This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sally Andersen

Søger nogen der har erfaringer med humanitært arbejde, udenfor en organisation. Evt kontakter, hjemmesider eller egne oplevelser, er meget velkomne. Rejser til Indien igen til vinter, og kunne muligvis opsøge forskellige steder hvis der var nogen der havde nogle forslag:)

Anonym Danu Overdal

Hej Sally
    Hvis du ikke selv har fundet nogle steder, vil jeg anbefale dig at kigge på http://www.exis.dk som formidler
    frivillige projekter flere steder i Indien

Hilsen Danu

Anonym Sally Andersen

Okay – mange tak, vil jeg da helt sikkert tjekke ud 🙂

Anonym VerdensMikael

Hej Sally..

Overvej nøje hvilken organisation du vælger at rejse med. En hurtig gang Google giver ikke det bedste indtryk af Exis.

Nogle organisationer er en ren parodi på udviklingsarbejde, mens andre leverer et seriøst stykke arbejde, bundet op på en reel hensigt om at hjælpe.

Der er en del skidt, og kun lidt kanel. Exis har sat sine spor, og foretager (manglende) handlinger, som praktikanten Danu formentlig ikke kan overskue konsekvenserne af, men dette til trods anbefaler han stadig sin egen organisation. Kritisabelt.

Mvh,

VM

Anonym Anonym

Hej Mikael

Det er klart at man skal kigge sig godt om inden man beslutter sig for at tage ud i verden og gøre en forskel, og det er vel i grunden det Sally gør, ved at spørge om andres erfaringer.

Hvis du har nogle konkrete selvoplevede dårlige oplevelser har du forhåbentlig henvendt dig for at få rettet op på disse.

Praktikanten Danu er ikke en uerfaren ung knøs, men en velvoksen kvinde som har rejst rigtig meget og som bestemt godt kan skille skidt fra kanel. Det tror jeg også på at andre fornuftige mennesker kan hvis de får forskellige muligheder at forholde sig til!

Hvis noget er kritisabelt er man nødt til at være konkret, så der kan rettes op på evt. uretfærdigheder – ellers bliver det bare usagligt brokkeri, som ingen får noget ud af :))

Hilsen fra Danu

Anonym VerdensMikael

Hej Danu,

Trådstarteren spørger specifik efter folk med erfaring med humanitært arbejde UDENFOR en organisation.

Du besvarer med en reklame for din organisation. En fuldstændig ukritisk reklame, som det ville klæde Exis at gemme væk, og i stedet rent faktisk besvare vedkommende.

Hvis du på et forum om drikkevand skrev at du var tørstig, og en repræsentant fra Coca Cola dukkede op og lancerede sit produkt – ville du så ikke være en anelse belastet?

Dette er et forum med det formål at dele ud af erfaringer – ikke kapre kunder til et – og dette er meget mildt sagt – yderst tvivlsomt projekt som Exis.

Exis laver ikke humanitært arbejde. I laver i bedste fald kulturudveksling. Det er sådan set fint nok – men det hører bare ikke hjemme i denne tråd.

Mvh,

VM

Anonym Josefine

Hej. Jeg kan se at denne tråd er ret gammel, men det kan jo være der kommer andre interesserede forbi, lige som jeg selv gjorde.

Jeg faldt over denne hjemmeside med links til en hel masse børnehjem i hele verden.
    Jeg tror der er god mulighed for at selv at skabe kontakt til nogle steder. Flere af de børnehjems hjemmesider jeg kiggede på skriver at de gerne tager imod frivillige.

Anonym Josefine

Ups glemte at linke..

http://www.orphanage.org/

KH Josefine

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account