This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym dukinson

Jeg vil meget gerne høre fra jer som har rejst til Mellemamerika, hvilke kamera har I brugt der til at tage fotos? Hvad vil I anbefale, Canon 600 d (som jeg har hjemme) eller en gopro hero 3? Tiltrækker en Canon mere tyveknægte end en gopro? Hvad er ellers jeres erfaringer angående kameraet i sådanne lande som Guatemala, Honduras, Panama, Nicaragua…Og så til sidst; jeg kender slet ikke gopro kamera; kan man tage gode fotos med sådan en kamera? Den er vist nok mere praktisk, vejer ikke så meget!

Anonym Daizz

Hej

Personligt rejser jeg med begge dele (spejlrefleks og Gopro). Filmkvaliteten på Gopro er virkelig god, men til gengæld er billedkvaliteten virkelig dårlig sammenlignet med et spejlrefleks. Derudover kan du ikke zoome på et Gopro.

Ja, et spejlrefleks fylder en helt del, når der også skal være plads til forskellige objektiver. Jeg kan dog ikke sige noget om, om tyveknægte foretrækker Canon eller Gopro.

Det rigtige svar må derfor være, det du vægter højest. Film = Gopro. Billeder = spejlrefleks.

God tur

Anonym Anonym

Jeg vil give Daizz ret, Gopro har virkelig dårlig billedekvalitet. Jeg ved ikke om de foretrækker det ene frem for det andet, tror ærlig talt at tyve næsten vil gå efter hvad som helst hvis de vil stjæle fra dig…men ved det ikke. Det vigtigste er at du ikke flasher for meget med dine værdigenstande og evt spørger på hostels/hotellerne om der er områder som du skal undgå, hvis du bare tænker dig om. Der er mange som rejser i disse lande uden at blive bestjålet, men der er selvfølgelig også nogen som bliver bestjålet, man kan aldrig vide hvem der er uheldig 🙂

Du kan jo også filme med dit spejlrefleks, så det kommer også an på hvad du skal. Hvis du skal en masse aktionfyldte aktiviteter, dykke eller gerne vil have et videokamera som du kan have i lommen så skal du da have dit gopro med, men du bliver nok skuffet over billedekvaliteten ift. dit spejlrefleks 🙂

Anonym Trine

Ja, det kommer meget an på hvad du skal.

Jeg havde ikke selv noget kamera med (dumt!), men hvis jeg kunne lave om på det havde jeg klart taget gopro, eller andet lille, waterprof kamera med.

Jeg gider personligt ikke til at slæbe på et spejlrefleks hele tiden. Samt halvdelen af de ting vi lavede, hvor jeg virkelig gerne ville ha’ taget billeder, der var vi i vandet eller lavede andre vilde ting, som jeg i hvert fald ikke ville have mit spejlrefleks med til.

Jeg tror personligt ville jeg være gladere for de billeder jeg ville få taget med gopro trods billedkvaliteten, da jeg ville have det med alle steder. Kontra spejlrefeks 🙂

Mht. tyverri er det jo nemmere at se et spejlrefleks i det det er større. Men jeg tror nu også de tager det hele.

Anonym dukinson

Tak for svarene! Jamen hvis vi kunne putte vores spejlrefleks kamera ind i security box på hostelet når vi ikke har brug for den, ville det være fint. Så kunne vi godt bruge gopro de steder hvor er vi på stranden og i vandet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account