This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg vil høre, om der er nogen, som har erfaring med at rejse til et uland for at lave noget frivilligt arbejde uden en organisation i ryggen?
    Altså, fx møde op på en skole i Vietnam og tilbyde at sin hjælp eller ligende…

Det overvejer jeg nemlig lidt. Jeg vil gerne lave frivilligt arbejde i ca. 3 måneder, hvorefter jeg vil rejse i en måneds tid. Jeg ved endnu ik, hvor i verden jeg vil hen, men vil gerne lave noget humanitært arbejde.

Håber, som en gal at der er nogen der kan hjælpe lidt.

Peace
    David

arbirk2

Hej David,
    Nej, jeg har ikke såda erfaring, men derimod knap 20 års erfaring med lokalt arbejde i Tanzania.

Det er svært at arbejde uden organisation – især hvis der opstår problemer. Så er det godt at have nogle lokale der har ansvaret og kan gå ind og hjælpe med at få dem løst.

Du må huske på at der er spørgsmål f.eks. i forhold til myndigheder mm, som ikke bare nødvendigvis er løst med et turistvisum. Selvom du måske ikke føler du gør noget galt blvier du og dit ophold og frivillige arbejde helt sikkert diskuteret steder du ikke kunne drømme om.

Det bedste er at finde en lille lokal organisation, der får et beskedent beløb vil hjælpe med at sikre dig et sådant arbejde. Som f.eks. Ukerewe Tourist Association,d er er en gruppe lokale der forsøger at få noget op at stå på nogle øer i Viktoriasøen, som er ved at gå til i tørke og overudnyttelse af naturresurserne.

Je hjælper dig gerne videre også til folk der kender den organisation og har været udsendt.
    mvh
    Michael

Anonym Trueblue

Okay, lyder spændende.

Hvad er det for noget arbejde?

Ku vildt godt tænke mig at komme ned i det område.

Anonym Trueblue

OK tror jeg har fundet svaret her:
    “Arbejdet vil typisk være at undervise i engelsk eller matematik for de ældre klasser ELLER deltage i skolereparationer eller skolebyggeri. Du betaler et beløb svarende til 1000 kr. til den lokale institution til indkøb af materialer mm. På den måde vil der være noget at arbejde med. Derudover skal du betale for ophold og rejse og et tilmeldingsgebyr.”

Anonym World

Hej I to.

Jeg har også tænkt på at rejse uden en dansk organisation. Jeg synes det lyder sindsygt spændende (har læst på nette om det).
    Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, at du Michael kan svare på:

På hvilket niveauet ligger engelsk og matematik undervisningen?
    (Jeg er 20 år og har taget en HF-studentereksame).

Hvad koster kost og logi ca. i Ukerewe pr dag?
    (Ikke fordi min bankkonto ser dårlig ud, men bare rart at vide).

Håber, du lige har tid til mine to spørgsmål.

Nikolaj

arbirk2

Hej trueblue og World
    hyggeligt at høre fra Jig.
    Hvis du har en matematisk studentereksamen med højniveau i matematik og måske også en del fysik og kemi, så kan du godt undervise der. Engelsk burde du kunne klare, ellers kommer du hurtigt efter det vil jeg mene.
    Niveauet er som 1. g. i Danmark.
    Men du/I kan også prøve også at spørge Thor, han var der i juli måned i år.

Det koster 60 kr. om dagen at bo og spise ved en fast aftale for en periode. Så er det helt basalt du bor og ganske almindelig Tanzaniansk mad. (Udmærket vil jeg sige).

Du kan selvfølgelig også komme til at bo dyrere.

mange hilsener – stil endelig flere spørgsmål

Anonym Anonym

Hej David

Jeg var i Nepal og lavede frivilligt arbejde tidligere i år. Jeg var først i kontakt med MS og EXIS, men da jeg synes at de begge er dyre fant jeg en lille nepalesisk organisation på nettet. Jeg lavede frivilligt arbejde i 3 måneder på deres børnehjem for handikappede børn og jeg betalte 405$ for kost og logi.

