This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Graven

Min kæreste og jeg flyver til Bagkok om en uge. Vi skal først og fremmest rejse i Cambodja, og har derfor planlagt at krydse grænsen til Cambodja ved hhv. Cham Yeam/Hat Lek og Poipet/Aranya Prathet – begge steder på landjorden!

I Udenrigsministeriets rejsevejledning (http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningCambodia) anbefales det at indrejse i Cambodja med fly.

Jeg vil derfor gerne høre om andre har erfaringer med at krydse grænsen mellem Thailand og Cambodja?

Har nogle andre kommentarer til en 3½ ugers rejse rundt i Cambodja, vil jeg meget gerne høre dem. Fx. fraråder UM tog- og flodtransport og generelt transport om natten..

På forhånd tak.

Anonym Anonym

Hej.
    Jeg har også krydset grænsen mellem Thailand og Cambodia ved Poipet/Aranya Prathet – det tog meeeeeeget lang tid men ellers uden problemer. Jeg rejste kun en gang efter mørkets frembrud, og jeg var ikke rigtig tryg ved det……….
    Rigtig god tur.

Anonym Daniel

Har også krydset den (poipet). FED oplevelse!!!

De prøver at snyde dig ved ambasaden og vil have til til at betaler mere for visum end normalt. normalt er vist 20USD.
    De prøver at arrangere taxa fra grænsen til siem riep, (kan anbefales hvis I gider punge 2-300DKK ud hver pers). Men prut nu om prisen… Der er også en bus, dog vist uden A/C. taxa tur i 3-4 timer, er sku fint betalt.
    Små børn prøver at stjæle alt hvad I har i lommer etc løst. Af og til kan I blive fulgt af en som kan hjælpe jer ved grænsen og ved taxa service.
    DER ER INGEN veje, det er bare en stor mudderpøl, no shit!

Alt i alt en super griner oplevelse, så tag endelig landgrænsen og tag evt fly tilbage.

God tur

Anonym Daniel

Har også krydset den (poipet). FED oplevelse!!!

De prøver at snyde dig ved ambasaden og vil have til til at betaler mere for visum end normalt. normalt er vist 20USD.
    De prøver at arrangere taxa fra grænsen til siem riep, (kan anbefales hvis I gider punge 2-300DKK ud hver pers). Men prut nu om prisen… Der er også en bus, dog vist uden A/C. taxa tur i 3-4 timer, er sku fint betalt.
    Små børn prøver at stjæle alt hvad I har i lommer etc løst. Af og til kan I blive fulgt af en som kan hjælpe jer ved grænsen og ved taxa service.
    DER ER INGEN veje, det er bare en stor mudderpøl, no shit!

Alt i alt en super griner oplevelse, så tag endelig landgrænsen og tag evt fly tilbage.

God tur

Anonym Claus

Tag toget til grænsen. Det koster kun en brøkdel af, hvad bussen koster.

Toget forlader Bangkok ved seks tiden om morgenen og er er fremme fem en halv time senere. Derfra er det kun en kort tuk tuk tur til grænsen.

Jeg har nu aldrig oplevet at blive snydt på ambassaden, men det er jo en smagssag, om man gider bruge en masse tid ved grænsen eller have det i orden, når man ankommer.

Ud over selvføgelig Siem Riep, bør I besøge Battambang, strand ved Sihanoukville, Bokor Hill station og Kratie. Sidstnævnte sted er der gode muligheder for at se definer i Mekongfloden.

Cambodia er et fedt land at rejse i. Det er nemt at komme rundt, venlige mennesker og absolut billigt.

Mvh

Claus

Anonym lisgaard

Hej Graven.

Min kæreste og jeg planlægger også en tur til Cambodia over julen og nytåret med.

Vi har undersøgt div. transport til Phnom penh fra Bangkok og har fundet ud af, at China air (fly) har flere afgange om dagen for ca 250 DKR.
    Vi er blevet frarådet af en del mennesker ,at tage “bumlevejen” via landjord og bruge de mange timers rejsen på andre spændende ting, som en flodrejse fra Phnom Penh til Siam Reap. (skulle være helt fantastisk)
    Det skal lige siges at ingen af os har været der endnu og at det kun er anbefalinger fra venner og veninder.

Rigtig god rejse og del gerne jeres oplevelser/råd med os, når I rammer DK igen.
    Heidi og Jonas

Anonym Thomas

Der er generelt for mange overdrivelser i den her tråd. Hvis man undgår “the scambusses” så kan man sagtens finde til Siem Reap fra Bangkok på 7-8 timer. Prisen er ca. 15 dollars på begge sider af grænsen (del en taxa på Cambodia siden). Visum koster 20 dollars og kan laves på grænseovergangen, så lad være med at betale 1200-1400 Bath for det samme.

Til et ovenstående indlæg. Bokor Hill Stadionen i Kampot er desværre lukket pt.

Anonym Claus

Til ovenstående:

Enhver må selv finde ud af, hvordan man bedst muligt kommer fra a-b.

Der er klare fordele ved at tage et fly, frem for at skulle bruge flere timer på enten tog eller bus. Og er man en situation, hvor man ikke har særligt megen tid, så er det da en god løsning. At tage flyet.
    Det store minus er selvfølgelig prisen. Oven i prisen for billetten skal man betale lufthavnsafgift + taxi til og fra lufthavnen.

Prisen for en taxi til Siem Reap vil afhænge af, om man finder nogen at dele taxien med, og det er ikke altid, at det er muligt.

Mvh

Claus

Anonym Thomas

Jeg har heller ikke skrevet, at de ikke skulle tage flyet? Og du har ret i, at det er god mulighed, hvis man har økonomi til det.

Jeg forsøgte egentlig bare at eksemplificere, at man sagtens kan tage landjorden til Siem Reap.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account