Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3503607
     none

      Hey! Jeg rejser snart til Kina, og derfra videre ind i Vietnam. Herefter skal jeg videre ind igennem Cambodia og så slutte i Thailand. Jeg er derfor dødinteresseret i at høre hvilke grænseovergange I har benyttet på en lignende tur. Har nogen erfaringer med Friendship Pass (Kina->Vietnam) og Vinh Xurong (Vietnam-> Cambodia)? Jeg er helt vild efter forslag!

      #3503616
       Jesper Jensen

        Den nemmeste måde at rejse fra Vietnam til Cambodia er nordvest fra Ho Chi Minh ved Moc Bai.
        Du kan komme med en bus direkte fra Sai Gon til Phnom Penh.
        Busturen tager cirka 8 timer.
        Da jeg var det kunne man få visum ved grænsen – men tjek op på det når du når Ho Chi Minh (tal med andre rejsende)

        Friendship Pass er en populær grænsekrydsning. Her kommer et par gode råd:
        * Ankom ikke senere end 14.00 til told/visum kontoret. De lukker 16.30.
        * Minibus til Hanoi tager 3,5 time. Tog tager 6 timer.
        * Minibussen kører når den er fyldt – saml selv folk sammen.

        #3503614
         Jesper Jensen

          Hej Astriden

          Der er flere forskellige muligheder mellem Kina & Vietnam. Er vigtigt sprøgsmål er: Hvor i Kina kommer du fra?

          #3503679
           Mykness

            hej astriden. jeg ved ikke om det er forsent at skrive, men jeg tog også turen med bus fra ho chi min city til phnom penh.
            Visum kan man som regel få der hvor man køber busbilletten.
            I Phnom penh kan jeg varmt anbefale Victoria guesthouse, billigt og super søde mennesker… Royal guesthouse er en prøvelse så vælg hellere noget andet.
            der er nogle ting du skal være opmærksom på når du rejser fra cambodia til Thailand, men jeg venter lige og ser om det stadig er aktuelt.

            hilsen Kasper

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account