This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym chr511

Hej Vi er en lille fam. på 4 som planlægger en rejse til bl.a Laos næste sommer og har et par spørgsmål, som vi håber I kan hjælpe med.
    Gibbon Experience i Huay Xai er det noget for to piger på 10 og 13 år ?
    Vi vil gerne sejle ned af Mekong-floden et døgn eller to. Er der nogle idéer til hvor ?
    Vi regner med at skulle til Vientiane, Luang Prabang og ned til 4000 Islands. Har I andre gode ting/steder, som I kan anbefale, må I meget gerne det.
    Hilsen Chr

Anonym Claus

En to dages sejltur ad Mekong floden må være at starte i Huay Xai med en langsom båd til Luang Prabang. Båden stopper i Pakbeng, hvor man overnatter og fortsætter dagen efter.

Men I kan selvfølgelig også vælge at tage bussen til Luang Prabang og så i stedet sejle i små kanoer til Nong Khiaw. Turen tager ca 8 timer, men scenen og omgivelserne er helt fantastiske. Et helt klart + på min tur til Laos.

Nong Khiaw er et lille landsby, hvor bl.a. kan se store huler, hvor lokale gemte sig under Vietnam krigen.

Fra Luang Prabang kan I også tage til Phonsavan og se de mystiske krukker, som ingen tilsyneladende aner formålet af.

Og er I til mere gammel Vietnam historie er der mulighed for at se store grotter, hvor lokal befolkningen gemte sig, i Sam Neua i det nordøstlige hjørne.

Når I skal til Si Phan Don (4000 Øer) passerer I Pakse. I stedet for at blæse derned non-stop, bør i holde to dage i Champasak, kun halvanden time fra Pakse.
    Det er en lille landsby, som ligger lige op ad Mekong-floden, og her kan man leje cykler og tage ud og se gamle Khmer ruiner. Ruinerne er måske ikke de bedste, men cykelturen er helt sikkert hele turen værd.

Mht Gibbon er det eneste, jeg har hørt, er at det koster kassen og er lidt for turistet. Men det er jo selvfølgelig smag og behag.

Laos er både billigt, behageligt og sikkert at rejse i.

Mvh

Claus

Anonym lise

jeg har ikke selv provet the gibbon express, men snakkede med en australsk pige i Laos. Hun havde gjort det og havde syntes det var fint, men dyrt. Hun sagde ogsaa at man skulle presse guiderne til at tage en med ud paa linerne paa hende loed det som om de ikke rigtigt gad. Hvis i regner med at se aber tror jeg godt i kan skrue ned for forhaabningerne, pengerne gaar til beskyttelse af gibbonerne -deraf navnet, ikke fordi der vrimler med dem :-). ydermere sagde hun at sikkerheden ikke var helt i top – umiddelbart tror jeg ikke det er noget for boern paa den alder. Men som sagt har jeg ikke selv gjort det – synes i hvertfald i skal undersoege det grundigt inden i bliver alt for opsatte paa det 🙂

mvh lise

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account