This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg tror at arbejde med dyr er i høj kurs, så jeg tror ikke at du kan forvente at få noget arbejde.. Men jeg ved, at hvis man rejser rundt i asien, kan man møde uventet op på børnehjem og få noget arbejde..

Anonym none

Hey, er der nogen der ved hvor man kan komme til at arbejde gratis som frivillig? Syntes jeg har søgt og søgt og de fleste steder skal man betale 10-15.000 for at få lov til at arbejde som frivillig. Ved godt at pengene går til kost og logi og sikkert også rejsen, men altså… Hvad får man så ud af at arbejde som frivillig udover oplevelsen? Syntes principperne i det er lidt forkerte. At man skal betale for at udføre et mange gange godt stykke arbejde! Nogle der ved noget om hvor man kan ARBEJDE uden at det skal koste helt vildt. Jeg vil gerne arbejde med dyr i f.eks. Afrika eller lign… Takker…

Anonym Thomas

Prøv at google AAPP (association of assistance for political prisoners Burma). De operererer i Thailand på grænsen til Burma og har et rigtig godt navn.

Anonym Janne

Jeg har været på et børnehjem i Nepal i juli måned. Det var med jysk rejsebureau. Der koster det omkring 100 dollars for at være der og disse penge bliver givet som donation til et godt formål. Jeg ved godt det ikke er dyr og Afrika, men det kunne da være det alligevel havde din interesse. Kan kun sige at Nepal er et fedt land at rejse i og at børnene på det børnehjem jeg var på var fantastisk søde og mangler virkelig hjælp.

Mvh Janne

Anonym Magnus

http://wwoof.org/ – rigtig mange muligheder for gratis, frivilligt arbejde. Størst i vesten, men findes også i andre dele af verden. Enkelte værter har dyr, andre kun landbrug, men tjek selv.

arbirk2

Hej,
    Hvorfor skulle det være gratis?
    Det er jo dem, der modtager dig, der gør DIG en tjeneste! Hvis du f.eks. gerne vil virkelig hjælpe, kan du jo arbejde en måned i Danmark og sende pengene til f.eks. læger uden grænser og ovenikøbet trække hele beløbet fra i skat.

Der er meget få steder, hvor man arbejder med vilde dyr. Og særdeles sjældent at disse dyr er i internat, da formålet jo er at dyrene skal være i deres naturlige omgivelser og ses på af turister eller skydes af turister. Dem, der arbejder med dyr, er game rangers, som skyder syge dyr, og gamle dyr for at holde bestandene nede. Der er i f.eks. Namibia, Zimbabwe og Sydafrika mange store farme, der har vilde dyr og sælger jagtrejser. Nogen af dem sælger også frivilligophold, men de sælger dem fordi du jo ikke er en hjælp for dem de første mange år.
    En dansker kan sjældent på et kort tidsrum gøre noget fornuftigt indenfor landbrug hos lokale bønder. Man kan selvfølgelig hjælpe med høsten eller med såningen, pløjningen eller med at hakke et stykke jord, men jeg kan ikke forestille mig mange frivillige, der vil gøre det. Det er HÅRDT arbejde. Og du kan være sikker på at det ikke engang kan betale en tiendedel af en flybillet.
    Føden – tjah, vil du spise det, de lokale spiser???? Majsgrød med en smule sovs af grøntsager? hver dag! Måske nogle brune bønner hvis du er heldig. ,

Men jeg synes du skal rejse – til Ukerewe f.eks. og lære lidt om livets realiteter. Så vil du se, hvorfor det ikke kan lade sig gøre at betale folk for at være ‘frivillige’.

Held og lykke
    Michael

Anonym Anonym

Hej

Hvis du gerne vil arbejde som frivillig, men ikke betale for kost, logi og flybilletter, så er det da noget af en omkostning for dem du gerne vil hjælpe.

Taget i betragtning at de fleste af de lande, som har brug for din hjælp, har meget lave lønninger, så skal du nok kunne udrette noget ret stort, for at det kan svare sig.

Hvis vi tager eksemplet med Nepal. Hvis jeg husker korrekt, så tjener en alm. skolelærer i landsbyerne ca. 350 kr. om måneden.

Prisen for din rejse i 1 md. inkl. flybillet, forsikring, kost og logi, vil snildt løbe op i ca. 8000 kr. Det vil altså sige, at det vil koste ca. 2 årslønne for dem, at få dig over og arbejde i 1 md.

Jeg er stor tilhænger af frivilligt arbejde. Jeg mener at man lærer meget af det, og at det helt sikkert er prisen værd.

Så bare go for it, men jeg følger ikke helt din takne mht. principperne.

Anonym Eva MK Pedersen

Tigertemple.org tager imod volontører uden betaling. Du skal betale en lille sum til en t-shirt. Men her får du kost og logi. Dog er det som sådan ikke en “godtgørende” organisation.

