Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3528136
     Rasmus

      Hejsa.. Jeg var der sidste sommer… Jeg synes absolut ikke at der er grund til at blive hjemme… Var der i 2 måneder og så intet farligt.. Det eneste vi hørte om var et par der havde fået stjålet kamera osv.. Men det er absolut ikke farligt hvis man opfører dig normalt.. Der er desuden en helt masse amerikanske teenagere på sprogskole, og de ville ikk tage derned hvis ikke det var sikkert…

      #3528133
       none

        Hej alle, jeg har i noget tid gået og planlagt en spogrejse til Guatemala i en måned.
        Nu er jeg imidlertid kommet i tvivl, om jeg overhovedet skal tage af sted, da jeg har læst meget om, hvor ekstremt farligt der er. Det virker som om, man skal regne med at blive overfaldet mindst én gang dernede, man skal aldrig færdes alene hverken i byer eller på bjergvandringer og slet ikke gå synligt med nogen former for værdier. Specielt fordi jeg er en pige, er jeg noget bekymret. Er der grundt til det? Nogen med råd/erfaringer?

        #3528147
         Tue

          Hey du, som udgangspunkt er der sikkert i Guatemala, men der er stadigt mange våben i omløb og i kraft af, at mange bønder mangler penge, sker der ofte voldelige overfald, specielt på vulkanture kan man være uheldig. Derfor vil jeg råde dig til kun at gå i større grupper når du er på vulkan/bjerg ture. Iøvrigt kan Guatemale varmt anbefales, og jeg håber du kommer afsted.

          #3528624
           Jeanette Faaborg Ramussen

            Hejsa…
            Jeg er lige kommet hjem fra Guatemala og har været i landet i 3 mdr. Det kan varmt anbefales.
            Befolkningen er meget flinke og venlige, men man skal tænke sig om.
            Jeg oplevede ikke noget farligt, men hørte kun lidt om at de fik stjålet lidt. Men hvor gør man ikke det?
            Man skal dog ikke færdes for meget i Ciudad de Guatemala. Og vær i større grupper på vulkan og bjerg ture.
            Håber at du får en ritig dejlig tur.

            #3528793
             Mette

              Hej!

              Jeg har også været i Guatemala i 3 måneder og du kommer simpelthen til at gå glip af SÅ mange fede oplevelser hvis du ikke tager afsted.
              Ja, det er et farligt land hvis man slet ikke tænker sig om, men har man bare lidt falmindelig sund fornuft skal det nok gå, det gjorde det jo for alle os der skriver her ..og mange flere til. Men jeg vil ikke sige at Guatemala er noget særligt farligt land i forhold til andre lande i latinamerika, alle kan jo få stjålet deres ting i alle lande..
              Men:
              Lad være med at flashe dine kontanter, hav altid fast greb om din taske, hav den evt på maven istedet for på ryggen. Lad være med at gå på gaden eller stranden alene om aftenen, tag altid hellere en taxa for meget end én for lidt, det koster jo ingenting.. Og så se at komme så hurtigt ud af Guatemala City som muligt, den er virkeligt uspændende, stor og forurenet og meget mindre sikker end de andre små charmerende byer der er rundt omkring i landet.
              Hav en rigtigt god rejse! er sikker på du får en super oplevelse!
              Mette

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account