This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mamba

Jeg og min kæreste tager i august 3 uger til Malaysia.

Som situationen ser ud nu, har vi besluttet os for at blive på fastlandet. Det jeg nu er ude efter er idéer til hvor vi kan tage hen?

Vi vil gerne kombinere strand og jungletrek med hinanden. Vi har før været i Malaysia og blev lidt forelsket i Perhentian Islands, så det er et must.

Men kender I øer, byer og jungel, som er en stor oplevelse og som måske ikke er så turistet?

Ser frem til at høre fra jer ;o)

Anonym Anonym

Forstår godt jeres fascination af Perhentian. Skal selv dertil til sommer for fjerde gang.
    Men hvad byer/steder uden turister på fastlandet angår, så er de få.
    Nogle af mine venner tog toget fra Kota Bharu og ind i landet. De sagde, det var fedt, ingen turister. Men heller ikke meget at lave(spille lidt fodbold etc. med de lokale børn).
    Selvom I kun har 3 uger, ville jeg tage til Borneo. Med airasia.com kan I flyve fra Kota via KL til enten Kuching eller Kota Kinabalu(og det er stinkende billigt-book på nettet). Er I til dykning, små øer og dyr, så tag til Sabah. Er det mere “hilltribes” mm. så tag til Sarawak (Bario kan varmt anbefales – ingen turister, lokale med “lange ører” mulighed for jungletrekking med “Wilson”. Spørg efter Douglas i “lufthavnen”!) Men bestil fly hjemmefra Mellem Kuching og Bario t/r.
    Venlig hilsen Rasmus Lyngsøe

Anonym Anonym

Tak for dit uddybende svar – det gav lidt blod på tanden! Vi har nu kig på Sabah, hvor der er rig mulighed for strand, snorkling, trek i jungel, rigt dyreliv, river rafting mv.

Men men men på udenrigsrigsministeriets hjemmeside står følgende:

Det tilrådes, at danske statsborgere holder sig løbende orienteret om situationen i landet og regionen.

Siden 2000 har der fundet adskillige kidnapninger sted, herunder af udenlandske turister, på øer ud for det østlige Sabah. De malaysiske myndigheder har siden hen skærpet sikkerhedsforanstaltningerne i området, men der består fortsat en kidnapningsrisiko, hvorfor rejsende bør udvise største agtpågivenhed især på det østlige Sabahs kyst og på øerne udfor kysten. Det anbefales, at danskere, der rejser til disse områder, underretter ambassaden.

Der er nogen som fornyligt har rejst i Sabah og fortælle lidt om jeres oplevelse af risikoen?

Med venlig hilsen René

Anonym Anonym

Hej Rene

Jeg kan anbefale øerne udfor Kota Kinabalu (Sapi med telt og mad var for fedt selvom der kom dagturister. Vi var alene på nær midt på dagen. Så næsehornsfugl og fik besøg af aber.). Øerne ligger så tæt på land, at der ikke skulle være nogen fare på færde mht. Filipinske oprørere.
    Hvis du/I har yderligere spørgsmål, så skriv til mig på rasmus.lyngsoee@skolekom.dk. Men skriv inden 18.06 da jeg tager til Malaysia og Cambodia.

Flodturene ved “Uncle Tan’s” junglelodge var kanon og selvfølgelig orangutangerne + skildpadderne.

Rasmus

Anonym Anonym

Hej Rene

Jeg kan anbefale øerne udfor Kota Kinabalu (Sapi med telt og mad var for fedt selvom der kom dagturister. Vi var alene på nær midt på dagen. Så næsehornsfugl og fik besøg af aber.). Øerne ligger så tæt på land, at der ikke skulle være nogen fare på færde mht. Filipinske oprørere.
    Hvis du/I har yderligere spørgsmål, så skriv til mig på rasmus.lyngsoee@skolekom.dk. Men skriv inden 18.06 da jeg tager til Malaysia og Cambodia.

Flodturene ved “Uncle Tan’s” junglelodge var kanon og selvfølgelig orangutangerne + skildpadderne.

Rasmus

Anonym Anonym

Hej Rene

Rasmus

Anonym René

Det var pænt af dig Rasmus!

Problem – jeg ser først indlægget nu! Dette forum skulle gerne sende mig en mail når der kommer et indlæg. Det gjorde den også ved dit første svar, men ikke dit efterfølgende svar! Så jeg troede ikke der var nogen som havder svaret!!!

Jeg tror jeg forsøger at skrive til den mail du har opgivet. Det kan jo være du læser den! Det er forsøget værd…

Anonym Mads

Hejsa – sad lige og læste dine indlæg og nogle af svarene!

Mht dykning ved Borneos østkyst kan jeg varmt anbefale det. Dykkede selv sammen med min kæreste ved Sipadan sidste år!

