her i DK. Det var en helt fantastisk oplevelse, hvor jeg hurtigt forstod betydningen af netværk i et land som Nepal.

          Det var meningen, at jeg skulle være på Om Hospital i 2 måneder, men jeg blev hurtigt lånt ud til andre super spædende projekter:
          Nutritional Rehabiltation Home (Familiehjem for underernærede børn og deres forældre) gennem organisationen Friends of Needy Children.
          Star Hospital (et mindre og billigere hospital en Om Hospital).
          The Blue Moon School og Ideal English H.S. School (skoler omkring Kathmandu), hvor jeg underviste de største klasser i sundhed.
          Richmond Fellowship Nepal (Afvænningsklinikker for narkomaner og alkoholikere).

          Mine erfaringer fra Nepal er, at der altid er brug for frivillige næsten uanset faglig baggrund – bare lysten er der…;0) Det er et dejligt land med super smuk natur og en fantastisk befolkning!

          Hvis du evt. vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig på susannestilling@ofir.dk

          #3537872
           lise Bak

            Lisbeth Friis – vil du kontakte mig. Jeg er kvinde, 47 år, psykolog og vil gernerejse ud og arbejde med gadebørn…evt Nepal

            #3538384
             Peter

              Hvis du ender med at bestemme dig for Nepal, Guatemala eller Sri Lanka, kan du sende en mail til info@exis.dk og blive sat i forbindelse med tidligere deltagere.

              God tur!

              Mvh
              Peter / EXIS

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account