This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

I september rejser vi små 3 måneder til Sydamerika. Nærmere betegnet Ecuador, Bolivia og evt. Peru.

Vi har anskaffet os South American Handbook, hvilken vi regner med at tage udgangspunkt i. Kan du huske og anbefale nogle hoteller, spisesteder og lignende? En ting er at læse om dem i bogen – noget andet er at få dem anbefalet.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Ja – det kommer an paa hvad du vil betale!

Er i paa et lavt budget er der et godt Gringo sted i Lima, Peru der hedder Hostal Europa. Der er mange internationale backpackere og i kan snakke med.

Jeg har rejst 2 mdr. i Peru, men ikke i Ecuador og Bolivia, som jeg har hort en masse om.

Naar i kommer til landet v;lger i bare det forste og bedste i jeres guidebog til den prisklasse i nu vil have. Saa l;rer i det efterhaanden som i rejser i landende. Jeg bruger mindre i dag end jeg gjorde paa min forste backpacker rejse…

Husk at se Galapagos ud for Ecuador, Peru er da et must naar i nu er dernede omkring. Lima skal overstaaes hurtigst muligt, saa tag til Paracas og se s;ler og pingviner og nationalparken, videre til Nazca for at se de beromte figurer og linjer i orknen, til Arequipa for at se vulkaner og til Colcas Canyon for at se Andeskondorer, til Puno og Titicaca soen og flydende oer, til Cuzco med de fantastiske inkaruiner, og hojdepunktet i Peru Macchu-Picchu. Disse steder vil i mode masser af turister og masser af lokale der vil have jeres penge.

Hvis i vil “off the beaten track”, saa tag en flodpram evt. fra Pucallpa til Iquitos – det er primitivt, flyv til Lima igen, da man kun kan komme til og fra Iquitos med baad eller flyver.

Infrastrukturen er god de fleste steder og busserne korer til tiden. Det er en god ide at kunne tale spansk modsat mig….

Haaber i kan bruge det – eller mail mig!

Mit første og bedste råd til jer er at købe en bog for hvert land! jeg ved det måske lyder lidt skørt, men trust me jeres tur og de oplevelser i vælger får i en del mere ud af, hvis i har mere baggrundinfo om hvert sted SA handbook er simpelthen for gwenerelt, ellers kan jeg anbefale de steder osm står omtalt i LP’s bøger

Lima: “The Flying Dog” i Miraflores er et kjempegreit sted. De som jobber der snakker engelsk, så det kan være veldig greit.

La Paz, Bolivia: “Hostal Austria” var veldig koselig. Mange backpackere som samlet seg i et fellesrom om kveldene…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account