This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nicholani

Hej alle,
    jeg skal til Sydamerika 2-3 mdr. fra 1. oktober. Min plan er følgende;
    Flyver fra USA til Costa Rica og tager så videre derfra til Columbia. Derfra vil jeg tage til Peru, Bolivia og slutte af i Brasilien. Hvordan lyder det? og hvad er bedst i forhold til regntiden. Er det bedst at slutte af i Costa Rica hvor der ikke er lige så meget nedbør eller gør det ikke så meget?
    Mange hilsner
    Nicholas.

Anonym Anonym

Det lyder godt nok som meget for 2-3 måneder. Jeg rejste selv gennem Ecuador, Peru og Bolivia på to måneder, og set i retrospekt havde det ikke været en god tur, hvis jeg skulle gøre det hurtigere – og jeg synes endda, jeg er lidt af en speedrejser i forhold til mange andre.

Og Brasilien er jo et enormt land. Du er sandsynligvis ikke ude efter at se hele landet, men jeg ville stadig ikke anbefale mindre end 3-4 uger, afhængigt af dine planer for landet.

Personligt ville jeg selv afsætte minimum fire, og gerne fem måneder eller mere til den rute, du beskriver, så frem du vil rejse over land det mester af vejen. Hvis du derimod har tænkt dig at flyve mellem alle destinationerne kan du nå lidt mere (men også se mindre!), men to måneder mener jeg virkelig er for lidt, og rejser du over land vil du komme til at tilbringe virkelig meget tid i busser og lign., hvis du prøver at gøre det på to måneder!

Men når det så er sagt…virkelig spændende rute:-)

Anonym Anonym

OK det er taget til eftertanke! mange tak for svaret 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account