Hej Liv!
Jeg har selv arbejdet som frivillig i Mexico og Peru, men i natur og miljøprojekter. Det var klart en af de bedste oplevelser i mit liv, og jeg ved, at organisationen jeg rejste med, Projects Abroad, også arrangerer humanitært arbejde i alle deres destinationer (de har over 20). Her kan du fx arbejde med forældreløse børn, handicappede eller gadebørn. Alle de frivillige jeg mødte, som havde deltaget i det humanitære arbejde igennem Projects Abroad havde været ekstremt glade for deres oplevelser. Du arbejder mandag til fredag, og har tid til at se dig omkring i weekenderne. Derudover bliver der arrangeret sociale events – i Mexico tog vi fx ud og dansede salsa hver torsdag! Jeg synes det var virkelig godt at rejse med Projects Abroad, især pga støtten og sikkerheden: du er i kontakt med det pågældende lands kontor inden du ankommer, du får din egen personlige hjemmeside (MyProjectsAbroad) hvor al personlig information bliver uploaded, og du bliver hentet i lufthavnen. Jeg synes det var utroligt professionelt.
Du kan kigge på http://projects-abroad.dk/projekter/humanitaert-arbejde/ – de har vist også en engelsk hjemmeside.
Mange hilsner, karen