This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej alle sammen.
    Håber I kan og vil hjælpe mig lidt. Jeg står i den situation at jeg er færdig som studerende (videregående uddannelse) næste januar (2014), og vil super gerne rejse jorden rundt derefter. Derfor er min kæreste og jeg ved at undersøge ang. at rejse jorden rundt.

Vi er indtil videre kommet frem til flg:

Asien 10 uger:
    Singapore
    Laos
    Cambodja
    Nepal
    Vietnam
    Thailand

Australien og NZ 8 uger

Afrika 3 uger

Chile – Sydamerika 3 uger

Nordamerika 6 uger

Så alt i alt 30 uger – 6 mdr.

Vi har ikke lagt os fast på noget endnu, og det der har vores interesse er naturen, dyreliv, lokalbefolkningen og et par storbyer.

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe os, hvad angår:
    – om vi skal slette nogle lande
    – hvor meget vi skal spare sammen
    – hvor lang tid vi ca skal bruge de forskellige steder
    – noget frivilligt arbejde

osv. hvad I kan komme på 🙂 For vi er ærligtalt på bar bund, så håber I kan hjælpe.

Mvh Camilla

Anonym Tine

Jeg synes bestemt, at I skal slette nogle lande! Vil I nå 6 lande i asien på 10 uger? Det er godt nok mange! I kan bruge to måneder bare i Thailand, hvis I skal se “det hele”. Jeg vil forslå at I begrænser antallet af lande. Det bliver dyrt med flybilletter, men I bliver også nødt til at have en stram tidsplan, så I ikke har mulighed for at ændre planer, hvis I lige snakker med nogen som har en fed ide til et andet sted. I kommer heller ikke i dybten med landene, men måske bare kan krydse turistattraktionerne af listen. Det er meget federe at være i en by i en uge eller mere, hvis det er en by, som I kommer til at holde meget af. Jeg vil mene at min. 1 måned pr land er nødvendigt for at komme ordentlig i dybten (selvfølgelig tager det længere tid, hvis landet er stort)

Det er meget forskelligt hvad folk bruger, men i asien og afrika (hvis det er billige destinationer) skal I nok regne med 5-10.000 kr pr måned. usa, oz og chile skal I nok regne med 15-20.000 kr pr måned. Man siger, at 2. person bruger ca 50% af det den første bruger. Så kommer flybilletter, forsikring (ca 2-3000) og vaccinationer + evt malariapiller oveni

hvad for noget frivilligt arbejde har i tænkt på?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account