Nogle af børnene gik i en skole sum kun ligger 2 min. fra hjemmet og jeg bare mødte op for at tilbyde mig og jeg underviste der i 2 måneder, imens alle børnene på hjemmet var i skole. Det var også en stor udfordring at undervise i Nepal fordi at deres skolesystem er langt fra vores niveau.

Der findes flere små organisationer i Nepal, bl.a. 2 danske og man skal holde godt øje med dem. Som frivillig bliver man behandlet som en greve men der er ikke altid at at de penge som de får, bliver brugt på det som de skal bruges til.

Anonym Anette

Hej David
    Jeg har arbejdet som frivillig i Thailand. Det var helt fantastisk! og uden om en organisation. Se på http://www.mynitaya.com
    Her bor man hos en thailandsk familie hvor både “mor & far” er uddannet lærer. Nittaya som hun hedder underviser i engelsk på en lokal skole. Det er så hende man hjælper. Du følger hende i skole og underviser alene eller sammen med hende. Stedet ligger meget tæt på grænsen til Cambodia. Det er ca 7 timer udenfor BKK. familien har tre børn og du vil med det samme blive behandlet som en del af familien. Der er også organisationer der bruger denne familie med hvis du bare skriver til hende på hende hjemmeside så er det uden om. Man betaler 10.000bath (ca. 1.600kr) for en mdr. med kost og logi.
    Du skriver bare igen hvis du har spørgsmål. Kan kun sige at jeg helt sikkert skal tilbage en dag, og at det er et fantastisk sted.
    V.H Anette

Anonym Trueblue

Hej Anette

Okay har tjekket det ud, og det lyder meget spædende.

Lige et par hurtige spørgsmål, hvis du vil være venlig at svare:

Hvor længe var du der?

Jeg har tænkt lidt på 2-3 md. er det for længe, tror du?

Bor der mange andre backpackers?

På forhånd tak…

David

Anonym Anette

Hej David

Undskyld jeg først skriver tilbage nu. Jeg boede hos familien i 5 uger ville gerne være blevet der længer med havde en rejsemakker jeg skulle mødes med og rejse vider med. Du kan jo altid starte med at sige en månede eller to, hun vil kun blive glad hvis du spurgte om du måtte blive længer. Hun skrev til mig at der var en dansk dreng der kom derned, tænkte at det måske var dig. Da jeg kom til familien var det i en skole ferie og der var derfor ikke andre packpacker end mig, men da jeg rejste derfra var vi nok 7 stykker tror jeg.

vh Anette

Anonym Helle

Hej Anette!
    Vi er 2 piger, der har haft skrevet til nittaya og fået plads i juli. Hvordan fungerede det helt konkret med at komme derned(altså bus eller tog), og er en mail fra hende, hvor hun siger hun har plads til os, nok bekræftning på at man har en “plads” der til Juli? Er der nogle ting man skal være klar over før man kommer? Dresscode osv…? Håber du vil svare på det, da vi glæder os rigtig meget til at komme derned, og vil gerne høre fra nogle, der har været der før! Du er meget velkommen til at svare direkte til mig, hvis du har tid og lyst. Det er: helle@noermark.org

På forhånd tak!

vh Helle

Anonym Maria

Til Michael

Jeg synes at det lyder utrolig interessant, at komme til Tanzania. Jeg er selv en lærerstuderende (i bl.a. engelsk) og overvejer at tage et sabbat år til sommer, for at lave humanitært arbejde.
    Jeg har lige et par spørgsmål:

Du skrev at det koster 60 kr. om dagen for kost og logi, så kan man regne med små 4000kr for to måneder incl. kost og logi?

Hvordan bor man?
    Ligger skolen tæt ved havet og er der andre backpackere i området?

Hvem skal jeg kontakte for at få aftalen i hus?

Vil september og oktober være nogle gode måneder at være afsted i? (mht. vejret og skolernes ferie)

Håber at du kan hjælpe.
    Mange hilsner, Maria

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account