This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dyg

Hejsa

Kæresten og jeg skal ud på vores livs tur d. 2. januar. Turen går over New Zealand, Fiji, Australien og så til sidst Thailand igennem Malaysia,

Eftersom de to sidstenævnte destinationer hører hjemme under dette forum, vil jeg blive meget glad for gode råd inden denne tur. Vi er begge nybegyndere og en smule nervøse.

Bla. Vedr. Malaria i Thailand. Vi har kigget på ssi.dk, men er stadigvæk i tvivl om hvor mange piller vi skal have med, eftersom vi i alt skal være i Thailand i 2½ måned. Dvs. At vi skal ud og ind i Thailand igen (pga. Visum) 2 gange og der skal vi krydse grænserne, hvor der er risiko for malaria.

Hvad gør sådan nogel proffer som jer?

Mvh.

Kristian Dyg

mallejacobsen

Hej Kristian!

Hvad goer proffer?

Jeg kan kun sige, at jeg tilbragte 3 maaneder i Thailand og da jeg havde vaeret i asien i 5 maaneder, var jeg blevet mindre hysterisk, saa efterhaanden forsvandt malariapillerne ogsaa………… Men de kan ogsaa koebes i Bangkok i haandkoeb, saa hvis I kommer den vej forbi kunne det maaske vaere smart.

God tur

Malene

Anonym tln

Hej Kristian

Man behøves ikke at være proff for at færdes her.

Vedr. malariapiller så hvad siger jeres læge. Det er altid godt at rådføre sig med sin læge eller Statens Serum Institut. Send dem en mail eller ring til dem. Når jeg er afsted følger jeg godt nok lægens råd og vejledninger hele vej, malaria er ikke noget man skal spøge med.

Jeg vil så sige at når rejser den vej rundt som i gør så er det jer der er proffer inden I når til Thailand og Malaysia, så slap af og nyd turen.

De bedste rejsehilsner

Torben

P.s. Vi vil gerne høre mere om jeres tur når I kommer hjem igen eller imens I er under vejs. Vi er altid glade for at få billeder eller artikler fra vores bruger. Du kan bl.a. se at Malene er en flittig og dygtig fotograf i vores fotogalleri, som også leveret mange gode råd hvis du klikker på hendes brugernavn til højre for hendes indlæg.

Anonym Dyg

Hejsa, tak for råd… Det er bare super!

Vi har rådført os hos vores læger, men de er lidt i tvivl. Det bedste de kan give os er “kystområderne” og så er der nogle tilfælde hvor de er i tvivl. Vi har også kontaktets stantens serum institut, men de vil ikke hjælpe os, da de siger at der skal gå igennem vores læge.

Mht. Vores tur, så kan man læse om det på min hjemmeside, http://www.dygs-dungeon.dk hvor jeg skriver online dagbog ude fra de små netcaféer :o)

Anonym koxxxx

Hejsa

Nu har jeg efterhånden været i Thailand 6 gange og har kun taget malariapiller de 2 første gange!
    Malaria er mest udbredt i det nordlige område nær grænsen til Burma, så hvis jeres tur går i den retning så er det nok en god idé at tage pillerne! I Bangkok er det slet ikke nødvendigt at tage malariapiller da forureningen dræber myggene!

I skal nok mere bekymre jer om smidtsom leverbetændelse (Hepatitis A) som er meget mere udbredt i Thailand. En førstegangs vaccination koster omkring 500 kr. og gælder ét år og kan så tages igen året efter, hvor den så gælder i 20 år.

Håber i får en kanon tur 🙂
    koxxxx

Anonym Karin

Hej,

Det fremgår ikke helt, hvornår I skal til Thailand, men det er helt afgørende for nødvendigheden af at tage malriapiller (regnsæson eller tørsæson) og så selvfølgelig også som en anden skriver, hvilke områder I bevæger jer.
    Et godt råd er at gå ind på http://www.rejsedoktor.dk, hvor I kan stille spørgsmål til en speciallæge samt finde mange rigtig gode oplysninger. Jeg har ikke megen fidus til egen læge, da de bare slår op i en bog uden at have konkret viden om de enkelte lande – det kan hurtigt gå hen og blive en meget dyr affære…. Rådfør jer med en ekspert.

Håber det var brugbar info.

God tur.

mvh.
    Karin

Anonym Rob.

Hej Kristian.

