This topic is empty.

• Forfatter
     jack

Hej

Jeg har set en side fra Rønde Højskole og med dem kan lave frivilligt arbejde på et børnehjem i bl.a. Thailand.

Du kan finde et link til deres side i link sektionen.

Mvh

Jack
    “Hit the road Jack”

Anonym tln

Hej

Der er flere og flere der gerne vil ud i verden og lave frivilligt arbejde.
    Vi har samlet et nogle artikler om frivilligt arbejde, så hvis du søger i vores artikel sektion under interessen “Frivilligt arbejde” så vil du kunne finde vores artikler.
    Et andet sted du kan finde noget, om friviligt arbejde er i vores link sektion. Der er masse af links til forskellige oraganationer som kan hjælpe dig med at finde det der passer til dig.

Vi vil da også blive glad for at høre om dine erfaringer når du kommer hjem igen.

De bedste rejsehilsner

Torben Linnemann Nielsen
    https://www.backpackerplanet.dk

Anonym julie EK

hej.
    jeg er en pige på 19 år der gerne vil arbejde frivilligt med børn.
    Min bekymring (eller min mors store bekymring) er imidlertid min egen sikkerhed. fx er der tilbud til at komme til Cape town og arbejde med børn, men alle jeg kender der har været der (som turister) måtte ikke gå her og der og slet ikke om aftenen. hvis der er nogen der ved hvordan forholdene er enten i afrika eller andre steder (fx thailand) vil jeg meget gerne høre fra jer! tak.

Anonym mortenmj

hejsa

Kan anbefale dig Guatemala i Mellemamerika. Var selv frivillig i 4 mdr. på et projetk. http://www.densikrevej.dk. Det er et super godt projekt!! Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål omkring projektet eller Guatemala i det hele taget.

Mvh.
    Morten

Anonym Christina

Hej..
    Hvis du gerne vil til sydafrika, er der en “organisation” der hedder Camphill – omkring Cape Town har de to – dels en der hedder CAmphill Alpha som er for voksne “mentally an physically challenged” og en der hedder “Himmel en Arde – Hermanus” som er et tilsvarende sted, men hvor der både er børn og voksne.
    Det er hårdt arbejde men også spændende – du betaler selv rejse + forsikring men ellers er der kost, logi + “lommepenge”.
    Og der kan din mor i hvert fald trygt sende dig ned 🙂
    Desuden kommer du til at møde både lokalbefolkningen + unge / voksne fra hele verden.
    Det eneste jeg vil sige du skal gøre op med dig selv er hvor meget du vil arbejde – for der er meget at lave og man skal selv kunne sige til og fra – der er ikke andre der gør det for en – men så får man også nogle seriøse oplevelser…
    Der er også forskellige projekter i Cape Town, men dels er der ikke logi tilknyttet, du skal selv betale for alt + Cape Town er en spændende by, men man skal også passe godt på sig selv 🙂
    Du kan finde de to steder på nettet – og vil du vide mere er du velkommen til at skrive på min mail; qagit@hotmail.com.

Anonym Nadia

Jeg var frivillig i Pattaya i 6 mdr på et børnehjem, hvor jeg både arbejdede med børn, voksne handicappede og ældre mennesker.

Læs mere her http://www.fr-ray.org/en100100.php

Kig under: How to help.

Håber det kan bruges.

Anonym sophie møller

Hey..
    børnehjemmet i pattay er et rigtigt godt sted at tage hen.. jeg skal selv der ned og 2 år… regner jeg stærkt med… de har konstant ca. 10-20 frivillige unge mennesker der bor og arbejder gratis på børnehjemmet…du skal passe de helt små børn.. mellem helt ny fødte-3-4 år… du skal lege skifte dem og made dem… jeg har selv besøgt børnehjemmet af to omgange… har været der nok 7 gang i alt.. og de er ekstremt imødekommende og søde… og der er altid andre dansker-unge piger elller drenge… så du altid har nogle i nærheden med samme modersmål det dejligt nok syntes jeg…. 🙂 bare et lille tip…

Anonym Karina H

Hej mortenmj..
    vil lige høre angående densikrevej, tog du afsted alene eller med en rejsepartner? Hvordan foregår transport fra lufthavn osv? For hvis man skal klare alt på egen hånd i et fremmede land er det måske rart no at være 2:)

Anonym Anonym

Hej sophie..
    Lyder meget spændende det du skriver, men er alligevel meget nervøs over at skulle afsted alene.. Er du sikker på der altid er ndre danskere dernede? og er organisationen helt oki?
    vil du evt skrive lidt om dit ophold dernede så jeg kan få et indblik i hvad der skal foregå?
    hilsen karinah

Anonym Louise

Hej Sofie Møller.
    Kunne det være muligt at få nogle telefonnumre eller e-mail adresser til det frivillige børnehjem i Pattay.
    mvh. Louise og Stine

Anonym Jeanette

Hej Sofie. Ang dit ophold i pattay.
    Ville lige høre om du ved hvilken adresse jeg kan få flere oplysninger om børnehjemmet på? Min e-mail adresse er: jeanette-storm@hotmail.com
    Du må meget gerne kontakte mig. Dette ville være rart at høre fra en der har oplevet at være frivillig arbejder. MVH Jeanette

Anonym Anonym

Hej Sophie Møller og Nadia

Vi har i et stykke tid ledt efter et børnehjem i Thailand og skrevet til en del, men dette børnehjem lyder perfekt, da der både er helt små børn og større børn.

Hvordan med transport derned, penge osv…?
    Er der ingen dansk kontaktperson?

Håber I vil hjælpe os!

Mv. Helle og Mette.

Anonym Cat

Nogen der har arbejdet i Brasilien?
    Mvh catmohl@hotmail.com

Anonym Marion

Også EXIS har muligheder for socialt arbejde i Thailand.
    På børnehjem, folkeskoler og børnehaver.
    se http://www.exis.dk

Anonym Maria

Hej!
    Er der nogle som ved om børnehjemmet i Pattaya har programmer for frivillige mere? For har søgt og søgt men kan ikke finde noget som helst om det på nettet.. Kan kun finde den der Fr. Ray organisation, men de skriver at de ikke længere sender frivillige til børnehjemmet.. Og det er der jeg gerne vil hen :s

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account