This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej Allesammen..
    Jeg rejser til Ecuador den 1. februar i 2 måneder med en ven.. Og vil i denne anledning høre om der er nogle der ved hvor man kan finde nogle ophold på galapagos.. Og ligeledes nogle ture ud i junglen!?
    Og hvordan er tingene ellers i ecuador? Skal man planlægeg alt hjemmefra? Vi har planer om tage til vulkanen cotopaxi, er det sådan man sagtens kan finde nogle “bureauer” og tage derop med, og kan man også nemt finde nogle at tage ud i junglen med, eller skal alt dette være planlagt inden?

Håber nogen vil hjælpe!

mvh josefine:)

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg var i Ecuador+galapagos for ca. 2 år siden og her er et par hints.
    Galapagos: SUPER oplevelse, lad være med at spare penge på dette. Krydstogt på en båd til 12-14 mennesker er den bedste måde at opleve øerne på. Kan anbefale katamaranen “Nemo” og ikke mindst det Quito-baserede (og norskejede(?)) Haugan cruises. Superoplevelse fra A-Å og rigtig god engelsk talende guide.

Cotopaxi:
    Jeg besteg cotopaxi med issko og guide og det var en hård men superfed oplevelse. Det var virkelig smukt at se vulkanen kaste den klassiske koniske skygge på skydækket under os da solen stod op på summit-dagen. Kan ikke huske navnet på firmaet, men de er bl.a. dem med det bedste ry og ligger centralt i turistkvarteret (orange skilt og ligger lidt tilbagetrukket)

Jungle:
    HOLD DIG LANGT VÆK FRA CUYABENO RIVERLODGE!!!!! Det var den værste oplevelse jeg havde på et helt års jordomrejse. Hvor Galpagos var super fra A-Z var dette firma den diametrale modsætning. Men der er helt sikkert gode jungleoplevelser at hente i Equador… men med den rette operatør

Anonym L

Hej Josefine.
    Fedt du skal til Ecuador/Galapagos – der venter nogle fede oplevelser. en god måde at finde en tur til Galapagos er ved at gå ned på gaden “Amazonas” i Quito, der er masser af tour operatører som også tilbyder “Last minute” ture til de fantastiske øer. Du skal min. tage en tur på 5 dage for at få det optimale ud af det. En af de billigere både er bla. “Flamingo”, “Mary ann” hvor de dyreste både er “Explorer” og “Legend”. Du kan spare ca. 100 dollars ved selv at tage til Guayaquill og flyve derfra (alle fly mod Galapagos flyver fra Quito og gør alligevel stop i Guayaquill).

Ang. Jungle tour kan du tage til Napo Wildlife center som er et helt kanon sted, men også lidt dyrere end andre lodges, med oplevelsen er helt fantastisk, og her er du sikker på at få det optimale ud af opholdet.

Snyd ikke dig selv for en tur til byen Baños, som er så hyggelig. lej evt. cykel og tage på en af de mange ture ud åp Nariz del Diablo, cykel turene kan man tage på egen hånd, eller med guide.

Håber du kunne bruge ovenstående.

Rigtig god tur til Ecuador – du vil elske det

Anonym apa

Hejsa

lige et hurtigt spørgsmål, kan det godt lade sig gøre at rejse rundt i Ecuador hvis man kun kan tale engelsk? eller vil det blive et problem?

Anonym mie

Jeg kan kun bekræfte hvad der står ovenfor.. ecuador og galapagos er fantastisk..
    lad være med at bemymre dig om planlægningen. du finder stort set ikke et lettere land at rejse i end Ecuador. Turistbureauerne i Quito ligger oven i hinanden, så det er let at arrangere ture til galapagos, junglen og Cotopaxi.

Med hensyn til galapagos synes jeg du bør tage 8 dage på en båd. synes 5 dage er lidt for lidt, for det er et fantastisk sted, helt ubeskriveligt.. det er klart den største oplevelse jeg har haft i mit liv. Det er let at arrangere det fra Quito. hvis dig og din ven er unge mennesker, så vælg en af de billigere båe, ellers kommer i bare til at følges med gamle rige amerikanere.

Jeg var også i Cuyabeno i junglen, husker ikke lige hvad min lodge hed. men igen – det er let at arrangere fra Quito.

Jeg besteg ikke Cotopaxi, og har faktise lidt fortrudt det. men hvis du heller ikke har overskud til at gøre det kan jeg anbefale dig at cykle ned. Man bliver kørt et stykke op, får en cykel og cykler ned af bakke. det er super sjovt, at naturen er vidunderlig.

til slut gentager jeg lige mig selv. lad være med at planlægge for meget. det fantastiske ved Ecuador er at du kan skifte landskab som du skifter humør. det er super let at komme rundt i landet, og bussystemet fungerer rigtig godt. så tag tingene som de kommer. og nyd det. god tur

Anonym mie

jeg kunne tale lidt spansk og var meget glad for det. rigtig mange ka ikke engelsk, heller ikke selvom de er i turistbranchen. men jeg mødte flere som ikke ku et ord spansk og som havde en forrygende rejse alligevel. så det ka nok fint lade sig gøre. guider snakker selvfølgelig engelsk

Anonym Sofie Nielsen

Jeg har rejst rundt og boet i Peru, som er lige syd for Ecuador, og min erfaring var at mn ville blive meget ensom, hvis man ikke talte spansk. Deres engelsk er bare virkelig ikke-eksisterende, og kan du bare et minimum kommer du langt og de bliver herre-glade.
    Generelt er de så åbne dernede, og vil hjertens gerne have en samtale med dig, men det kommer man jo så længere med, hvis man kan deres sprog :o)

Anonym apa

okay, men hvad med tour guider, personale på hostels, osv taler de slet ikke engelsk??
    er meget hut på at komme derned, men eneste hurtle er pt. sproget…

Anonym sanne

Hejsa
    Spændende at høre om jeres gode oplevelser i Ecuador/galapagos. Jeg skal selv afsted til marts og vil lige høre nærmere, om der er nogen af jer, som skriver om både I kan anbefale, om I kan huske ca. priser? Vi har fået et tilbud på en tur via Kilroy på ca. 12000 pr. mand inkl. fly, men synes det er lidt pebret…

Det kunne være fedt at høre nogle konkrete priseksempler fra jeres ture.

Anonym Nielsen

Hej med jer

Det lyder godt det hele. Min kæreste og jeg skal ligeledes til Galapagos i februar. Vi flyver direkte til Øerne og får derved ikke tid i Quito eller Guayaquill.

Jeg vil derfor høre, om det er muligt/nemt/billigere at købe ture/cruises på hovedøen eller skal vi bestille hjemmefra? Nogle både der kan anbefales den dag i dag? Hvor skal man dykke og snorkle for at få mest ud af det?

Med tak

Nielsen

Anonym Anders

Med hensyn til hvad der er billigst, så er det selvfølgelig billigere at bestille det derovre, men det kræver selvfølgelig at man er fleksibel med klasse og ikke nødvendigvis er på et stramt tidsbudget. Der kan være meget at spare.

Mht. Dykning og snorkeling. Så er det sådan (ihvertfald da jeg var der i 2010) at man enten skal vælge en tur hvor man kommer i land på
    Øerne, eller også en tur hvor man kun dykker. De to ting kan ikke kombineres… Men når det er sagt er snorkeling fantastisk på galapagos, bedste jeg nogen sinde har prøvet!!

Håber det kan hjælpe jer lidt 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account