Jeg vil ikke mene, at I skal frygte for sikkerheden, da patruljebåde kontrollerer området, ligesom politi er på øerne – netop for turisternes sikkerhed. Vi lod dog vores navne blive skrevet op på den danske ambasade i KL – just in case :o)

Med hensyn til dykningen ved Sipadan, så kan det varmt anbefales – det er ikke uden grund det går for at være blandt verdens fem bedste dykkersteder! På vores 9 dyk så vi over 100 store havskildpader, små såvel som store hajer (4 m) og et enormt liv at kulørte fisk!
    Hvis I vælger at dykker er Sipadan et must – vi boede dog på “naboøen” mabul, idet indlogeringen på Sipadan ikke er for et backpackerbudget. Det koster en 1/5 af prisen på Mabul og er kun 30 min fra Sipadan!

Hvis i ønsker jungletrek i Sabah regionen kan et besøg hos Uncle Tans Wildlifecamp absolut anbefales (www.uncletan.com)!

Hvis i har yderligere spørgsmål vedr. Sabah, Sarawak eller resten af Malaysia så bare skriv.

Go’ tur – gad godt det var mig, der skulle afsted igen!
    -Mads

Anonym René

Tak for dit svar Mads!

Vi ville meget gerne til Sabah, men er som sagt meget i tvivl pga sikkerheden!
    Var udmeldingen fra Udenrigsministeriet det samme da I var afsted som den er nu?

Følte I jer på noget tidspunkt utrygge? Blev I advaret af de lokale/andre backpackers om at passe på eller ikke tage ud på forskellige øer?

Er det filipinske oprørere der laver “balladen” eller er det også lokale malayere?

Der er jo ingen grund til at tage afsted med livet som indsats – specielt ikke i denne tid hvor de gør alvor af deres trusler! Så hvad ville du gøre i vores sted?

Hvordan er prisniveauet på Sabah – er det danske priser? Kan du huske hvad I gav for jungel-trekkingen?

Mange spørgsmål – jeg ved det, men føler bare jeg er ret usikker på situationen. Derfor er det opløftende at høre fra én der har været i området.

;o) René

Anonym christian

Ved godt at dette indlæg ikke passer vildt godt ind i hele rené og sipadan samtalen, men jeg er lige hjemvendt fra Perhentian og til min storre ærgelse er jeg kommet i tanke om at jeg har glemt en del tøj og et ur i mit dykker center på long beach.

Derfor vil jeg enormt gerne i kontakt med mit dykker center (spice divers), men har kun deres “indenrigs” telefon nummer, altså uden landekode o.s.v.

Er der nogen der kan landekoden til Malaysia eller ved hvor jeg kan få den?

Er der nogen der skal til perhentian og vil tjene en skilling på at tage mine ejendele med hjem??

mvh
    christian

Anonym Anonym

Kaldenummer fra DK til Malaysia er 00 60 + område- og abonnentnr.

;o) René

Anonym Mads

Hej Rene!

Har lige været inde og læse rejsevejledningen på UM’s hjemmeside og den ligner til forveksling den jeg læste inden vi tog af sted. Vi følte os på intet tidspunkt usikre og der er også mange andre turister i Sabahområdet!

Men det er de filipinske fiskere, der laver balladen, men på den danske ambasade i KL virkede de nu ikke synderligt bekymrede, da vi fortalte vi ville tage derud.
    Vi følte absolut heller ikke på noget tidspunkt, at det var med livet som som indsats.

Mht prisniveau, så ligger det på Borneo genrelt 30% over de priser du finder i KL.

Vi fløj til Kota Kinabalu, hvor vi boede på City Paark Inn, der fejlagtigt ikke er angivet i LP. Betalte 35 Ringgit pr overnatning (ca. 70 kr). Ejeren Jimmy taler ganske glimrende engelsk og er også meget behjælpelig med spørgsmål og hvad der ellers skulle komme op. Kan anbefale en tur til et område, der hedder Weston, der kan arrangeres gennem Jimmy.

Kan ikke huske, hvad vi betalte for vores tur til Uncle Tan, men det lå vist i omegnen af 400 kr for 2-3 overnatninger (alt inklusiv)!

For vores ophold på øen Mabul (3 dage og 2 nætter), hvorfra vi sejlede ud og dykkede ved Sipadan betalte vi ca. 1500 kr for – alt inklusivt. Til sammenligning kan jeg fortælle, at det billigste sted vi fandt på Sipadan kostede 450 US Dollar – vel at mærke uden forplejning.

Har du øvrige spørgsmål eller vil have ovenstående uddybet, så skal du være mere end velkommen til at skrive til mig på madsostenfeldt@post.cybercity.dk!

-Mads ;o)

Anonym christian

så bliver det altså noget i stil med
    00 60 010 9002510 foreksempel……

tak

-christian

Anonym christian

hmm kan på inegen måder få nummeret til at virke…når ingen gang at trykke det færdigt før telefonen siger den velkendte irreterende lyd, som når man trykker helt galt…..

hvis nogen har nogen anelse om hvad jeg gør forkert så skriv det venligst….

-christian

Anonym Anonym

Ellers så ring til den Malaysiske ambasade – det kan være de kan hjælpe dig eller sende dig videre til nogen som kan komme i kontakt med dem.

Det er da forsøget værd!

mvh
    René

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account