Vh

Anonym Morten weimann

Du kan arbejde med dyr i junglen i Bolivia. Aber, pumaer, jaguarer osv.
    http://www.intiwarayassi.com eller .org

Vh Morten

Anonym Sara Langkjær

Jeg har arbejdet på en “skole” i Guatemala. Man skal være der minimum 4 uger, men det koster ikke noget. man skal selv betale for kost og logi hos en værtsfamilie, men det er ikke så dyrt, og transport til projektet. Det er et fantasstisk projekt der hedder camino seguro. læs om det på deres hjemmeside: safepassage.com eller på den danske støtteorganisation: densikrevej.dk

hilsen Sara

Anonym Maja

Bare en lille BEMÆRKNING TIL “SVAR FRA MICHAEL”.
    Fint og konstruktivt formuleret, men behøver det lyde så negativt? Jeg kan forstå at det er et emne som berøre dig dybt, og som du højst sandsynligt har erfaringer med. Jeg forstår godt denne persons undren. Man tager afsted for at knokle og hjælpe, og skal samtidig betale for det. Det lyder da også ulogisk! Selvfølelig kan jeg godt se princippet i det, at hvis man intet skulle betale, ville man jo i teorien stadig få løn for sit arbejde, bare i form af betalte rejseudgifter, og det er jo ikke det der er meningen, for så gavner hjælpen nok knap så meget.
    Jeg mener dog ikke du kan tillade dig at kommentere med et så nedladende svar. Desuden vil jeg gøre opmærksom på at danskere sagtens kan være til stor hjælp i bønders landbrug. Ja… det er hårdt arbejde, men hvad er ikke det? Desuden kender jeg op til flere der har erfaringer inden for dette område, inkluderende mig selv, og det skal hertil siges at hvis du tror at majsgrød og bønner er det eneste man kan leve af, så var det måske dig der skulle tage afsted og få et større realistisk syn på hvordan det foregård, når det kommer til landbrug. I madkunsten er det kun fantasien der sætter grænser!

Anonym arbirk2

Hej Maja
    Måske jeg skriver nedladende, men det var ikke min hensigt. Min grund til at deltage i dette forum er at give reel oplysning. Jeg tror ikke vi snakker om det samme landbrug. Jeg skrev ihvetfald om det landbrug der foregår med hakke, hakke og at bære høsten hjem på hovedet i kurve.
    MK : Du skriver “Og dette er et penge/magt problem 🙂
    man tilbyder sit hjerte og sin sjæl for denne kommende og ødelagte verden og skal betale for det ??”
    Ja, det finder jeg er rimeligt, da du får en god (og billig) oplevelse og en masse erfaring. Men at kalde det ‘hjælp’ vil jeg ikke. Hjælpen vil være de kontanter og den kulturalle berigelse du kommer med. MEN det kræver at der er nogle lokale der har TID til at være sammen med dig. Og alle vegne er TID = penge.

Jeg håber I får nogle gode oplevelser

Michael

Anonym MK

Jeg vil bruge alt min energi på at mennesker skal have det godt.
    Jeg vil ikke have penge for det !!
    det eneste jeg forlanger at det arbejde jeg udfør for den organition jeg nu kunne komme til at arbejde for SKAL betale for mit mad og ophold.

Og som jeg kan læse og forstå på det hele i dette forum, er at man skal betale for at arbejde i de fleste organitioner.

Og dette er et penge/magt problem 🙂
    man tilbyder sit hjerte og sin sjæl for denne kommende og ødelagte verden og skal betale for det ??

sikkert 1 af grundne til at det går som det nu gør rundt omkring i U-verden.

Hjerte og sjæl er den rigdom du er født med og det er den du slutter med og det er dem der betaler prisen.

Anonym Monica

Jeg har lavet en hjemmeside hvor jeg prøver at samle links til gratis frivilligt arbejde. Den hedder: http://www.volontoer.mono.net

Anonym Eva Olesen

Hej
    Jeg har med interesse læst alle indlæg og har derfor også besøgt den hjemmeside, Monica omtaler. Godt initiativ. Som andre undrer jeg mig over at skulle betale for at deltage i selve det frivillige arbejde. Flyrejsen er ok. Min erfaring (senior 60+ hidtil med egenbetaling af rejser og ophold) har været, at ‘de der/hende der’ må have penge nok. Det irriterer mig, for vi vil gerne hjælpe med at give vores arbejdskraft, hvad enten vi bruger en pension, børneopsparing eller optjent løn. Projekterne må være afgørende. De er bare ikke altid lette at gennemskue. Det er som om visse initiativtagere/modtagere i visse tilfælde ‘får mere ud af det end andre pga. en vis nepotisme’. Ærgerligt – at se og betale til noget/nogen der ikke trænger. Tja. Det er realiteterne. Næste gang forsøger jeg at finde andre frivilligshedsmuligheder.
    Eva

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account