This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mettelel

Hej! Min kæreste og jeg vil rigtig gerne til Grækenland. Vi tænkte at tage afsted sidst i juli, og så 14 dage frem, så til ca. midt i august. Vi er ikke decideret interesserede i noget med hotel, for tænker bare at tage vores telt med, og rejse lidt rundt. Destinationen er egentlig heller ikke så vigtig, for vi vil gerne ud på de små øer som Samos, Mykonos, Zakynthos og hvad de nu ellers hedder. Så hvor vi lander vil vi bare rejse videre derfra. Men nu til min fortvivlelse: Billetterne er eddermame dyre!!! Derfor ville jeg høre jer, om I har nogle gode fifs til at finde billige flybilletter i den periode, om det kan betale sig at vente til lige dagen før, om man måske skal sætte sig ud i lufthavnen, og evt. i Hamborg???
    Håber I har nogle gode ideer!
    Sommerhilsner fra Mette og Anders

Anonym Helene

Jeg tjekkede lige http://www.flybillet.dk, og de har altså flybilletter fra KBH til Athen til meget rimelige priser.. Og på den samme hjemmeside kan man også finde rejser fra Hamborg-Athen, hvilket er en del billigere..
    Mine erfaringer siger mig også, at det ikke kan betale sig at tage telt med, hvis i skal rejse rundt på øerne.. Når i kommer ind med færgen, vil der være masser af folk fra vandrehjem, der bare venter på jer, og de er MEGET billige!!

Anonym Anonym

Hej Mettelel.
    Jeg har rejst meget i Grækenland de sidste 15 år – især i kykladerne. Det er et ganske fantastisk land, med den bivirkning, at har du først været der, skal du tilbage igen og igen. Duftene af vild timian, varme og et meget venligt folkefærd er helt i top. Etpar år har vi været andre steder, men vi fortryder altid.
    For et par år siden tog vi igen afsted allesammen, 2 vksen og 3 børn. Vi købte flybilletter til Athen, alm. rutefly med mellemlanding i frankfurt – de kostede vist 12.000 t/r. Vi landede om natten i Athen og tog umiddelbart efter en lokal bus ned til Piræus (ca. 40 min) og ventede til den første færge til Naxos kl. 8. Midt på eftermiddagen nærmede vi os øen, og det var fantastisk at stå ude på dækken og se øerne sejle forbi, disen og oplevelsen af ferie.
    Ved havnen blev vi headhuntet af en campingplads i Agia Anna, som var vores mål. Denne lille fiskerby ca. 10 km uden fr Naxos By er mit absolut favoritsted.
    Efter ca. 10 dage tog vi videre til Antiparos, hvor vi tilbragte 3 dage, og derefter en uge på Paros på en campingplads oppe på nordsiden. Vi satte telstet op i strandkanten, og der var swimmingpool til ungerne og taverna på stranden. Ren fryd.
    De sidste 3 dage tilbragte vi i Athen, som vi godt kunne have været foruden pga. varmen.

I år drømmer vi om at komme afsted igen – og igen til Kykladerne. Det koster ca. 11.000 for 6 pers. t/r med et polsk luftfartselskab med mellemlanding i Warswava. Søg på google efter “flybilletter billig” og prøv at kombiner rejsedagene. Der er stor forskel om du rejser i ugedage eller weekend.

Jeg har også været på Samos, Kreta, Thassos, Rhodos, men intet slår de kykladiske øer. Det er GRÆKENLAND!
    Køb “Turen går til de græske øer” – den er super. God rejse!

Anonym Anonym

Hejsa – jeg var på ø-hop i Grækenland sidste sommer i august, og vi havde IKKE nemt ved at finde steder at bo, da grækerne selv holder ferie i den periode og så var det også meget dyrt – så jeg vil anbefale jer at tage telt med, selvom det nok bliver MEGET varmt 🙂 Mht. flybilletter tror jeg at det bliver dyrere jo tættere i kommer på afrejsen, sådan plejer det i hvert fald at være!!

Anonym Stig Larsen

kig på sterling.dk billetter fra 1800,-

Anonym Lra

Hejsa,

Vi er en stor familie som har set os lune på at tage til Grækenland på Øhop til sommer, men men jeg regner og regner – og jeg har super svært ved at gennemskue færgepriserne – vi overvejer at flyve til Kreta og tage rundt på 2-4 øer og ende i Athen. Men er der nogen som kan hjælpe med hvad man ca skal beregne færgepriserne i gns pr pers?

Håber I kan hjælpe, mvh Linn
    l.radsted@gmail.com

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account