This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym charmen2

Hej jeg kunne godt tænke mig at komme ud at rejse lidt rundt i asien(tailand, malajsia, borneo, bali osv) og så måske også australien. rejsen vil variere mellem 3-4½ mdr.

Først kunne jeg tænke mig at arbejde som frivillig i 2 mdr, enten som huminær (børnehjem) eller medicin og sundhed ( sygepleje)gennem et bureau feks. projects abroad, adventureheart eller adventuredk. Det er her første spørgsmål dukker op:

Hvilket bureau bør man vælge?

Samtidig ved jeg heller ikke om jeg kunne tænke mig at rejse alene eller tage afsted sammen med en gruppe.
    hvilken erfaring har i med grupperejser og alene – og hvordan er kontakten til rejseburaeu når man rejser alene?

Så kunne jeg jo godt tænke mig at tage afsted at rejse lidt rundt efter frivilligopholdet. Her kunne jeg godt tænke mig at opleve lidt adventure – feks riverrafting, bungy & skydiving, dykkning. Og som regel kan man altid være sikker på at man kan opleve det i australien,

men er det muligt at også opleve ekstreme sport som næsten kan måle sig med dem i australien?

Håber nogen kan hjælpe mig eller bare give mig lidt svar, deler sine erfaringer eller dele nogen link…

Anonym KhmerBayon

Hej

Jeg vil helt klart anbefale dig at rejse sammen med nogen du kender. Det er helt klart fedest, og meget hyggeligere at dele oplevelserne med nogen man kender i forvejen.
    Grupperejser kan være ok, hvis man møder nogle mennesker der hvor kemien er der. Men det er ikke altid at grupperejser lige er sagen, for man kan komme ud for at det er et “dåræogt hold” hvor man simpelthen bare ikke går i spænd sammen, også er det jo ikke spændende at skulle være sammen med folk i feks. 14 dage.
    Selv har jeg været på nogle grupperejser, og de var rigtige gode, bortset fra en, hvor ingen af os havde noget at snakke med hinanden om.
    Det er en satsning, synes jeg, at tage på grupperejse.
    Hvis du kan lide en rejse hvor alt er planlagt i skemaer og faste møde tidspunkter, oftest rigtig tideligt om morgenen, så er det måske et godt valg for dig at rejse med en gruppe? Men husk, du får ikke meget tid alene, da hver dag er planlagt for dig i forvejen.

Jeg har også rejst alene flere gange, og det kan også have sine fordele, da man så har den frihed til at gøre præcis hvad man har lyst til. Jeg mødte mange søde mennesker undervejs, og fik da også et par venskaber der stadig holder.

Hvis du rejser alene, kan du altid kontakte dit rejse buraeu, hvis du har spørgsmål eller skal have hjælp til noget. De er der for det samme. Jeg kan ikke råde dig til et bestemt buraeu, men kig på forskellige hjemmesider og se hvad de kan tilbyde.

Jeg håber du kunne bruge lidt af mine svar til noget.
    God tur

Anonym Nannatmunch

Jeg var med adventure heart i tanzania, og det havde både fordele og ulemper. Vi var 20 i gruppen, hvilket jeg syntes blev for mange, og ofte lidt skoleklasse tur- agtigt, og det var lidt malplaceret i et fattigt land. Men jeg fandt sammen med 4-5 piger som blev nogle af de bedste veninder jeg har idag, bl.a. fordi vi har delt så mange fede oplevelser sammen, og det er bare rarest at kunne snakke med nogle der har oplevet det samme når man kommer hjem. Vi gjorde ofte ting vi selv tog initiativ til uden for den store gruppe og det var rigtig rart. Det var også en rigtig tryk måde at rejse på, og hvis du skal rejse videre selv bagefter kan jeg godt anbefale, fordi du er forberedt lidt bedre i trykke omgivelser, og måske møder nogle du kan rejse videre med! Jeg ville måske gå mere efter projects abroad, fordi dwet er mere internationalt og man er ikke kun sammen med danskere.

Anonym Mims0809

Hejsa,

Global Contact (Mellemfolkeligt Samvirkes volontørprogram) sender volontører ud til hele verden. Her kommer man først en måned på højskole i den region man vælger, sammen med andre danske volontører, ligesom man kan vælge at få en ‘makker’ at bo og arbejde med. På den måde får man både fællesskabet (og eventuelt rejsefæller til bagefter) og muligheden for at stå på egne ben så snart man er faldet lidt til. På højskolen lærer man en masse om landet, kulturen, lidt sprog og praktiske ting såsom hvordan man underviser, etc. så man er godt klædt på til at gøre en forskel i sit frivillige arbejde! Tjek det ud på: http://www.globalcontact.dk

Rigtig god tur. Ligegyldigt hvad du vælger bliver det helt sikkert en KÆMPE oplevelse 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account