This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jannie_d@hotmail.com

1:Jeg tager til Thailand, cambodia, vietnam og flyver hjem fra Hong kong fra sep til jul2008. Jeg er lidt bange for at komme at gå meget allene….kan jeg med “garanti”, forvente at finde folk at følgest med “hele tiden”-også i cambodia og vietnam??og er det trygt nok for en pige at rejse allene i cambodia og vitnam?

2:Kilroy bad mig købe en planlagt grubberejse i 15 dage fra thailand til vietnam(heraf er 13 dage i cambodia) for 4500kr…..Jeg har hørt at det er lidt svært at rejse allene i cambodia og få visum, så hvad vil i råde mig til–at købe pakken, eller at bare tage det som det kommer, for jeg finder helt sikkert enn der skal samme vej, og vi kan klare turen uden problemer, eller???….jeg synest at 4500kr virker forholdsvis meget, men er det det???

3:Da jeg er væk fra slutningen af sep til jul….hvordan kommer vejret så at være…..jeg vil gerne forandre min rejseplan hvis jeg ikke kan forvente at have godt vejr gennem hele turen??

Anonym lone traveller

1) Hvis du bare er en smule udadgaaende, saa burde det ikke vare et problem at finde nogen at foelges med. Der er mange menensker, der rejser rundt alene. Og efter min bedste overbevisning, saa er det fuldstaendig sikkert. Det er desuden enormt nemt – det at rejse rundt alene i asien er laaangt fra den udfordring, som folk tror.

2) Vis kilroy en stor, fed finger, med mindre du virkelig har lyst til at rejse i en gruppe. Prisen lyder aaaalt for hoej, og det med visumet er rent bullocks. Det er enormt nemt at faa, bare betal 20 USD. Der gaar absurd billige busser hver dag fra Bangkok til Cambodia, men du skal vare opmaerksom paa, at de opereres af mafiaen, der indsamler alle pas og ordner visum for 35 dollars (istedet for de rigtige 20 dollars), og at de forsoeger at faa dig til at veksle penge ved graensen til en latterlig kurs. Mange taber penge paa denne maade.
    Hvis jeg var dig ville jeg genoverveje kilroy. God service – lige indtil du er afsted! Jeg har haft brug for dem et par gange, men de har aldrig svaret paa mine mails mens jeg rejste. Paa et tidspunkt havde jeg virkelig brug for at aendre noget og ringede til dem, men der var de lukket i 3 dage paa grund af bededagsferie. Jeg rejser ikke med kilroy igen.

3) Det burde du selv kunne finde ud af med lidt googling 🙂

Anonym Pernille

Jeg har rejst alene 2 gange i Asien, det gik rigtig godt…. Vietnam er en anelse kedelig hvis man ikke møder nogle, der er ikke så mange rejsende som i Cambodia. Men jeg vil sige at det er sikkert nok… Jeg tog selv en tur med STA (Intrepid) fra Bangkok til Hanoi igennem Laos…. Det var en fed nok tur, men det afhænger helt af hvem du kommer i gruppe med…. Hvis du keder dig og ikke gider at være alene, så besøg nogle af de guesthouses og restauranter Lonely Planet anbefaler, der er mange af de andre backpackere også 🙂 Gør det, det er mega fedt, brug sund fornuft…. Det er nemt nok.

PS: Gå ind på http://www.intrepidtravel.com/ , så kan man nogle gange få 25% på deres ture….. Sikkert billigere end Kilroy

Anonym Jenay

Hej
    Hvornår er du i Thailand??
    Jeg søger på livet løs efter en eller flere at mødes/følges med så det kunne være at det var noget.
    Jeg er selv i Thailand fra 6. okt og en måned frem. Jeg kommer direkte fra Indien og kan derfor ikke følges med evt rejsekammerat herhjemme fra men først mødes i Thailand.

Anonym Anonym

Hej og tak for jeres svar. Jeg har ikki fastlagt mine rejesdatoer endnu, og overvejer nu også at tage til malysia(kuala lumpur)….er der mange backpackers der?? Jeg overvejer at flyve DK-bangkok, bangkok vietnam/hoian…siden rejse gennem vietnam med bus o.a ned til Ho Chi minh. Fra ho chi minh tager jeg til cambodia og flyver fra Cambodia/Siem Reap til Malysia/kuala Lumpur og så igen til Bangkok hvor jeg flyver hjem……..lyder det som en fin tur på 3 mdr. og kan jeg forevente at møde mange backpackers i kuala lumpur??

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account