This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym madsmohlenberg

Hej!
    Er i gang med at planlægge min rejse som backpacker i Asien efter sommerferien, når huen er kommet på hovedet.
    Finder asien meget fascinerende. Jeg tænker at tage til Thailand, Malaysia (herunder også Borneo) og Fiji. Jeg vil gerne være afsted i mellem 5 og 6 måneder.
    Har læst en del rejseguides og lavet research på nettet – men den bedste viden fås, af folk der selv har prøvet dette.
    Hvilke gode råd kan jeg få og hvilke områder, specielle og specifikke steder kan anbefales? Hvilke oplevelser bør prøves og søges? Hvilken rute benyttede du selv?
    Jeg kan godt lide natur og oplevelser. Er både til det rolige og det vilde.

Jeg håber meget, at nogle kan hjælpe!
    – Mads

Anonym Mads & Camilla – Backpackerne.dk

Hej Mads.

Vi har lige rejst et par måneder i Asien (Japan, Filippinerne og Vietnam).
    I Thailand kan du ikke komme uden om Chiang Mai. Thailands anden største by, men kun på størrelse med Århus. Personligt er vi ikke så frygteligt meget til de thailandske øer. Hvis du virkeligt gerne vil have lækre strande så tag til Filippinerne. Evt. Siargao eller Palawan.
    Hvis du har mulighed for det anbefaler vi dig også at tage til Vietnam. Det er helt unikt fra fx Thailand, og i vores øjne et frygteligt overset land. Hvis du er til et eventyr (risikabelt ift. rejseforsikring), så kan du evt. gøre som Top Gear gutterne gjorde, og leje en scooter og køre ned gennem Vietnam fra Hanoi til Ho Chi Minh. Vi gjorde det ikke selv, men mødte nogle der havde gjort det og synes det var vildt fedt.

Angående Borneo, så var jeg Mads afsted for nogle år siden. Det kan meget stærkt anbefales at tage ud i regnskoven og besøge orangutan reservaterne.

Håber du kan bruge noget fra den lidt lange besked. Ellers kan du kigge lidt på vores hjemmeside, hvor vi har lidt fra Asien.

God rejselyst!
    Mads & Camilla – backpackerne.dk

Anonym Anne Marie

Hej Mads

Det lyder dejligt med en tur på 5-6 måneder. Jeg har igennem årene rejst i en del lande i Asien, men blev fuldstændig fascineret af Indonesien i sommer, hvor jeg ikke havde været før. Med over 17.000 øer er der bare SÅ mange muligheder! Både turistede og ikke-så-turistede.
    Da vi kun var af sted i 5 uger blev det mest til de turistede, men når jeg engang kommer tilbage, så vil jeg klart udforske nogle mindre kendte øer.

Er du interesseret i at læse, hvad vi oplevede i sommer, så er du velkommen til at kigge forbi vores blog:
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/
    Indlæggene fra juli og august 2014 er fra Indonesien.
    Indlæggene fra marts 2011 er fra Filippinerne

Du kan også finde os på Facebook, hvor vi poster et rejsebillede hver dag:
    https://www.facebook.com/annemarieograsmus/manager/

Venlig hilsen og god tur
    Anne Marie

Anonym Anne Marie

Ups! Lille fejl i Facebook-linket…

Her kommer det rigtige 🙂
    https://www.facebook.com/annemarieograsmus

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account