This topic is empty.

• Forfatter
     chris Præstegaard

Hejsa !

For dem som måske har planer om at besøge Zanzibar/Pemba og som måske lige står og mangler et par tips eller gode ideer vil jeg gerne hjæpe dem lidt på vej.
    Jeg har boet og arbejdet på Zanzibar siden 2002 så jeg kender det meste til dette fantastiske sted.

Generalt er det de færeste som får problemer på Zanzibar, men det kan dog værrer en god ide at få de nyeste opdate angående dykning og andre aktiviteter dernede.
    Desværre kan kvalitet og sikkerhed ændre sig hurtigt så skal du tage dykker kursus som nybegynder er det vigtigt at få en god start.

Når det kommer til dykning får man det man betaler for, så hvis man vil have billig dykning/kursus får man heller ikke det bedste.

Der arrengeres mange snorkelture fra Zanzibar på Lokale Dhows..og igen..hopper du på en Dhow som du har booket på stranden med en af de lokale Beach boys..Ja så ligger sikkerhed og kvalitet langs nede.

Bedre at booke..alle..Aktiviteter hos nogle af de professionele operatører af dykning-fiskeri-snorkeling som findes på næsten alle strande dernede.

Er du til strandliv, dykning, og tequila om aftenen hedder det Nungwi eller Kendwa på den nordligste spids af Zanzibar…Og her finder du også nogle af de bedste strande på øen…Især Kendwa har en helt fantastisk strand.

Pemba som ligger nord for Zanzibar…Er helt fantastisk..Grøn, frodig og med dykning og fiskeri i absolut verdensklasse…Men der er endnu kun få hoteller og det er ikke billigt…Men det kan lade sig gøre uden at blive ruineret.

Dette var kun et par tips..er der nogen som vil spørge om andet eller have et par råd med på vejen og en frisk opdate om steder at bo, dykning, fiskeri, eller andet er i velkommen til at skrive til mig.

Chris

Anonym Nikolai Krüger

Tror du det er farligt at overnatte i telt på Pemba her i sommerperioden; december?
    Mvh.
    Nikolai
    ps. Super info ^^ 🙂 – tak

Anonym Anonym

Hej Nikolai !

Der findes desverre ikke rigtig nogle ..campingpladser..pa Pemba/Zanzibar…Faktisk er det ikke tilladt at campere…Underlig regel..Men grunden er selvfolgelig at man helst ser at turister bor pa hotel og bruger deres penge der.

Selvfolgelig er der rejsende som slar et telt om bade pa zanzibar/pemba…jeg ville nok ikke gore det pa Zanzibar da der desverre er en del tyveri/overfald i visse omrader..Jeg ville maske gore det pa Pemba…men maske det bedste ville verre at forsoge at campere ved at af de billigere hoteller pa zanzibar..nogle gange lader de folk campere…sa det er muligt.

Hvis det du har i tankerne er at campere in the wild…Ja sa er der ingen tvivl om at der er masser af fede steder at sla sit telt op..Men du ma selv afgore om du vil tage den risiko.

Held og lykke

Chris

Anonym vonrask

Hej Chris

Min familie og jeg(2 voksne – 3 børn ældste 8 yngste 3) planlægger lige nu en tur til Zanzibar februar 2012. Og så googlede jeg mig frem til din artikel, så jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber du vil have tid til at svare på:
    1. Hvor kan du anbefale vi som familie bor, hvis vi primært gerne vil bade på gode strande og ikke ruineres?
    2. Hvordan ville du rejse til øen, sejle eller flyve, hvad er mest sikkert i din optik?
    3. Hvad er der ellers at se som vi som familie bare ikke må misse hvis vi kommer til Zanzibar?

Håber du har tid at hjælpe os lidt videre.

mvh peter

Anonym Anonym

Hej Peter !

De fleste strande på Zanzibar er rigtig gode..så det er lidt smag og behag hvor på Øen man vil bo…Kendwa beach er nok den allerflotteste strand på Zanzibar med nogle gode hoteller..Tjek Kendwa rocks..I nungwi ville jeg kigge lidt på Flametree cottages..de har store værelser hvor en hel familie kan bo sammen…Nogle af disse værelser har køkken og hotellet er meget populær hos familer som rejser med børn…Fedt sted…..Naturligvis er det en oplevelse at komme til Zanzibar med færge fra Dar es Salam og mange kommer på den måde…Det er helt sikkert nemmere at flyve hertil og ikke så hektisk som turen med færgen.

De færger som sejler fra Dar til Zanzibar er gode nok så det skulle værer sikkert nok.

Stonetown er unik og et par dage derinde er nok et must !!..ellers er det strandene..dykning,snorkeling,fiskeri,dhow sejlads..måske et besøg på en krydderplantage hvis man vil opleve andet end det blå hav.

Hilsen

Chris

Anonym Anonym

Hej Peter !

De fleste strande på Zanzibar er rigtig gode..så det er lidt smag og behag hvor på Øen man vil bo…Kendwa beach er nok den allerflotteste strand på Zanzibar med nogle gode hoteller..Tjek Kendwa rocks..I nungwi ville jeg kigge lidt på Flametree cottages..de har store værelser hvor en hel familie kan bo sammen…Nogle af disse værelser har køkken og hotellet er meget populær hos familer som rejser med børn…Fedt sted…..Naturligvis er det en oplevelse at komme til Zanzibar med færge fra Dar es Salam og mange kommer på den måde…Det er helt sikkert nemmere at flyve hertil og ikke så hektisk som turen med færgen.

