This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Equador, Peru og Bolivia kan du godt nå på to måneder, jeg har selv gjort det samme, men du skal være forberedt på, at du kommer til skulle bevæge dig det meste af tiden. Dvs. at du ikke kan blive samme sted alt for længe af gangen, men mindre selvfølgelig du har overskud i budgettet til at benytte indenrigsfly mellem nogle destinationer, men bustransports er markant billigere, men også meget langsom i disse lande.

Start med at tage til Quito i Ecuador, som er et godt udgangspunkt til næsten alt i Ecuador. Herfra kan man også booke en tur til Galapagos Øerne, hvis det ønskes, de er bestemt et besøg værd! Vær dog opmærksom på, at der i så fald skal købes både en flybillet ud til øerne (som absolut ikke er billig! Mener jeg gav 425 dollars for min), samt et cruise af en art, så du kommer rundt på øerne. Det er absolut ikke meget ved at købe en dyr flybillet derud og så bare være fanget på en ø, men sådan et cruise er dyrt. Jeg købte en fire dages tur til 460 dollars, hvilket er meget billigt og kan kun lade sig gøre, hvis man tager et last minute tilbud hos et bureau. Så det er altså IKKE noget som skal bookes på forhånd eller i alt for god tid, hvis du vil have det til en overkommelig pris. Mange der var på samme båd som jeg havde betalt over det dobbelte for turen af samme årsager.

Der er masse andet at se i Ecuador og Quito i sig selv er helt sikkert nogle dage værd, hvis ikke mere. Anskaf dig en lonely planet til de tre lande, så kan du selv finde flere destinationer at besøge undervejs. Tag bussen ned mod grænsen til Peru og find dine egne stop undervejs. Jeg tilbragte bl.a. tid i Baños og Cuenca.

Mange tager til Iquitos i Peru, som udgangspunkt til en tur ind i Amazonjunglen. Det gjorde jeg ikke, så her kan jeg ikke hjælpe. Derimod skal du helt sikkert til Cusco, selvom det er ret turistet, men det er inkaernes gamle hovedstad og bl.a. udgangspunkt for ture til Machu Picchu, som du SKAL besøge inden du forlader Peru! Du har mulighed for, at tage inkastien til Machu Picchu, som tager fire dage (hvilket jeg gjorde, og det var et fantastisk trek), men værd opmærksom på, at der er strenge ristriktioner på antallet at trekkere hver dag, så denne tur skal bookes minimum en måned i forvejen, gerne mere, ellers kommer du simpelthen ikke med. Alternativt så er der masse af andre trek til Machu Picchu, som kan bookes direkte i Cusco, når du ankommer.

I Peru er der desuden Nazca (hvor de berømte Nazca linier findes) og Arequipa er også populær. Jeg syntes personligt ikke, at hovedstaden Lima var noget særligt, men det er jo en smagssag. Du kan også tage til Puño og besøge de flydende øer og deres beboere i Titikaka søen ved grænsen mellem Peru og Bolivia.

I Bolivia vil hovedstaden La Paz være en oplagt destination for hjemrejsen til Danmark, og stort set alle backpackere i Bolivia kommer forbi La Paz på deres rute. Når det så er sagt så er Bolivia mindre turistet end særligt Peru, men også Ecuador, fordi regeringen ikke på samme måde ønsker at få turister til landet. Det er også i La Paz at du har mulighed for at booke en tur på mountain bike ned ad verdens farligste vej, hvis du har mod på det.

Saltørkenen med de lyserøde søer i Uyuni er et godt sted at bruge et par dage på en guidet tur i bil. Ellers er der mange andre spændende destinationer i Bolivia, bl.a. minerne i Potosi. Igen, konsulter en lonely planet eller anden god guide bog og vælg dine egne destinationer.

God tur!

Anonym JonathanJB

Jeg har brug for et godt råd!
    jeg har netop købt billetten til San diego, hvor jeg skal være i 14 dage, derefter tager jeg til syd amerika.
    Jeg vil gerne til equador, peru og Bolivia (tror ikke jeg kan nå mere på 2 måneder).
    Jeg vil rigtig gerne høre fra nogen der har været der og har ideer til hvor man bør starte og slutte og evt. byer der er god som slutdestinationer, altså byer hvorfra det er let at komme tilbage til DK 😀

På forhånd 1000 tak !

Anonym JonathanJB

Ovenstående var virkelig et fyldestgørende svar, fantastisk! Tak tak, tusind tak 🙂

Anonym Tim79

har du købt billetten videre fra USA? Det er vigtigt du har bevis på at du forlader landet igen, ellers er der en stor chance for at de slet ikke lukker dig ind i landet. Bare lige så du er klar over det. Jeg kender intet til de lande du skal besøge, men kender flere der har fået problemer i paskontrolen i USA.

Anonym Mads

Jeg vil også sige tak for det lange, gode svar – det er bestemt brugbart, når jeg selv skal afsted næste år!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account