This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nasa1415

Hey Angela 🙂

Nu er jeg ikke en pige, men jeg rejste igennem Guatemala uden nogen problemer, og følte mig ikke på noget tidspunkt utryg ved at befinde mig i landet. min kæreste rejste også alene gennem landet og hun havde heller ikke nogen problemer. bare husk på at du befinder dig i et tredjeverdens land og brug almindelig sund fornuft, altså ikke noget med at vandre alene rundt om natten. så skal du nok få en god tur.
    der er rigtig mange backpackers i Guatemala, så du har også en rigtig god chance for at møde nogen at rejse rundt sammen med.

Ellers er Guatemala et utroligt smukt land med en masse ting at se. Du bliver næsten nødt til at se Tikal. Det er utroligt imponerende at se disse maya ruiner ude i junglen. Min personlige favorit i Guatemala var at bo i Lanquin og tage til Semuc Champey. helt utroligt smuk natur 🙂
    Byen Antigua er helt klart også et besøg værd.
    Ellers skulle et besøg til Lago de Atitlan være fantastisk, men dette har jeg dog stadig til gode.
    ellers hvis du har nogle spørgsmål skal du være velkommen til at skrive 🙂
    Mvh Nicolas

Anonym Angela Blach

Hejsa..

Jeg vil gerne rejse til Guatemala engang i februar. Jeg rejser alene som pige og vil høre om der er andre der har erfaring med det i forhold til sikkerhed- har nemlig aldrig før rejst alene!? ;O)

Hvad er et must at se?

De flybilleter jeg har kigget på, der lander jeg kl.22.00 i Guatemala City, er der nogle som kender et godt sted man kan sove den første nat og ikke alt for langt væk fra lufthavnen…!?

Hilsen Angela

Anonym DanielJohansen

Jeg tilslutter mit Nicolas råd. Guatemala City, hovedstaden, er det eneste sted der kan være lidt opråb..men sådan er det med alle storbyer så det er bestemt ikke noget skræmmescenarie.

Husk også grotterne lige udenfor Semuc Champey parken, og så må du ikke glemme Tikal vulkanen hvor du kan opleve lava på meget tæt hold en times kørsel fra Antigua. Jeg synes det er en stor naturoplevelse..

Du kan læse et stort uddrag af Lonely Planet guidebogens Guatemala edition 2007 på nedenstående link.. God tur:)

http://books.google.com/books?id=2rp-HcM2cH0C&lpg=PP1&dq=lonely%20planet%20guatemala&hl=da&pg=PP1#v=onepage&q&f=false

Anonym Lotte

Prøv at se det her link, for et godt og sikkert sted at sove første nat efter ankomst til Guatemala City:
    http://www.xelapages.com/casadefamilia/

Anonym Line

Du SKAL se Lago Atitlan 🙂 Simpelthen det smukkeste sted jeg har været. San Marcos er blot en ud af mange utrolig afslappede byer du kan besøge ved søen. Udover Antigua er Xela også en hyggelig by, men noget køligere i vejret. Har desværre ikke været ved Semuc Champay, men det skulle være fantastisk. Derudover er der vulkaner, kirker, små landsbyer, varme bade, stillehavet. Ja, mange ting at se 🙂
    Jeg har selv været i Guatemala i 1 mdr. Rejste godt nok ikke alene, men havde ingen problemer med sikkerheden. Man skal dog vænne sig til tilråb, kysselyde og mange blikke fra de guatemalanske mænd. Hovedstaden er ikke vildt fed at færdes i. Der er meget trafik og alle huse er beskyttet med pigtråd, siger vel lidt om behovet for sikkerhed i byen. Og gå ikke rundt alene efter mørkets frembrud.
    Da jeg ankom sov jeg på Patricias Bed & breakfast, og så vidt jeg husker, var det ikke langt fra lufthavnen, og det ligger i et f byens sikre områder.
    God rejse! Det er et skønt land 🙂

Anonym Dennis Larsen

Jeg vil umiddelbart sige at det vil være en super dårlig ide at tage til Guate City uden en aftale om at blive hentet ved lufthavnen. Især som skandinavisk pige. Man kan komme langt med sund fornuft, men man skal ikke glemme at hovedstaden er i top 3 by, ang. flest drab, og at det er et meget korrupt land.

Men ellers vil jeg fremhæve Semuc Champey(BO PÅ El Retiro i Lanquin), Lago Atitlan og Tikal som de 3 største oplevelser. Hvis du vil lidt tættere på den Guatemalanske kultur vil jeg helt sikker også anbefale et besøg til Xela.

Jeg har et par kontakter til gode steder at overnatte i både Guatemala City, Xela og Lanquin, hvis du skulle få brug for det, er du velkommen til at skrive til dennislarsen@mail.com.

Anonym Lasse

Et godt råd: sørg for at blive hentet! Guatemala City er ikke til at spøge med efter det er blevet mørkt, ja i det hele taget..

Derudover er Guatemala et fantastisk land. Håber du får en god tur.

Anonym Noi

Heeeej en kammerart og jeg tager også til Guatemala her den 25-2, vi glæder os utroligt meget og ser frem til at se en masse af disse gode forslag her på blokken 😛

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account