Jeg har boet i Thailand og har selvfølgelig i den forbindelse rejst over det meste jeg har boet i Bangkok samt haft længere ophold i Regnskov uden at have taget nogen form for malaria piller og jeg har da heller ikke haft brug for det, malaria er jo næsten udryddet i Thailand, og du skal også tænke på de meget grimme bivirkninger som malaria piller kan give det være lige fra psykose ligende symptomer til alvorlig depression, så mit råd vil være lad være med at tage dem men bliv vaccineret mod hepatitis samt hjerne hindebetændelse samt tyfus så vil du være godt dækket ind.

i de 4år jeg boede i Thailand havde jeg aldrig nogensinde nogen sygdomme, jeg havde diarre en enkelt gang men det stoppede jeg med engang sukker vand som er rigtig godt når i skal være i lande som Malaysia og Thailand pga. de bakterier som der findes her skal skylles ud på en naturlig måde “hvis du forstår” for med diarre stoppende midler bliver bakterierne stadigvæk i kroppen og kan være årsag til alvorligere sygdomme, hvis du spørger en læge i de omtalte lande vil de sige det samme og for det meste forbande diarre stoppende piller langt væk, da de kun skjuler årsagen til diarre, men hvis i vælger at bruge dem alligevel så brug dem i max.2 dage. og gå så istedet for til en lokal læge, alt dette er bare min erfaring efter at have set så mange turister.

Men tag det nu helt roligt med en almindelig sund fornuft så er det næsten mere sikkert at bevæge sig rundt i disse lande end lille Danmark og det være sygdom som kriminalitet sidst nævnte er mere udbredt i Danmark.

Mvh
    Rob.

Anonym Rob.

Hej Kristian.

Jeg har boet i Thailand og har selvfølgelig i den forbindelse rejst over det meste jeg har boet i Bangkok samt haft længere ophold i Regnskov uden at have taget nogen form for malaria piller og jeg har da heller ikke haft brug for det, malaria er jo næsten udryddet i Thailand, og du skal også tænke på de meget grimme bivirkninger som malaria piller kan give det være lige fra psykose ligende symptomer til alvorlig depression, så mit råd vil være lad være med at tage dem men bliv vaccineret mod hepatitis samt hjerne hindebetændelse samt tyfus så vil du være godt dækket ind.

i de 4år jeg boede i Thailand havde jeg aldrig nogensinde nogen sygdomme, jeg havde diarre en enkelt gang men det stoppede jeg med engang sukker vand som er rigtig godt når i skal være i lande som Malaysia og Thailand pga. de bakterier som der findes her skal skylles ud på en naturlig måde “hvis du forstår” for med diarre stoppende midler bliver bakterierne stadigvæk i kroppen og kan være årsag til alvorligere sygdomme, hvis du spørger en læge i de omtalte lande vil de sige det samme og for det meste forbande diarre stoppende piller langt væk, da de kun skjuler årsagen til diarre, men hvis i vælger at bruge dem alligevel så brug dem i max.2 dage. og gå så istedet for til en lokal læge, alt dette er bare min erfaring efter at have set så mange turister.

Men tag det nu helt roligt med en almindelig sund fornuft så er det næsten mere sikkert at bevæge sig rundt i disse lande end lille Danmark og det være sygdom som kriminalitet sidst nævnte er mere udbredt i Danmark.

Mvh
    Rob.

Anonym Steen 22

Det store spørgsmål er om malaria piller virker?
    Det er de vise ikke enige om, men bivirknimger er kendte
    MvH Steen22

Anonym tina og thor

Kare Kristian

Du sporger til gode rad om Thailand – og vi vil da sa lige dele lidt erfaring med dig. Vi er pt bosat i Bangkok, og har fundet frem til lidt af hvert – bl.a.

-skal I rejse med tog i Thailand over langere distancer, sa valg nattoget. Det er supernemt og bekvemt.

-Et rigtig godt sted at besoge i Bangkok er “Chatuchak weekendmarked” – et kampe stort marked med alt hvad hjertet begarer. Det er abent fra ca 9-18 lordag og sondag. Her er alt fra truede dyrearter til tandborster.

-Chiang Mai nordpa er vard at opleve – isar hvis I er til naturoplevelser. Der er virkelig smukt her. Vi tog pa trek, hvilket er noget af det hardeste, vi har provet, men samtidig ogsa vildt fedt.

-Og sa tag det roligt. Det er supernemt at komme omkring her og de fleste taler et ok engelsk…

Haber i far god tur. Skriv endelig, hvis I onsker flere rad eller har sporgsmal.

Mange hilsener

Thor og Tina (tinaogthor@jubiimal.dk)

Anonym .

I kunne også bare stå på ski?

Anonym ib

hej sexy

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account