This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Frk K

Hej!

Jeg skal til Nepal i hele oktober måned. Jeg påtænker den ca. 13 dages vandretur til Everest Basecamp, samt en mountainbiketur og evt canoeing – foruden selvfølgelig en masse kulturelle oplevelser som at møde lokalbefolkningen.
    Nogen der kan give mig gode råd om følgende?:

– Godt hostel i Kathmandu? (billigt, et sted det er nemt at møde andre backpackere)

– Mulighed for at overnatte hos lokale i Kathmandu?

– Lonely planet skriver alle steder at man skal forsøge at undgå oktober, eller booke på forhånd, hvis man alligevel rejser den måned. Det vil jeg meget gerne undgå, da alt for mange reserveringer og forudsigelighed kommer til at minde for meget om charter og tager det gode fra backpackerlivets uforudsigelige og slappede facon. Er der stadig billige hostels og trekkingture at booke, hvis man bare tropper op i Nepal og bestiller fra dag til dag, hvis det er i oktober??

– Ang. trekkingtur: Kan nogen anbefale et godt trekkingselskab? Jeg er interesseret i trekking med en gruppe hvor alt er organiseret for én (såsom ruten, overnatning, mad, transport til og fra Kathmandu). Gerne nepalisisk eller udenlansk guide. Jeg er interesseret i at det er et ordenligt, pålideligt selskab – til så god en pris som muligt, når man nu har de ønsker…

– Hvor vamt tøj er det nødvendigt at medbringe på det trek?

– Hvilke andre aktiviteter i Nepal kan anbefales?

Håber nogen har mulighed for at svare på mine spørgsmål:)

God Sommer,
    Vh Kirstine

Anonym Hovgaard

– I forhold til overnatning i Kathmandu vil jeg anbefale “Alobar 1000”.
    – Min første tur til Nepal var i oktober.. Vi bestilte intet på forhånd – og vi havde ingen problemer med at finde overnatning eller andet. Det var dog ofte at “LP-hotellerne” var fyldte.. Men så var der jo altid et ved siden af med billige værelser 🙂 Det heller ikke et problem ift trekking.. Vi kom afsted dagen efter bookingen.
    – Jeg har brugt “LN Treks and Expedition” (Pokhara, men kan også arrangere fra KTM) til alle mine treks (Poon Hill, Kultur Trek, Round Annapurna samt ABC) – og kan varmt anbefale dem! Ejeren er medlem af TAAN (Association of Nepalese trekking agencies) og er det skønneste menneske! Jeg har gået alene med en guide, da jeg bedre kan lide det end “gruppe turen”.
    – I oktober var vi “kun” på Poon Hill trek – og bare i de højder krævde det om aftenen varmt tøj ift uldundertøj, osv. Du vil kunne leje eller låne rigtig meget dernede.. Så du ikke skal slæbe så meget med.
    – Jeg vil klart anbefale dig en rafting tur (kan anbefale Paddle Nepal) og et home stay.. Jeg har været 4 mdr i Nepal – og home stay er klart en af mine bedste oplevelser!

Skriv, hvis jeg kan hjælpe med mere 🙂

Anonym Anonym

Det bedste råd jeg kan give dig er, at lade være med at booke dit Everest Base Camp trek på forhånd! Det koster kassen at booke det på forhånd, uanset om du booker det hos et dansk bureau eller et lokalt, hvis du gør det på forhånd via internettet.

Det er meget nemt at booke trekket, når du er i Kathmandu. Det er det mest populære trek i landet, og der er mange bureauer, der tilbyder det, også med få dages varsel. Hvis du booker på forhånd kan du sagtens regne med at betale 8000 dkk for det (give or take), men booker du det i Kathmandu kan det bookes for omkring 450-500 dollars, inklusiv fly frem og tilbage mellem Kathmandu og Lukla. Det var, hvad jeg gav, da jeg bookede mit i Kathmandu i januar i år, og der var mange bureauer, der ville sælge det til den pris. Om det bureau vi valgte var godt sammenlignet med andre ved jeg ikke, men jeg havde intet at klage over. Vi bookede det bare på det hostel, vi boede på i Thamel. De indrømmede også, at havde vi booket det på forhånd online havde prisen været en helt anden. Men vi var der så også i lavsæsonen. Ved ikke, hvilken forskel det vil gøre for prisen, men der er helt sikkert mange pange at spase ved at booke Kathmandu.

Anonym Kirstine

Mange tak for jeres svar!!
    Har nogen af jer kontakter i forhold til, hvis man ønsker et home stay??

Anonym Hovgaard

Var på home stay gennem det samme selskab som jeg brugte til mine trek. Man bor hos ejerens forældre i en hyggelig lille landsby – og forældrene er virkelig de skønneste mennesker. Det i nærheden af Pokhara, men når du skal være så længe i Nepal burde du tage til dertil, da man er omringet af den skønneste natur.

http://lntreks.com/index.php/types-of-treks/item/23-homestay-accommodation

Anonym BenjaminGB

Jeg tager også til Nepal alene i et par måneder med arbejde igennem exis.dk, og går og drømmer om de samme ting som. Jeg tager afsted midt September og regner med at blive i Nepal indtil slut oktober. Kunne være sjovt at mødes! 🙂 Du kan tjekke exis.dk. De har også nogle ekskursioner, om ikke andet kan du læse om dem, og få besvaret nogle af de spørgsmål du også stiller.

Benjamin

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account