Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540843
     Thaysen

      Hej
      Vil give Hanne ret i at Varanasi er en fantastisk by. Absolut et af de bedste steder vi oplevede! Der kører nattog fra Agra til Varanasi, turen tar ca 10-12 timer, med afgang fra Agra ca. kl 22..
      Ville droppe Jaipur hvis jeg var jer og tage lidt længere mod vest, enten til Jodhpur eller Pushkar. Begge kan klart anbefales! Generelt vil jeg råde jer til at gå udenom de helt store byer, Jaipur har over 3 mill. indbyggere. I får rigelig med kaos, fattigdom, hysteri, tiggere, larm, elendighed osv osv når i besøger Old Delhi! Det er Indien når det er værst!!
      Brug ikke mere end 2 dage i Agra, udover Agra fort og Taj Mahal synes jeg ikke byen har meget at byde på!

      #3540838
       Travelgirl85

        Hejsa!

        Vi er to piger som skal afsted til Indien her fra d. 8-22 februar (2012). Vi starter ud i Delhi og har tænkt os en rute nogenlunde som følgende:
        *Delhi
        *Jaipur
        *Sariska Tiger Reserve
        *Agra (Taj Mahal)
        *Delhi

        Da vi aldrig før har været i Indien, vil vi tage imod gode råd/tips med kyshånd!!:-) Også evt. “must do/see´s” på ruten eller måske noget interessant at se mellem byerne? Vi vil gerne opleve “det rigtige Indien”:-)

        På forhånd tusind tak for hjælpen:-D

        – Lone og Sasja

        #3540839
         Hanne

          hvis i vil opleve det rigtige indien, så tag til allahabad. det er en støvet, ikke særlig pæn by liggende mellem varanasi og agra. hvis i er heldige kan i nå en religiøs festival, hvor pilgrimme kommer fra hele indien og dypper sig i den hellige flod samgam.. jeg vil sige det er den mest autentiske, mest vidunderlige oplevelse jeg har haft i Indien. ellers er der varanasi som også ligger i nord. det er et valfartsstykke både for religiøse pilgrimme med også turister. varanasi er utrolig farverig (men det er indien jo generelt), og stemningen uovertruffen. varanasi er kendt for sine hellige flod ganges og ligbrændinger.. når jeg tænker det “rigtige indien” tænker jeg egentlig først og fremmest kolkata (calcutta). jeg ved nogen vil være uenig, da den er frygtelig kaotisk, men vil vove at sige at kaotisk er meget lig indien:-) brug ikke for lang tid i Delhi.. jeg synes ikke den er særlig interessant, ud over at der er en masse larm.. glæd jer, Indien er fantastisk (og billig:-)

          #3540890
           Louise gravesen

            Hej piger ! Jeg er en pige på 22, som kommer til Delhi den 8 januar. Jeg ville høre om i var interesserede i at rejse med en ekstra 🙂 min veninde blev syg og kunne ikke komme med desværre. Kunne være hyggeligt med lidt selskab, hvis i har lyst ? 🙂 hilsen Louise

            #3540902
             Sasja og Lone

              Hej Louise.
              Det kunne godt være en mulighed…
              har du nogle planer om hvad du vil se og hvordan og hvorledes?

              Vi ankommer først d. 9 og har allerede bestilt et hotel til de første 4 nætter i delhi. Hvor vi regner med at den første weekend skal gå med at gå til yoga kurser.

              Hilsen Sasja

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account