This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym latinamerika

Hej alle.
    En veninde og jeg rejser til Guatemala til januar med Mellemfolkeligt Samvirke. Vi skal lave noget frivilligt arbejde i Xela i 3 måneder.
    1. Har I nogle gode råd om DO’S/DONT’S i Guatemala? Mht. seværdigheder, ens sikkerhed, forberedelse osv.
    Efter det frivillige arbejde ønsker vi at rejse rundt i de omkringliggende lande. Honduras, Belize og Mexico.
    2. BUDGET? Hvor mange penge skal vi regne med at bruge? Vi behøver ikke luksus, vi vil bare gerne se en masse ting og have det sjovt.
    3. Sidst, men ikke mindst: hvilken rygsæk skal jeg vælge? Jeg har hørt at en 60 l. vil være passende. Jeg har kastet mit blik på en brugt ‘Haglöfs Carrier 60’.

Mvh Lena.

Ps. Gode råd modtages med kyshånd 🙂

Anonym DanielJohansen

Jeg undrer mig over det ikke er nævnt endnu, men du må bestemt ikke gå glip af Semuc Champey når nu det er så let tilgængeligt i forhold til, hvor du ellers vil komme til at bevæge dig hen. Navnet dækker over en 300 mtr lang limestone bro, hvor Cahabón floden løber under. Ovenpå broen er der nærmest en trappe af tyrkis farvede pools..og hele steder oser af paradis. LIGE ved siden af ligger Lanquin grotterne som er kilometerdybe..du kan få en guide til, at tage dig med derind med kun et par stearinlys i hånden, det er creepy og helt fantastisk. Gå også en tur en aften i Lanquin.. aldrig har jeg set så mange ildfluer på een gang, stedet er nærmest oplyst! (Overdrivelse fremmer forståelsen:)). Et besøg på Pacaya vulkanen er også et MUST når du er der, og det garanterer nærmest muligheden for at se lava på meget tæt hold, det er en helt unik oplevelse..

Du kan google Pacaya, Semuc Champey, Lanquin caves, Antigua og meget mere for yderligere information.. fælles for det hele er dog at det er nogle af de største (og billigste) naturoplevelser du kan få i området, og det var med til at gøre Guatemala til et af mine yndlingslande overhovedet..

Belize er væsentligt dyrere end de omkringliggende lande. Hovedstaden Belize City er bestemt ikke værd, at bruge tid på.. tilgengæld er der en masse fantastisk dykning, måske også den bedste i hele mellemamerika når det handler om koraller og farverige fisk. Herunder er Blue Hole som vel nok er landets største attraktion. Der er en masse andre dive sites omkring det..det der gør området ganske unikt er, i mine øjne, at du kan få næsten den samme oplevelse af livet under vandet ved at snorkle. Omkring Shark Ray Alley er du mere eller mindre sikker på at se et dusin sting rays, havskildpadder og nurse sharks på bare 1-5 mtrs dybde. Jeg vil anbefale, at tage til den lille ø Caye Caulker få kilometer fra Belize City’s kyst. Den er primært for backpackers og minder lidt om Honduras’ Utila, bortset at her er ALLE veje lavet af det hvideste sand og de eneste motoriserede transportmuligheder på øen er eldrevne golfbiler, hvorfor der er en dejlig ro døgnet rundt..

Puha..kan blive ved, du får dem lige i nøgleord herfra, så kan du google for mere information. Palenque, Chichen Itza, Villareal, Cenotes (i Tulum), Isla Mujeres, hvalhajer (nord for Cancun eller Placencia i det sydlige Belize), Teotihuacan, Puerto Escondido, Merida, Antigua, Tikal og Lamanai

Anonym DanielJohansen

Jeg har selv en Haglöf taske, bare en Hub-model som vidst er forgængeren.. den har 16 mdrs backpacking på bagen nu og er ikke til at slide i stykker. Der er røget en snor af der sad på selve lynlås hængslet, det er alt, så du er vidst home free med din carrier, især hvis du kan få den til en god pris:)

Anonym Claus

Generelt vil jeg anbefale jer at tegne en rejsesygeforsikring, tag to plastikbetalingskort med, hav lidt nødpenge gemt et eller andet sted i rygsækken, scan jeres pas ind på en e-mail, så i hurtigt kan få fat i en kopi, hvis uheldet er ude.
    Regn ikke med økonomisk hjælp fra ambasade, men der er jo Western Union, hvis I akut skal bruge penge.

Undgå ¨så vidt muligt Guatemala City og Tegucigalpa.

Guatemala har Atalan-søen, Antigua, Tical, Quetzaltenango
    Honduras har Utila, Roatan som gode dykkerspots. Copan er også en mulighed, men der er bedre ruiner i Guatemala.

mvh
    Claus

Anonym VerdensMikael

Hej Lena!

Du SKAL tage til Lago de Atitlan. Utvivltsomt et af de smukkeste steder i verden. Når du ankommer til byen Panajachel, skal du straks tage en af de små både tværs over søen til byen San Pedro. Her er der god stemning…!

Herfra kan du tage videre til Xela og til feks Fuentes Georginas som er et lille bitte paradis midt i tåge junglen.

Jeg vil også anbefale Livingston med den herlige caribiske stemning og Flores/Tikal er selvfølgelig et must.

God tur, jeg har selv været der 2 gange og det er altså et dejligt land!

Anonym latinamerika

Tusind tak for alle de gode råd!
    Vi skal helt sikkert til Lago de Atitlan, Semuc Champey, Tikal, Antigua og sikkert mange andre steder. Jeg har hørt at Guatemala City ikke skulle være noget specielt? Og en pige fortalte mig, at vi så vidt muligt skulle undgå Flores og i stedet vælge El Remate, for der skulle være flottere, billigere og mindre “turistet”.
    Vi vil supergerne dykke. Hvad er bedst? Honduras eller Belize? Ved I hvad det koster at få et dykkerbevis?Har I nogen sinde oplevet noget farligt ved at dykke? Uh, de hajer der, det lyder ikke så betryggende 🙂
    Hvor mange pende, tror I, at man kommer til at bruge, hvis man skal rejse rundt I de lande i en måned/halvanden?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account