This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey
    Jeg overvejer et smut til mellemamerika – evt. Guatemala og/eller Belize. Har desværre kun 3 uger, så spørgsmålet er om jeg skal begrænse mig. Har rejst en hel del i det meste af verden – men aldrig i mellem- og sydamerika.

Hvordan er infrastrukturen? Bus, tog a’la Østen?
    Prisniveau som backpacker?
    Nogen sikkerhedsproblemer jeg skal være opmærksom på? (alenerejsende kvinde eller andet)

Forslag/info/råd modtages med tak.
    😉 Cath

Anonym Rasmus

Hey.. Hvis du kun har 3 uger ville jeg uden tvivl nøjes med et land, og uden at blinke ville jeg vælge Guatemala.. De har godt nok ikke noget specielt god strand, men derudover er det et fantastisk rejseland…
    Infastrukturen er anderledes end østen. De bruger ombyggede skolebusser fra USA, og man booker ik i forvejen, men prajer bare busserne som kører uafbrudt. En stor oplevelse i sig selv, men det fungere!!
    Jeg har mødt masser af kvindelige rejsende uden de havde problemer, men når man er de mest turistede steder er der rapporter om enkelte røverier, men ellers synes jeg det er mindst ligeså sikkert som Asien..

Anonym Ballegaard

Jeg er HELT enig med Rasmus – Guatemala er et super land at rejse i, og du kan nå meget på 3 uger. Der er dog ok strand i Monterrico på vestkysten, men der er ALT for mange oplevelser i det land til man ligger særlig længe og daser på stranden alligevel 🙂
    Det er ved at være et par år siden jeg var dernede, men det er rigtig billigt at rejse med “chicken busses” som beskrevet ovenfor, og også at bo og leve. Tør ikke rigtig sætte tal på, da jeg som sagt ikke er opdateret.

Jeg har aldrig oplevet noget ubehageligt i forbindelse med at rejse i landet, eller mødt folk som har – men man bør jo selvfølgelig som alle andre steder rejse med sund fornuft!

Anonym Mette

Hej!
    Jeg har været i Guatemala 2 måneder hvoraf jeg arbejdede frivilligt den ene og rejste rundt den anden. Og de 4 uger jeg rejste rundt var faktisk for lidt, jeg fik slet ik set det hele og må bare tilbage igen på et tidspunkt!

Jeg har aldrig været i Belize, men jeg har hørt at det skulle være MEGET dyrere fordi det er så turistet. Der er meget mere kultur og spændende ting i Guatemala, så vælg klart det!!

Jeg rejste rundt med min veninde, og vi oplevede heller ikke noget ubehageligt, men vi tog virkeligt også vores forholdsregler og lod være med at gøre dumme ting som at gå på stranden om aftenen, og gå alene på gaden osv. Vi blev advaret mange gange.

Infrastrukturen i Guatemala er jo en seværdighed i sig selv, på den ene side er det jo helt af helvede til hvis man kommer med danske øjne, men på den anden side er det jo helt fantastisk hvordan de får ting til at fungere alligevel! Og så er det altid en super oplevelse at køre i chickenbusses, så farverige og larmende, og du er sikker på at få mindst 5 nye venner på turen som alle inviterer dig hjem til middag hos dem;-D

Hav en rigtigt god tur!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account