This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Fiksteufel

Min kæreste og jeg skal her til december på en 5 måneders rejse til Asien turen går igennem Thailand, Myanmar, Laos, Cambodia, Vietnam, Kina og Japan.

Vi kan imidlertidig ikke finde ud af om vi skal tage en bog som samler de forskellige lande (så som lonely planets southeast asia on a shoestring) eller om vi skal købe en bog for hvert land.
    første mulighed er god fordi det ville betyde en lettere rygsæk tilgengæld er informationen begrænset. Anden mulighed er jo lige det omvendte.
    Mens vi glæder os til turen vil vi sætte stor pris på jeres erfaring og gode råd ang. dette problem 🙂

Anonym Søren

En ide ville være at købe en guidebog til selve turen, og måske købe en pr. land undervejs. Man kan ofte finde dem brugt i brugtbogshandler rundt omkring i asien, hvor man jo så også kan sælge dem igen når man er færdig med et land. På den måde slipper man for at rejse rundt med alle bøgerne på en gang.
    /Søren

Den Rejselystne

Jeg havde med mig på Interrail i 2004 Lonley Planet guiden “Europe” på min tur rundt i Europa, som jo indeholder mange mange lande. For mig at se var det en ganske udmærket bog, men den er ikke så detaljeret, om hvert land, og kan til tider godt være tung at slæbe på, da den er rimelig tyk. Så måske i kan finde dem billigt, enkeltvis, og så evt. sælge dem igen????

Go’ rejse
    Den Rejselystne

Anonym Fiksteufel

tak for de gode svar jeg tror vi går efter metoden med den store samlede bog hjemmefra og så de individuelle når vi er på turen! Igen tak for hjælpen 🙂

Anonym Philip

Et godt råd til jer:
    I Sydøstasien er man begyndt at kopiere Lonely Planets guidebøger. Det betyder at man kan få de helt nye guides helt ned til cirka kr. 40,- pr. stk.

Forsiden er normalt helt i top, men trykket kan være lidt dårligt indeni. Dog nemt at læse.

Jeg fik LP Cambodia for cirka kr. 40,- i Vientiane og LP Thailand til kr. 50 i en bod ved Angkor Wat – begge uden at prutte om prisen..

Anonym Anonym

Hej!
    Jeg har kun været i Vietnam, men der kunne vi købe LP kopibøger til 30-40 kr pr stk! (Prut om prisen)…. I vietnam så vi overalt bøger om Laos, Cambodia, Thailand, Kina… Så det er slet ikke noget problem!
    Kig dog lige bøgerne hurtigt igennnem, da nogle af siderne til tider er på f.eks. fransk, vender forkert, osv.!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account