Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537843
     Lis Justesen

      Hej igen

      Tænkte på…. har du nogle forslag til gode oplevelser på/omkring Zanzibar og Pemba? Udover dykning selvfølgelig, og fiskeri, som ikke har interesse. Prison Island skulle være et besøg værd, ikke? Har du ellers nogle gode ideer??

      Kh Lis

      #3537845
       chris Præstegaard

        Hej Lis !

        Er det første gang man er på zanzibar er der rigeligt at opleve..Stonetown er virkelig en oplevelse og man bør bruge et par dage i denne by…Der er naturligvis nogle specielle steder i Stonetown som skal opleves..men udover det er det fedeste nok bare at “fare Vild” i denne by og bare se og opleve de lokale hvor de bor og lever deres liv..for mange er det ikke det hely store som har forandret sig i …mange år.

        Prison Island er også en mulighed..det er rimeligt nemt at organisere gennem et hotel eller tour operatør i Stonetown.

        En spicetour kan også værer en oplevelse for den som har lyst at se hvor alle vores kryderier kommer fra…

        Ellers er der Dhow sejlads..solnedgangstur med en kold drink er slet ikke så værst…og ellers hedder det driveri på stranden og en tur i det indiske Ocean..Snorkling..natteliv….Man behøver bestemt ikke at ” kede sig “..på Zanzibar

        Hilsen

        Chris

        #3539037
         Nikoline

          Hej Chris
          Vi er 4 unge tøser som kommer til Zanzibar midt i november. Hvor vil du anbefale vi tager hen?? Jeg kan forstå at Stonetown er et must.
          Vi vil gerne dykke/snorkel, slappe og men der skal også være mulighed for fest og farver når mørket falder på:)
          Der må også gerne være noget at kigge på – men er der andet??

          Håber du kan hjælpe – så vi får den bedst mulige oplevelse på Zanzibar:)

          MVH
          Nikoline

          #3539038
           Nikoline

            Hej Chris
            Vi er 4 unge tøser som kommer til Zanzibar midt i november. Hvor vil du anbefale vi tager hen?? Jeg kan forstå at Stonetown er et must.
            Vi vil gerne dykke/snorkel, slappe og men der skal også være mulighed for fest og farver når mørket falder på:)
            Der må også gerne være noget at kigge på – men er der andet??

            Håber du kan hjælpe – så vi får den bedst mulige oplevelse på Zanzibar:)

            MVH
            Nikoline

            #3539090
             chris Præstegaard

              Hej Nikoline

              Dykke-snorkle-slappe…og fest og farver…Så kan jeg næsten kun anbefale Kendwa eller Nungwi…Begge steder er der mulighed for det og jeg er sikker på at i vil få en god ferie…Om i er til Kendwa eller Nungwi er op til jeres smag…Nungwi er lidt størrer end kendwa og der er et størrer udvalg af hoteller-dykkerskole m.m…..Kendwa har dog en bedre strand.
              Men der er kun 3km fra Nungwi til Kendwa så når i kommer er det nemt at tjekke begge steder ud og vælge det i bedst kan lide….Stonetown er bestemt en oplevelse så i skulle bruge et par dage der..og..det er også muligt at finde en smule natteliv derinde !!!
              Får i brug for tips angående de bedste dykker skoler er i velkommen til at skrive igen.

              God tur

              Chris

              #3539384
               Nikoline

                Hej igen Chris.

                Tak for besvarelse. Tror vi har bestemt os for at tage til Kendwa – vi har læst lidt om det og der er umiddelbart det som tiltaler os mest.

                Vi vil gerne hvis du kan komme med et par tips vedr. dykkerskoler osv. Hvor mange dage tager det at tage et dykkercertifikat? Vi er 2 som ikke har et – dog har vi nok prøvet det før. Og er der 2 som har certifikat. Vi kan vel godt kombinere de to ting – alt der er vel ture for både nybegyndere og “erfarende” dykkere??

                Håber du har tid og lyst til at hjælpe lidt mere:)

                Mvh
                Nikoline

                Samt hvad er prisen ca.??

                #3542425
                 Kathrine

                  Hej Chris,

                  Jeg skal til Zanzibar med min kæreste i midten af oktober, og vi planlægger at bo fire nætter i Nungwi. Hvordan ser det ud med turister på dette tidspunkt? Vi hælder lige nu til Langi Langi ($160/nat i suite med sea view), men ville gerne vide, om det bedre kan betale sig at vente med at booke hotel, til man er i Nungwi. Og er priserne til forhandling?

                  Mvh Kathrine

                  #3544739
                   Vicky Larsen

                    Hej Chris

                    Hvad hedder hotellet du bestyrer ? Tænker at hvis man besøger det, du måske ville være behjælpelig med gode fif, ligesom du også er her på siden, men du ved, når man står dernede, er det måske også meget rart med en som kender øen 🙂

                    Tak for alle svarene
                    Hilsen Vicky

                    #3544861
                     Jeppe

                      Hej Chris

                      Jeg overvejer lidt at tage på lidt dykker/slap af-ferie på Zanzibar i starten af April. Jeg ved at det er regnsæson i dette tidsrum, og vil derfor høre hvor meget nedbør der kommer i dette tidsrum? Er det nok til at ødelægge en badeferie? Eller er det blot små, voldsomme nedbør i en kort tid?

                      VH
                      Jeppe

                      #3547484
                       line kuhre

                        Bor du der endnu? jeg har en masse spøgsmål, men vil du evt snakke sammen over mail? håber du vil skrive til mig på linekuhre@gmail.com

                        #3677547
                         Merete

                          Hejsa, vi har planer om at købe en færdigpakke, Kenya safari og derefter Zanzibar, i november 2016 – er der godt vejr og hvad skal vi se?
                          Merete

                          #3697712
                           lone holm

                            Hejsa Chris

                            Jeg skal til Zanzibar den 17/5-30/5 2017 sammen med min 15 årige søn. vi kræver ikke det store luksus men vil dog gerne bo tæt ved vandet. Over kysten ved Paja, men er der steder du hellere vil anbefale ?

                            Vi vil helst ikke bo I Stone TOWN.

                            vH LONE

                            #3698246
                             Theresa

                              Hej Chris

                              Er du stadig bosiddende på Zanzibar, og fuld af gode råd 🙂

                            Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)

                            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                            Log ind med brugernavn & kodeord

                            eller    

                            Glemt dine oplysninger?

                            Create Account