This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SØasien

Kære kloge rejsende,

Jeg skal snart til de varme lande, og glæder mig sindssygt meget til at flygte fra kulde og slud.

Jeg jeg bæver over et par ting, og håber nogle af jer har erfaringer med nedenstående, og kan hjælpe mig til ikke at have maveonder over eventuelle visum-problemer.

Min kæreste og jeg har købt enkeltbilletter til Hanoi, Vietnam i starten af december.

Vi skal være væk 1-2 måneder, og planen er ikke at have nogle planer… Og nyde den frihed der ligger i ikke at have en bestemt hjemrejse dato/sted.

Vi tager formentlig fra Vietnam til Laos og Cambodia (rækkefølge ikke bestemt), og derfra videre til Thailand, som vi rejser hjem til Danmark fra. Mellem landene derude ville det være rigtig dejligt ikke nødvendigvis at skulle have flybilletter, men i stedet have frihed til at krydse grænserne med bus/tog/knallert/what-ever.

1. Kan det lade sig gøre at komme ind i Vietnam, og senere Cambodia/Laos/Thailand uden udrejsebillet?

2. Hvis ikke, kan det så lade sig gøre at komme ind i Vietnam og senere til Cambodia/Laos, hvis vi har en hjemrejse billet fra Thailand? Ellers skal man have hjemrejse billet fra det land man kommer ind i?

På forhånd tusind tak for råd og erfaringer!

Venlig hilsen,
    Troels

Anonym Irina

Hej jer. 🙂

Visum regnerne i Thailand er blevet strengere fornyligt. I kan sagtens komme ind i Cambodia og Laos uden udrejse billet.

Visum regler kan hele tiden ændre sig så derfor anbefaler jeg at I ringer til den Vietnamesiske ambassade i DK og den Thailandske ambassade og spørger dem om jeres sitation. 🙂 Så er I på den sikre side.

Jeg ønsker jer en fantastisk rejse.

Mvh. Irina

Travel, Love & Magic

http://www.IrinaChernetskaya.com

Anonym SØasien

Hej Irina,

Tak for svar 🙂 Jeg lyttede til dit råd, og så er der dukket spørgsmål op:

Har netop været på den vietnamesiske ambassade i Hellerup for at søge visum. Fingers crossed. Talte med dem i telefonen for et par dage siden. Kvinden jeg snakkede med talte glimrende engelsk og var meget venlig.

Da jeg så kom til ambassaden i dag talte de meget lidt engelsk, så det var svært at spørge om så meget. De var dog rigtig venlige – på de få ord vi kunne udveksle.

Jeg endte med simpelthen at ansøge vietnamesisk visum til hele vores rejseperiode (små to måneder), og hostede op med det beløb de forlangte (6-7 hundrede kr. pr. næse, cash only…), selvom vi formentlig tager til Laos/Cambodia/Thailand langt før. Så har vi i hvert fald muligheden for at blive hængende længere end de gratis 15 dage man ellers kan få tildelt som dansker, hvis vi får lyst. Penge for frihed.

Når vi i næste uge forhåbentlig modtager vores visa, vil jeg ansøge til Thailand (kan ikke gøre det nu, da vietnameserne har vores pas…). Og ligeledes ansøge om en længere periode end vi egentlig skal være der.

Men (ved godt det er et nybegynder spørgsmål): det gør vel ikke noget at de overlapper, bare man er ude af Vietnam inden den visum-periode udløber – og lige ledes tidligst ankommer til den Thailandske grænse den dag det thailandske visum starter?

Jeg er desuden lidt nervøs for om vi får lov at komme ind i Vietnam uden den hjemrejsebillet vi endnu ikke har? Jeg tror snart vi køber en hjemrejsebillet fra Thailand – men at man rejser hjem fra Bangkok til København, er det bevis nok til også at få lov at komme ind i Vietnam i første omgang? Eller skal man også have papirer på en mellemrejse fra Vietnam til Thailand? Eller kan man bare troppe op og så sige som det er, at vi har tænkt os at tage toge/busser fra Vietnam ind gennem Cambodia eller Laos til Thailand?

Det var en del spørgsmål. Men håber du eller andre har erfaringer fra en lignende situation. Og spørgsmål til trods, så glæder jeg mig saftsusemig til at komme afsted 🙂

Troels

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account