De færger som sejler fra Dar til Zanzibar er gode nok så det skulle værer sikkert nok.

Stonetown er unik og et par dage derinde er nok et must !!..ellers er det strandene..dykning,snorkeling,fiskeri,dhow sejlads..måske et besøg på en krydderplantage hvis man vil opleve andet end det blå hav.

Hilsen

Chris

Anonym mariafpetersen

Hej,

Tak for meget interessante oplysninger om Zanzibar! Jeg er blevet nysgerrig, og tillader mig derfor at spørge, af hvilken årsag du er bosiddende på Zanzibar- eller rettere, hvad beskæftiger du dig med dernede? Jeg overvejer at finde job i Tanzania eller på Zanzibar, fordi jeg netop har afsluttet min uddannelse, og vil ud i verden for en tid. Ved du noget om, hvordan jobmulighederne på Zanzibar ser ud, for en ung dansker?

Bedste Hilsner,
    Maria F. Petersen.

Anonym Anonym

Hej Maria

At finde arbejde på Zanzibar er ikke nemt..Med mindre du er dykker instruktør eller har erfaring inden for turisme så er dine chancer ikke store..Men det er selvfølgelig muligt med lidt stædighed…Men du skal vide at det er svært og det er ikke noget du bliver rig af.!!

Selv startede jeg som dykker instruktør og har senere arbejdet med hotel drift og har haft mit eget firma hernede med dykning og fiskeri.

Men faktisk er jeg på vej tilbage til Danmark..Efter næsten 10 år på Zanzibar.

Men held og lykke…skulle du tage herned kan du skrive til mig da jeg kender en del mennesker som måske kan hjælpe dig på vej hernede.

Chris

Anonym Tine Damgaard Steffensen

Hej Chris.

Nu er der allerede én der har været lidt inde på det, men jeg er blevet absolut forelsket i Zanzibar efter at have været der efter en praktikperiode på hospital i Uganda. Og jeg går og leger lidt med tanken om at forsøge mig med et job på et hospital på zanzi. Har du nogle kontakter i den forbindelse? Og kender du andre danskere der bliver dernede, nu du desværre rejser mod nord igen?

På forhånd tak 🙂

Mvh Tine

Anonym Tine Damgaard Steffensen

Hej Chris.

Nu er der allerede én der har været lidt inde på det, men jeg er blevet absolut forelsket i Zanzibar efter at have været der efter en praktikperiode på hospital i Uganda. Og jeg går og leger lidt med tanken om at forsøge mig med et job på et hospital på zanzi. Har du nogle kontakter i den forbindelse? Og kender du andre danskere der bliver dernede, nu du desværre rejser mod nord igen?

På forhånd tak 🙂

Mvh Tine

Anonym Anonym

Hej

Først Tine…Der er ikke så mange Danskere som bor her på Zanzibar..Så jeg har desværre ikke nogen kontakter som kan hjælpe dig på vej…Måske du kan kontakte den danske ambassade i Dar..måske de kan give dig nogle tips om dvs organisationer som er her på Zanzibar..Jeg gætter på at det er den vej du skal gå hvis du vil arbejde på et hospital hernede..Held og lykke

Lisbeth…Snorkeling er nemt at arrengere i Nungwi..De fleste tager til Mnemba og det er en smuk tur..og på denne årstid er der rigtig gode chancer for at se delfiner på denne tur.

Jeg vil råde dig til at arrengere snorkeling direkte i et af dykker centrene hernede…de tager af sted hver dag og i kan bare booke det fra dag til dag….Lad værer med at booke noget som helst direkte på stranden hos dvs Beach boys…Hold jer fra dem og deres ture.

God fornøjelse

Chris

Anonym Anonym

Det har stor værdi Chris, at du deler ud af din erfaring til os der snart komme og besøger det smukke sted.
    Vi skal bo i Nungwi og jeg vil gerne snorkeldykke…der er også nogle både der sejler ud med turister, på en safari, så jeg de kaldte det. Er det noget man bestiller ved hotellet eller ved du hvor vi smartest gør det.
    Jeg vil jo forfærdelig gerne se delfiner. Har du nogle tips til hvor der er gode forhold for det?

KH Lisbeth Degn

Anonym Maria

Hej Chris
    Nu kan jeg se det er en lidt ældre tråd, men vil alligevel forsøge… Jeg skal til august tilbringe 4 måneder på Zanzibar. Men er meget i tvivl omkring Malariapiller -om jeg skal tage dem eller lade vær? Jeg hører en masse både for og imod, og synes virkelig det er en svær beslutning. Så jeg ville egentlig bare hører din holdning til det? -Nu hvor du har boet der i 10 år, må du jo have stiftet bekendtskab med det.

Jeg ved at du ikke er læge, og forventer ikke noget andet end at hører din holdning til det 🙂

Anonym Maria

Hej Chris
    Nu kan jeg se det er en lidt ældre tråd, men vil alligevel forsøge… Jeg skal til august tilbringe 4 måneder på Zanzibar. Men er meget i tvivl omkring Malariapiller -om jeg skal tage dem eller lade vær? Jeg hører en masse både for og imod, og synes virkelig det er en svær beslutning. Så jeg ville egentlig bare hører din holdning til det? -Nu hvor du har boet der i 10 år, må du jo have stiftet bekendtskab med det.

Jeg ved at du ikke er læge, og forventer ikke noget andet end at hører din holdning til det 🙂

Anonym Hansen

Hej Chris hvordan er det nu på Zanzibar? Skal eller skal man ikke tag der ned?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account