This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ckk

Jeg skal 4 uger til filippinerne til februar og er lidt i tvivl om hvilken rute og transport jeg skal vælge.

Umiddelbart ved jeg hvilke steder jeg skal besøge:

Boracay (ca. 7dage), El Nido, Palawan (ca. 7-10 dage), Mindoro (coco beach eller Puerto Galere, måske i ca. 7 dage) og Legaspi i ca. 2 dage for er snorkle med hvalhajer.

Hvad jeg har læst mig frem til og forhørt mig om, så skal man flyve tilbage til Manlila hver gang man skal flyve mellem stederne. Er der nogle af stederne hvor det er muligt at tage anden transport (f.eks. med bus og båd) og hvor det ikke er for besværligt og tager alt for lang tid?

Og er der nogle som kan nævne nogle ting/steder som man bare skal opleve på de nævnte steder- eller måske har noget der gør at du IKKE syntes man skal besøge stederne??

…Ellers måske har nogle andre steder som er bedre?

På forhånd tak for Jeres svar 🙂

Anonym Claus

Det nemmeste er jo bare at flyve rundt. Men det er også muligt at tage en bus og båd. Det kommer til at tage lidt tid, besværligt (!), måske, men så har du fået den oplevelse med.

Til Legaspi kan du tage bussen. Tager dog ca 10-12 t.

Fra Manilla til Palawan kan du vælge at flyve. Der afgår også en færge til Puerto Princessa, men tager ca 20t.
    Herfra går der jo busser til El Nido.

Tilbage i Puerto Princessa kan du tage med en båd til Iloilo City (Panay), med en bus til Caticlan og en båd til Boracay.

Tilbage i Caticlan kan du sejle med (endnu) en båd til Roxas på Mindoro og tage med en bus til Puerto Galera. Herfra er der kun 5-6 t Manila med båd til Batangas og bus videre mod Luzon.

Tjek evt Montenegrolines.com.ph

mvh
    Claus

Anonym Claus

Du kan også rejse med tog. Fra Manila til Naga og videre med bus til Legaspi.

Tjek. pnr.gov.ph

mvh
    Claus

Anonym Claus

“Boracay har jeg ikke været, men det er også bare strand. ”

Det er dog tankevækkende, at det er et af de mest besøgte steder på Filippinerne, når det nu bare er en strand.

Der er jo også forskellige aktiviteter, man kan foretage sig. Dykke, svømme, snorkle, læse en bog. Og så selvfølgelig hele actionscenen der udspiler sig om aftenen. Men du har helt ret i, at er man ikke så meget til strand og sand, bør man nok finde et andet sted.

Men det vil jo gælde store dele af Filippinerne. Der e r andet at se, vulkaner, en tarsier og lidt gamle rismarker. Men ellers er det jo netop bare en strand, mange turister kommer for.

mvh
    Claus

Anonym Travelmate.dk

Det er måske ikke så hensigtsmæssigt at give råd om et sted du ikke har besøgt, Lasse 🙂

Udover de aktiviteter der nævnes herover er Boracay kendt som et af de bedste steder at lære at kitesurfe i Sydøstasien. Grunden til det er at du har en bugt som kun bruges til formålet med meget konstante vinde. Selvom det ikke er en billig sport kan det samtidig gøres for en rimelig pris på Boracay.

Mange rejsehilsner,
    Daniel Johansen fra Travelmate.dk

Bliv inspireret, få gode råd og hjælp til din planlægning, eller find en rejsepartner. Besøg os på http://www.travelmate.dk

Anonym lasse

Der er masser af busser og færger, men det tager ofte lang tid, p.g.a dårlige veje. Men det er en spændende oplevelse.

Man jeg spørge om hvad du skal de pågældende steder?
    Jeg synes ikke at der var noget særligt at lave i El Nido. Boracay har jeg ikke været, men det er også bare strand.
    Men hvis du bare skal bade, og lave ingenting på en strand, så er det vel udemærkede steder.

Vær’ indstillet på at der ikke er 100% garanti for at se hvalhajer.
    Jeg boede selv hos Aguluz homestay. Super hyggeligt, men ikke noget luksus.

Hvis du er til vulkaner kan du jo gå op af den der ligger ved Legaspi, eller nord for Manila.
    Hvis du skal dykke er Puerto Galera udemærket, men ellers søg på bl.a. Apo island, Apo Reef, malapascua. Tubataha er ikke åbent i februar.
    Hvis du er til ø-hop så søg på Tao philippines.

Anonym Lasse

Se bare så kom der da nogle gode inputs til hvad man kan lave i Boracay 🙂
    Jeg er helt enig i at det var klosset skrevet, jeg skulle selvfølgelig have skrevet at jeg havde opfattelsen af, at det bare var strand og natteliv 🙂
    Har mødt folk der har dykket ved Boracay, og det skulle findes bedre andre steder på Filippinerne.

Anonym Anonym

Tak for alle Jeres svar.

Jeg kan fortælle at vores primære formål med rejsen er at slappe af på de fine strande, snorkle, hyggelige restauranter og barer. Vi er ikke rigtig et udflugtspar (lige pånær båd og snorkelingsture)

De vigtigste steder er Boracay, og El Nido (og evt. noget Ø-hop deromkring). Og så tror jeg også stadig at jeg vil tage til Mindoro (Puerto Galere/Coco Beach) og snorkle med hvalhajer ved Legaspi.

Dog har jeg også fået Coron + Malcapuya island med i mine overvejelser.

Tænkte at man måske kunne tage en båd fra øen hvor manila er på og så videre til Mindoro og derfra videre til Coron, derfra til El Nido og så evt. videre til Boracay?? Men ved ikke om det er nogen god rute… Det skal jo helst ikke være alt for besværligt!

Anonym ckk

Øhh… Jeg retter lige mig selv!! Troede Malcapuya island lå i nærheden af Coron, så den er droppet igen 😉

Anonym Lasse

Jeg vil kun anbefale Coron hvis I skal ud og dykke, der er ikke rigtig nogen strand der, men de har dog barracuda lake i nærheden.

Husk at det meste af flytrafikken går til og fra Manilla og Cebu. Så hvis man skal mellem Coron og El nido, f. eks. så er det formentlig nemmest at tage en båd.

El Nido er en hyggelig lille by, og meget populær, så den er i vækst.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account