This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MikkelogMaiken

Da mig og min kæreste skal op igennem Thailand, indover Laos og hele vejen ned igennem Vietnam er vi meget i tvivl om hvilken malaria medicin vi skal bruge. Vi er næsten blevet enige om malarone.

Er folk enige med at det er de bedste piller man kan få og har i andre gode råd om hvad man kan gøre for ikke at få malaria?

På forhånd tak!

Anonym Tine

I kan sagtens bruge malarone i disse lande 🙂 De har også de færreste bivirkninger 🙂 for at man ikke skal få malaria skal man sørge for ikke at få myggestik, det kan I gøre ved at sove med myggenet (findes de fleste steder, hvor malaria anses for at være en risiko), smørre jer med noget antimygge creme eller lignende. DEET er effektivt mod myg, men vil forslå at I køber det på sprayform og sprøjter det på tøjet, da huden ikke har supergodt af giften 🙂

Anonym Camilla Bering Lodberg

Hej Mikkel og Maiken.

Jeg kender op til flere, der er blevet syge af Malarone, når de har taget det, og de fraråder kraftigt at tage det.
    Derimod anbefaler min læge Doxycyclin 🙂

Anonym Iben

Hej Mikkel og Maiken,

jeg har daarlige erfaringer med baade Malarone og Doxycyclin. Malarone fik jeg en meget slem influenza af og da jeg for nyligt tog Doxycyclin fik jeg meget voldsomt hududslaet paa hele overkroppen.

Dernaest taenker jeg: er I sikre paa, at det er noedvendigt for Jer, at tage malariapiller i de lande…? Er der hoej forekomst af malaria i Laos?
    Jeg har vaeret i Vietnam 2 gange i over en maaned og i Thailand, og har aldrig taget malariapiller.
    Jeg ville koebe et godt, impraegneret myggenet og en effektiv myggespray med DEET i, i stedet for malariapiller.
    De bivirkninger, man risikerer ved malariapiller, er ofte mange gange stoerre, end chancen for, at blive stukket af en malariamyg 🙂

Tjek paa hjemmesiden for Statens Seruminstitut, om der overhovedet er hoej forekomst af malaria i de lande I skal til 🙂

Og rigtig god rejse!!

Mvh Iben.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account