This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym estelanedraithammen

Hej. jeg har tidligere skrevet herinde vedr. gorilla permits til Uganda. Da disse desværre er udsolgte i den periode, hvor jeg og min kammerat er i landet, vil vi i stedet undersøge muligheden for, at tage over grænsen til Congo. Så vidt jeg kan forstå, så er udgangspunktet for sådan en tur Kisoro i Uganda. Men hvordan for jeg fat i et permit til Congo? Skal jeg have det i Congo? Hvem skal jeg henvende mig til og skal det gøres i forvejen, eller kan det arrangeres, når vi er i Uganda/Congo?

Jeg har tidligere fået det svar herinde, at tilladelser til Condo kan købes via parkens hjemmeside. Nogen som ved, hvilken park vi taler om her? Jeg troede det var Virunga National Park, men jeg kan intet finde om at skaffe tilladelserne på deres hjemmeside.

Håber nogen ved noget:-)

Anonym Anonym

Det er Virunga national park, men det hedder den både i DRC og i Rwanda. Du har nok været på den forkerte side. Du kan købe tilladelser, visa og transport via parkens hjemmeside visitvirunga.org
    Udgangspunktet kan enten være Goma (DRC) eller Kisoro. Hvis I ikke planlægger en tur gennem Rwanda, så er Kisoro oplagt.
    Hvis I ikke er trygge ved besøge DRC eller at overføre så mange penge, så kan I også vente til I når Kisoro og forsøge at få en afbudstilladelse. Vi er blevet tilbudt en del tilladelser i Kisoro selv i højsæson. Hvis ikke det lykkes, så kan I altid få en tilladelse til DRC.
    Kan kun sige at parken er enormt professionelt drevet og de kommunikerer rigtig meget og parken bliver lukket ved den mindste trussel mod turister. Desværre har der været en del poaching tilfælde på det sidste, så hold øje med situationen.

Anonym René

Forresten er det mig, der har skrevet til dig på de tidligere indlæg.
    Hvis du har brug for flere forslag også angående steder at bo, så send mig en mail
    zentanisse@hotmail.com

Anonym estelanedraithammen

Det er det vist, ja. Jeg gemmer lige din mail til hvis der kommer flere spørgsmål. Der er jo nogle måneder til afrejse endnu, så der når nok at dukke flere ting op;-)

Tak for hjælpen for øvrigt, vi fandt ud af det med hjemmesiden, og vi har nu bestilt gorilla tilladelser, visa og overnatning til DRC. Det blev simpelthen for besværligt at få fat på en tilladelse til Uganda.

Anonym RenéMadsen

Hej igen

Vil lige råde dig til at følge med i situationen i Kivu regionen i øjeblikket. Der er optrappede kampe i området

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account