This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KatrineCK

Hej alle,

jeg starter studie til sept så har sommeren over et par måneder til at opleve verden.. jeg har backpacket i USA, syd og mellemamerika, været ude som sommerguide og skiguide også, så har prøvet lidt af hvert. Nu skal planlægger jeg så min “sidste” ungdomsoplevelse for denne gang.. Jeg er i tvivl hvad jeg skal gøre. Ren backpack er lidt dyrt og jeg søger da alle jeres fantastiske ideer til hvordan jeg kan opleve verden.. nogen der har prøvet noget VILDT fedt som de kan anbefale?? Er åben for alle lande og alt hvad I har at byde på, så håber I vil dele jeres fede sabbatårsoplevelser med mig 🙂 gerne noget med noget arbejde evt. 🙂

På forhånd TAK 🙂

Anonym DanielJohansen

Hvad med at tage et kursus for at blive divemaster eller instruktør? Der er mange muligheder i områder du slet ikke har rejst, eksempelvis sydøstasien eller Australien. Du skal regne med at det tager omkring to måneder for at blive divemaster og at skulle betale fra omkring USD 1200 og op. Jeg er ikke helt klar over hvor meget mere du skal bruge for, at blive instruktør.

Du kan også blive hanggliding eller paragliding pilot. En bekendt tog kurset på den Dominikanske Republik fornylig og han var rigtig glad for det. Men har den fællesnævner med divemaster, at det koster en del penge at gå igang. Hvis du vil ud i den mere eventyrlige boldgade kunne du arbejde som jump-master (faldskærmsudspring), men det er bestemt heller ikke billigt.

..men der er selvfølgelig også masser af muligheder for at foretage frivilligt arbejde, hvor du i nogle tilfælde kan få kost og logi betalt. Eller arbejde på en bar næsten hvor som helst – eller måske en farm i Australien. Når alt det ovenstående er sagt behøver backpacking altså ikke koste alverden og i forhold til at skulle punge ud for et kursus for at få et certifikat af en eller anden slags er det slet ikke sikkert der er en forskel. Helt afgørende er naturligvis hvor længe du vil være ude, hvis det er over et år har du nok ret i, at det er billigere at få noget at rive i. Du kan i sydøstasien, hvis du har mod på at rejse med basale midler, godt klare dig for 5000 kr/md..alt sammen er naturligvis kun et økonomisk aspekt og synes du skal holde dig til hvad du føler for, og så bide det i det og opspare hvad det kræver:)

Anonym Anonym

Tusind tak for det gode svar! Jeg vil lige prøve at tjekke divemaster ud – det lyder da vildt spændende. har tænkt på bartender, da jeg har erfaring fra det herhjemme, men kan ikke helt hitte ud af hvor mulighederne er bedst for bar-arbejde.. tror du det er muligt i asien??

Anonym OlafFO

Jeg var på Koh Tao i Thailand i 2 uger og tog et par dykker kurser der. Advanced og et par specialiteter i 2010.

Har tænkt på at tage tilbage der muligvis senere i 2011

Hos crystaldive.com kan du tage et “Diving Liftstyle – Divemaster” Internship

Nu ved jeg ikke om du er certificeret dykker, men

om du ikke er og har lyst til at blive divemaster så tager du kursus fra Open Water til Divemaster for 79500 Baht (ca 14500 DKK)

Openwater til Instruktør 170000 Baht (Ca. 31127 DKK)

Men om man er certificeret til et eller andet så bliver prisen billigere.

Efter du er blevet Divemaster eller instruktør, så slipper du at dykke gratis hver gang du er på koh tao hos crystal dive.

Og også efter kurset så kan du få arbejde der om de har plads til det, hvis ikke så skriver de en anbefaling.

For bolig kommer man så at betale 7500 Baht (1373 DKK) pr. måned, og det er så en bungalow om jeg husker ret.

Jeg har tjekket det hele ud, fordi jeg har tænkt mig at tage Divemaster uddannelsen der.

Anonym Mia86

Hvis du gerne vil være bartender, så har bartenderskolen.dk, så vidt jeg husker, bartenderkurser i Phuket.

Ellers vil jeg foreslå Millenium Elephant Foundation på Sri Lanka. Jeg skal selv derned som frivillig den 2. februar og har kun hørt godt om dem. En unik mulighed for at komme helt tæt på elefanterne og de lokale i Sri Lanka.

Anonym Witt

Hvad med at bruge dit sabbatår på at arbejde på en superyacht. Du får en kanon løn, sejler i middelhavet og caribien, møder masser af nye venner og har ingen udgifter! Og så er det langt bedre end at arbejde på et krydstogtskib. Vi gjorde det selv for år tilbage og det er en oplevelse for livet, et sabbatår man aldrig glemmer. Du kan læse lidt om hvordan man kommer igang på Superyachts.dk

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account