This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LouiDK

Hejsa.

Jeg skal i foråret til Guatemala i 4 måneder for at lave frivilligt arbejde. Jeg glæder mig rigtig meget, men kunne godt bruge lidt inspiration til, hvad der er værd at besøge i Guatamala og hvor jeg bare MÅ hen?

Jeg vil efter det frivillige arbejde gerne rejse rundt i landet, og se hvad det har at byde på.

Anonym K

Hej

Mikaels punkter er helt sikkert nogle du skal se, men du kan ikke tage til Guatemala uden at se og opholde dig et par dage i SEMUC CHAMPEY. Det er uden tvivl et af jordens smukkeste stedder.

Anonym VerdensMikael

Hej!

Du SKAL tage til Lago de Atitlan. Et af verdens smukkeste steder. En stor vulkansø, som er vildt imponerende.

Tag en minibus fra Antigua til Panajachel. Derfra tager du en lille båd til byen San Pedro. Her bør du chille et par dage og nyde det lokale…

Herfra kan du tage en kyllingebus til Xela og herfra bør du tage til Fuentes Georginas, som er nogle varme kilder på siden af vulkanen Zunil. Helt sikkert et besøg værd. Du kommer til at ligge i varme swimmingpools midt i regnskoven, med et fantastisk dyreliv omkring dig.

Jeg gjorde det selv for 5 år siden, og jeg ville ønske jeg skulle gøre det igen.

Derudover er Tikal selvfølgelig et must, og jeg kan også varmt anbefale Livingston som giver noget caribisk krydderi – en helt anderledes kultur der bor her. Det er ret fedt at opleve.

Glæd dig, landet er rigtig smukt og dejligt. Befolkningen er sød og venlig, men du bliver med garanti træt af bønner og kylling. 🙂

Og hold dig fra Guatemala City, den har ikke særlig meget fedt at byde på.

God tur!

Anonym Anonym

Det lyder helt fantastisk, det vil jeg gøre 🙂 Mange tak for svar.

Har du selv lavet frivilligt arbejde i Guatamala?

Lene!Hansen

Kan du lide at få et adrenalin rush så skulle du tage at bestige et bjerg!
    Jeg var med Guetzal Trekkers oppe og bestige Tajumulco, det højeste punkt i central amerika.
    Det var alt for smukt! en to-dags trekking tur op ad Tajumulco med den smukkeste udsigt i verden – skyer set oppefra, det kan ikke beskrives!
    Det er vildt hårdt med det hele værd når man står der oppe på toppen og ser en solopgang over Guatemala.

Har vedlagt et link http://www.quetzaltrekkers.com/guatetajumulco.html skriv hvis du vil høre mere eller se billeder 🙂

Anonym Anonym

Wauw, jeg har lige googlet det, det ser jo helt fantastisk ud! Der tager jeg absolut hen 🙂

Af der nogen af jer, som har erfaring med dykning i Guatemala?

Og kan I evt. fortælle mig lidt om dyrelivet?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account