This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym stefan_hs

Skal til bangladesh til Juli…. nogen der har været der, og har nogle gode råd?

Anonym Anonym

Så vidt jeg husker er Bangladeshes turistslogan “Kom og besøg os inden turisterne kommer” – sådan er landet også.

Derfor er det også en smule primitivt en gang i mellem, men generelt er de MANGE mennesker smilende og glade.

Bangladesh er et godt sted hvis du vil opleve denne del af verden og ikke vil gøre som alle de andre = rejse til Indien og Nepal.

Anonym Trine

Jeg har lige (jan) tilbragt en mdr. i Sonnar Bangladesh. Et virdunderligt land med en utrolig befolkning. Det som Bangladesh ikke har i rigdom har de i deres åbenhed og deres hjerter.
    Jeg rejste rundt i landet med 5 andre dansker. Vi var udsendt af Rotary og var gæster i landet og boede, spise, blev transportere derfor alt privat af vores Bengali Rotary familier. En utrolig oplevelse.
    Jeg vil anbefale dig;
    1. Dhaka- husk new market, national museum, richwar street, hindu market. Gode souvenirs og tøj kan købes i bydelen Gulshan 1 i handicraft shoppen “Aron”. En kæder som du også ser i andre storbyer ex. Chittagong.
    2. Khulna – tur til Sunderban, smuk og enenste sted i Bangladesh hvor der ingen mennesker er.
    3. Rejse fra Knulna til Dhana med Rocket steamer. En gammel hjulfærge. Den mest smukke oplevelse i Bangladesh. Flot dig selv og rejs på førsteklasse. Det er som at træde tilbage i koloni tiden.
    4. Shylet området. Må være køligere end resten af Bangladesh i juli, hvor der skal være meget varmt. Smuk område med bakker fylde af teplantager.
    5. Cox Bazar- skønt sted, fredfyldt stand med masser af potentialer. Jeg kender en belgisk fyr der som driver en skole for unge fæddreløse piger, han er fantastisk at tale med. Giver et ucencureret billed af Bangladesh som du ikke får fra dem selv.
    6. Chittagong – husk endelig ship breaking yard. Fantastisk syn, og forfærdelig arbejdsforhold.
    Husk at nyde det hele i fulde drag, hvis du har behov for flere informationer.

Vær forberedet på at der er mange mennseker i Bangladesh. Overalt i landet hvor du er vil folk stille sig op og klog ugeneret på dig. De kan aldrig finde på at røre dig, men glo på dig det gør de.
    Gennemmine 4 uger i Bangladesh så jeg kun 40 andre hvide personer , så forberede dig p en rejse udover det sædvanlige.
    Jeg faldt over denne hjemmeside i min rejserforberedelser check den ud
    http://oddjob.econ.queensu.ca/vnhuynh/

Skriv endelig igen hvis du har mere specifikke spørgsmål.
    Trine

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account