This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mieschandorff

Hej vi er to piger som nu har fastlagt dato til at skulle afsted til thailand fra d. 23 juni til 7 august.

Vi vil gerne starte og slutte i Phuket.

Er det dyrt for en tur/retur billet til 5905,- pr næse. for kun fly i 18 timer og 20 timer hjem?

Eller skal vi vente og se hvad der sker?

Nogle gode erfaringer eller råd?

Håber der sidder nogen der kan hjælpe os!

Anonym Tim79

Jeg har selv købt en tur/retur billet fornyelig, dog til Bangkok, men tror(ved ikke) om der prismæssigt er den store forskel.

Det jeg gjorde var, at jeg har købt en billet fra Hearthrow, London. Og så har jeg købt billet med ryanair til london. Tidsmæssigt bliver turen længere af natur, men jeg får en god dags tid i london fra jeg lander til jeg skal videre som jeg selvfølgelig udnytter til at se lidt af byen. Men selve rejsen fra London til Bangkok er 16-17 timer incl mellemlanding i New Delhi.(2½ time) Prisen på billet fra London tur/retur Bangkok var 4200. og Billet til london var 300 incl 15 kg bagage.

At vente er en risiko, billetterne bliver sjældent meget billigere. Da i kun skal være i landet i godt 14 dage er det måske for meget at bruge en dags tid i london, men hvis i er fleksible er der penge at spare ved at gøre sådan. Jeg selv skal være afsted i 80 dage.

6000 er ikke dyrt men heller ikke billigt.

Anonym MissAdventure

Jeg var i Thailand sidste sommer… d. 23/6-4/8… fløj med Emirates fra Hamborg til Bangkok (mellemlanding i Dubai) – gav 3990 kr. pr. person.

Var også afsted for 4½ år siden (hele juli måned)… der gav vi 4995 kr. pr. person fra Kastrup til Bangkok med mellemlanding i Moskva…

Jo tidligere I køber, desto billigere plejer det at være… men det tager lang tid at tjekke alle søgemaskiner og finde den bedste pris…
    Og det plejer at være noget dyrere at flyve direkte til Phuket… end at flyve til Bangkok..
    Prøv at kigge på priserne til bangkok… (I kan flyve videre til Phuket med Airasia… det gjorde vi… for under 200 kr. pr. person)..
    Har I tænkt jer at tilbringe alle ugerne sydpå/Phuket-området…?

Prøv at tjekke emirates hjemmeside (afrejse fra hamburg) og aeroflots hjemmeside (afrejse fra kastrup) – begge selskaber plejer at have billige billetter…og ellers er det også muligt at bestille billetter fra London – og så selv tage et billigt fly til London…

MVH MissAdventure

Anonym Mieschandorff

Vi skal være afsted i en del mere end 14 dage 😉
    Nej vi skal ikke være i phuket hele tiden, men vi vil gerne starte og slutte der, synes i bare jeg skal tage billetten til 5905 ?
    Der er ikke det store pris forskel, man spare ikke det store ved at tage til bangkok om så til phuket.
    men det med Hamburg prøver jeg lige og tjekke 🙂
    Tak for hjælpen.

Angående noget helt andet, hvor meget spiser man for pr. dag ?
    og hvad skal man regne med hostels osv videre ca. pr. nat?

Anonym Mieschandorff

Vi skal være afsted i en del mere end 14 dage 😉
    Nej vi skal ikke være i phuket hele tiden, men vi vil gerne starte og slutte der, synes i bare jeg skal tage billetten til 5905 ?
    Der er ikke det store pris forskel, man spare ikke det store ved at tage til bangkok om så til phuket.
    men det med Hamburg prøver jeg lige og tjekke 🙂
    Tak for hjælpen.

Angående noget helt andet, hvor meget spiser man for pr. dag ?
    og hvad skal man regne med hostels osv videre ca. pr. nat?

Anonym Jens

Er der en specifik grund til at I vil starte og slutte i Phuket?

Jeg ville flyve med Emirates fra Hamburg til Bangkok. Det er billigt og så flyver med med et af verdens bedste flyselskaber; du kan vælge menuen inden du flyver, du har masser af benplads, god betjening og en skærm foran dig med masser af serier og film.

Nu ved jeg ikke hvor I skal hen af, men ligemeget hvad, så er det altid nemmere at komme tilbage til Bangkok end der er at komme tilbage til Phuket.

Hvis du holder dig til Asiatisk mad og spiser lokalt/gadekøkkener, så kan du holde dig nede på 20-30 kr. per dag – hvis du spiser Vestligt kan du gange det med 2-3 stykker.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account