This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jil

Hej globetrottere!

Jeg skal med min kæreste til Thailand over Jul og Nytår og nu skal vi til at planlægge turen. Vi har tænkt os at kombinere strand og fastland på følgende måde: 2 dage til at starte med i Bangkok, 5 dage i Chiang Mai og til sidst 6 dage på Ko Samui. Er der nogen, der har gode råd ift. disse destinationer, som ønsker at dele dem med os? Vi har ledt mange sider igennem, men meget af det virker som om, at det er knap så autentisk og mere noget, der bliver anbefalet til alle turister. Vi ønsker at have en unik tur og søger derfor gode idéer til de forskellige steder. Min ven har talt varmt om Paj eller Pai i Chiang Mai. Er der nogen, der kan bekræfte dette?

Wikitravel skriver at der ikke er særlig meget, vi skal passe på. Er det korrekt? Er lidt urolig for min kæreste, men det kommer sikkert til at gå fint.

Vi tager ikke computere med. Hun tager sin iPhone med og tjekker mails på den og jeg skal selv til at købe en iPad. Har fundet det her opslagsværk, men kan man have den med på tur eller er den for skrøbelig til at rejse med? Jeg kan ikke finde info herom på hjemmesiden http://www.ipadpristjek.dk/. Hvis I kender nogle billige steder, hvor jeg kan købe en over nettet, må I meget gerne smide et link eller to som svar. Og endnu vigtigere – Ved I om de er billigere at købe i Thailand? Hvis dette er tilfældet, venter jeg bare med at købe en til jeg lander i Bangkok!

Jeg håber at høre fra jer!

Anonym jacob

hvis du vil opleve noget autentisk i thailand skal du tage væk fra turist områderne.
    thailand er en turist industri, med alt hvad det indebærer af både godt og ondt.

istedet for at tage til samui, så tag til en af de små mere ukendte øer for turister, som koh chang, koh samet osv.
    det er stadig hoteller strande og lignende, men man kan være i fred for agressive gade sælgere og platenslagere.

det eneste i rigtig skal passe på hernede er jeres penge, thailand er et nemt og sikkert land at rejse i.
    lad vær med at leje en scooter medmindre i virkelig ved hvordan man kører på en, vejene er dårlige, og thaier kører meget hasarderet.

har ikke været i chiang mai endnu, så det kan jeg ikke udtale mig om.

intet som skal importeres til thailand er billigere hernede. specielt ikke apple.

mvh jacob, som nu har boet og arbejdet i thailand i 7 måneder

Anonym jacob

lige en tilføjelse, hvis det er en virkelig unik rejse i leder efter, hvor i oplever oprindelig kultur, og ikke bare turist steder, så tag til indien.

Anonym blackadder

Vi har været i Bangkok samt Koh Chang (Elefantøen). I bør bl.a. tage til kongeslottet, sejle på floden med flodbusserne, se den liggende Budha, tage til China Town og meget mere. Vi gjorde det på 5 dage og bookede hotellet via hotel.com hjemmefra.

Vi tog til Cambodia og videre derfra til Koh Chang. I skal være opmærksomme på, at der sejler flere færger over til øen, men øen er ikke større end at I kan komme rundt på ca. 1 ½ time. Når i går i land, er der taxaer med lad. De priser, som står på bagenden af taxaen er ikke til at forhandle med, da de virker som “busser” på øen, og i øvrigt er det meget biligt. Fortæl blot chaufføren hvilket hotel i skal, og han stopper ud for det.

Øen er virkelig dejlig (den næststørste i Thailand), og vi boede på et resort der hedder Cliff Beach Resort. Der er rig mulighed for at få god thailandsk mad (kød og fiske restauranter), massage og turguide til rimelige priser. Spørg blot på hotellet.

Vi tog en airconditioneret taxa (plads til 8 personer, men kun for min kone og mig) fra Koh Chang og tilbage til lufthavnen i Bangkok den sidste dag. Vi betalte 4.200 bat som svarer til kr. 790,-. Turen tog ca. 4 ½ time inkl. færgeoverfarten og vi blev kørt direkte til Lufthansas in-check. Super god service og billigt.

Jeg kan anbefale jer at åbne jeres Iphone eller tablet hvor der er Wi-fi, ellers gør det kort da det kan være dyrt at holde forbindelsen til Danmark.

Vi havde ingen problemer med at veksle penge med VISA dankort eller Mastercard på øen. På fastlandet, var der flere banker, som ikke tager Mastercard – hverken i pengeautomaten eller i selve banken. Så husk at hæve nok til hver dag, men heller ikke mere end I kan undvære hvis uheldet er ude og I taber tegnebogen ;0)

God tur.

De bedste hilsner
    Anders

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account