This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mif

Hejsa – er der nogen, som har rejst rundt i Cambodia og har en masse gode råd vedr. overnatningsmuligheder, budget, transport osv.? Vi planlægger cirka 20 dage i landet. mif :o)

Anonym Marie B

Hejsa….
    I har lige taget den bedste beslutning – nemlig at tage afsted! cambodia er det fedeste sted i verden – klart mit favoritsted!
    Det er ekstemt billigt i Cambodia. Men der er selvfølgelig, som der er alle steder, store prisforskelle, du skal bare finde de rigtige steder.
    Da jeg var afsted, arrangerede vi oftest transport med det guesthouse, vi boede hos, for ligesom at støtte dem, hvis vi havde været glade for at bo der. Men hver forberedt på, at vejene I Cambodia er komplet umulige, så det kræver stor, stor tålmodighed, når I er på vejene. Der kan være et træ, som er faldet ud foran vejen, bilen bryder sammen, eller hjulet er fladt eller ryger af… Det oplevede vi et par gange… Men hey fuck det, det er det der gør det sjovt, og vil man ikke tage det med, skal man blive hjemme, ikke sandt??
    Vi var i sihanoukville, Kampot ( som har en utrolig flot nationalpark), Phnom Penh, og Siem Reap (Angkor Wat). Alle steder er værd at se, synes jeg…. Men jeg må indrømme; I’m a sucker for Phnom Penh! jeg elsker det sted! Der er bare et liv der, som jeg ikke har set andre steder…. Det er bare for fantastisk! Jeg har specielt et sted, jeg gerne vil anbefale til jer, og det er Simons Geusthouse, som ligger ved Lakeside. Der er nemlig to steder ‘man’ bor i PP, og det er enten ved Riverside eller Lakeside. Det er klart det bedste at bo ved Lakeside, for Riverside er meget mere turistet, og dyrere at bo, hvorimod det er meget mere hyggeligt og billigt at bo ved Lakeside…. Simon’s – husk det nu…!
    Jeg rejste sammen med en engelsk fyr i Cambodia, og da vi boede på Simon’s, gav vi 2 dollars pr. nat… Det vil sige en dollar om dagen… Ikke dårligt, vel? Og vi havde det bare så hyggeligt sammen med alle de mennesker, som boede der…. Det var virkelig højdepunktet på min tur……
    Så, det ender jo med at blive en helt stil, så jeg smutter, håber du kan bruge det til noget.
    Go’ tur – vi ses dernede…. Jeg er selv på vej om nogle uger, men jeg er først dernede omkring nov. – dec.

Marie

Anonym Anonym

Hej Marie

Tusind tak for dit svar – det var jo helt kanon :o)

Rigtig god tur!

mif

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account