This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Måske du kunne prøve at uddybe, hvad du havde forestillet dig skulle ske, når du skal ud at rejse.

F.eks. hvilke lande, du har i tankerne?

Hvor lang tid, du har tænkt, at rejsen skulle vare?

Og hvilke aktiviteter er du til? Kolonibyer i Brasilien, bjergvandring i Himalaya eller se på bush´en i Australien?

Mvh

Claus

Anonym Kochy

Altså jeg ved ærligtalt ikke særligt meget om Østen kunne forstille mig at jeg ville ud og se nogle templer eller gamle bygninger og se på nogle markeder og skal da os lige omkring store byen og har tænkt på 4-6 måneder som sagt jeg er jo nybegynder på det her område så det er bare komme med en masse råd og gode ideer osv 🙂

Anonym Kochy

jeg mangler en der er der ved lidt mere om det her med at rejse og omkring min nuværende alder som er 19 år og grunden til det først bliver 2011 er pga. min uddannelse og for at få tjent lidt flere penge kunne også bruger nogen gode rejsetips måske om hvad der bare skal opleves hvor mange penge man skal tage med og hvilke andre ting man skal have med til bagpacking 🙂

Anonym Claus

1. Køb en guidebog, der tager udgangspunkt i Østen.
    Lonely Planet er nok den mest udbredte.

2.Bangkok er et godt udgangspunkt for al trafik til og fra Sydøstasien. Mange ambassader ligger her, der er masser af turistbureauer, der er mere end villige til at hjælpe dig videre på din rejse.

Så køb en retur billet til Bangkok med en åben hjemrejsedato, så du har mulighed for at ændre hjemkomst, hvis du får lyst til det.

3. Følg strømmen. Dvs. Nogle tager nordpå i Thailand og krydser grænsen til Laos, andre tager sydpå til Cambodia. Der findes både bus og tog, det eneste du skal gøre, er at købe en billet og tage med.

4. Det vigtigste på hele turen er dine penge og dit pas. Alt andet er ligegyldigt. Derfor skal du ikke rejse med for mange kontanter, du skal dog have nødpenge med, måske 200 US, som du fordeler i din rygsæk og dagpack.