This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ll.bjerre

Hej

Jeg er færdig med gymnasiet her til sommer, og vil meget gerne ud i verden inden jeg begynder på psykologi studiet. Jeg har googlet i evigheder nu for at finde måder hvorpå det ville være muligt at være frivillig, dog er der ikke noget helt konkret.
    Derfor spørger jeg jer.
    Er der nogen herinde, som ved hvordan det er muligt at arbejde som fivillig på et børnehjem?

De bedste hilsner Liv

Anonym Anonym

Hej Liv,
    Jeg har selv arbejdet som frivillig på et børnehjem i Thailand. Jeg tog afsted med EXIS, de har flere lande på plakaten. Det virkede fint for mig, og inden jeg blev sendt ud til børnehjemmet tilbragte jeg en uge sammen med andre frivillige hvor vi lærte lidt sprog osv. inkluderet i opholdet var også en uge på Koh Samet sammen med de andre frivillige hvor vi kunne udveksle oplevelser. Du skriver ikke hvor du vil til, men hvis du fx vil til Afrika findes der også Mellemfolkeligt Samvirke. Det har jeg dog ikke selv prøvet. God fornøjelse med søgningen, der er masser af organisationer der formidler sådanne ophold.
    Hilsen Nina

Anonym Selinah

heij Liv

jeg går selv med planer om at komme til afrika, retter kenya, på et børnehjem.
    så hvis det har din interesse, kan vi evt udvæksle idere osv. Jeg vil selv afsted til januar 2010 og være afsted i 6 mdre hvor jeg vil rejse lidt rundt i den sidste måned.
    jeg søger også en rejsekammerat hvis det evt har din interesse.
    så skriv endelig til mig.
    mvh selinah

Anonym Karenp

Hej Liv!
    Jeg har selv arbejdet som frivillig i Mexico og Peru, men i natur og miljøprojekter. Det var klart en af de bedste oplevelser i mit liv, og jeg ved, at organisationen jeg rejste med, Projects Abroad, også arrangerer humanitært arbejde i alle deres destinationer (de har over 20). Her kan du fx arbejde med forældreløse børn, handicappede eller gadebørn. Alle de frivillige jeg mødte, som havde deltaget i det humanitære arbejde igennem Projects Abroad havde været ekstremt glade for deres oplevelser. Du arbejder mandag til fredag, og har tid til at se dig omkring i weekenderne. Derudover bliver der arrangeret sociale events – i Mexico tog vi fx ud og dansede salsa hver torsdag! Jeg synes det var virkelig godt at rejse med Projects Abroad, især pga støtten og sikkerheden: du er i kontakt med det pågældende lands kontor inden du ankommer, du får din egen personlige hjemmeside (MyProjectsAbroad) hvor al personlig information bliver uploaded, og du bliver hentet i lufthavnen. Jeg synes det var utroligt professionelt.
    Du kan kigge på http://projects-abroad.dk/projekter/humanitaert-arbejde/ – de har vist også en engelsk hjemmeside.
    Mange hilsner, karen

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account