This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Toan

Hej,
    Jeg overvejer, at spare op til en jordomrejse med afgang om 2,5 år.
    Hvor mange penge skal man have med på turen som varer +/- 6 mdr?
    Jeg tænker lidt at turen går til Sydamerika (1-2 lande), Australien, New Zealand og et par lande i Asien.
    Nogen der vil dele deres erfaring? 🙂

Tak på forhånd.

Anonym Muddi12345

Det er meget forskelligt, alt afhængigt af hvordan du lever og om du hele tiden spiser ude og fx går i byen.

Jeg vil sige, at i Asien kan man godt komme afsted med 7.000-15.000 om måneden for det hele (mad, aktiviteter, overnatning), og i Australien og New Zealand cirka 12.000-20.000 om måneden. Igen alt afhængigt af hvordan du lever.

I Thailand levede jeg som en konge, og brugte 16.000 om måneden, hvor jeg spiste super godt og dykkede og besøgte alt hvad der var at besøge. Samme beløb, altså 16.000, brugte jeg også i Australien og NZ. Men der sparede jeg også lidt mere end jeg gjorde i Thailand, fordi det var dyrere.

Anonym Hovgaard

Det er altid svært at vejlede i forhold til budget :-/ Og som “Muddi12345” skriver afhænger det helt af dine tanker i forhold til rejsen.
    Det er billigt at leve i asien.. Men der er forskel på om du tænker Indien eller Kina. Det der koster er “aktiviteterne” som elefantridning, dykning, rafting, trekking, osv.
    Jeg var i Australien og New Zealand på min jordomrejse i 2004/2005, hvor jeg brugte ca. 10.000 om mdr.. Det var på pasta og i dorm room, men et udvalgt af alle aktiviteter der er.. men det også snart 10 år siden :-/
    Men undersøg “jorden rundt flybilletterne” som mange selskaber har.. Det sparede jeg mange penge ved, men ulempen er klart man skal vide sine planer 6 mdr før afrejse.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account