Hej!
Jeg har været i Guatemala 2 måneder hvoraf jeg arbejdede frivilligt den ene og rejste rundt den anden. Og de 4 uger jeg rejste rundt var faktisk for lidt, jeg fik slet ik set det hele og må bare tilbage igen på et tidspunkt!
Jeg har aldrig været i Belize, men jeg har hørt at det skulle være MEGET dyrere fordi det er så turistet. Der er meget mere kultur og spændende ting i Guatemala, så vælg klart det!!
Jeg rejste rundt med min veninde, og vi oplevede heller ikke noget ubehageligt, men vi tog virkeligt også vores forholdsregler og lod være med at gøre dumme ting som at gå på stranden om aftenen, og gå alene på gaden osv. Vi blev advaret mange gange.
Infrastrukturen i Guatemala er jo en seværdighed i sig selv, på den ene side er det jo helt af helvede til hvis man kommer med danske øjne, men på den anden side er det jo helt fantastisk hvordan de får ting til at fungere alligevel! Og så er det altid en super oplevelse at køre i chickenbusses, så farverige og larmende, og du er sikker på at få mindst 5 nye venner på turen som alle inviterer dig hjem til middag hos dem;-D
Hav en rigtigt god tur!