Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524113
     jakobsenpernille

      Hejsa…
      Er der nogle af jer der har erfaringer med at tage toget fra Hanoi til Beijing eller omvendt??
      Tænker på oplevelsen, prisen, komforten, tiden osv.
      Så vil jeg rigtig gerne høre fra jer.

      Mvh

      Pernille

      #3524119
       Martin

        hey..det er altid en oplevelse at rejse med tog i kina..jeg har selv rejst med tog, bus og skib i kina. Tog toget fra Shanghai til Kunming i det sydlige kina, hvilket tog 56 timer, men selvom komforten ikke var god er det alligevel et andet billed man får af det kinesiske folk end hvis man flyver rundt..priserne er som regel hellere ikke særlig dyrer, hvis du tager 2 klasse..

        #3524121
         Rasmus

          Har selv taget den tur. Tog 30 timer til Chengdu og yderligere ca 22 timer til Kunming.. Priserne var ca 250 kr pr billet på 2. klasse.. Jernbanen fra Kunming til grænsen er ødelagt men der går masser af natbusser til Hekou hvor man krydser grænsen.. Her er man kun en halv time fra Sapa, eller 12 timer i tog til Hanoi…
          Super fed tur og komforten er generelt i top..

          #3524159
           Tina

            Jeg rejste fra Beijing til Hanoi i efteråret, afgang fra Beijing søndag eftermiddag, ankomst Hanoi tirsdag morgen, dvs. ca. 40 timer. På samme rejse var jeg med et russisk, et mongolsk og et kinesisk tog fra Moskva til Beijing og senere med forskellige tog i Vietnam. Af alle disse tog var turen med det kinesiske tog fra Beijing til grænsen til Vietnam absolut den mest komfortable! Var på soft sleeper class, der var rigtige dyner i toget, rent og pænt, termokande i kupeen mv. 🙂 Toget hedder T5. Desværre var det sidste stykke af rejsen ikke så super. Efter et par timers ophold i Nanning (toget skulle omrangeres), kørte vi til grænsen, hvor vi midt om natten skulle ud med alt bagage, udfylde papirer mv. og derefter kom ind i et ikke så lækkert vietnamesisk tog… Men hvis du tager turen den modsatte vej, klarer du jo den del først og kan bare slappe af derefter, og måske kommer du oven i købet over grænsen om dagen?! Flot udsigt omkring Guilin og Yangshou fx.
            Togbilletten havde jeg købt hjemmefra hos Jysk Rejsebureau, og den kostede 1700 kr. Men jeg kunne se på billetten at den kun koster det halve, hvis man køber den lokalt… Dog fik jeg at vide, at der skulle korruption til overhovedet at få billetter på det tidspunkt, jeg rejste, så måske har jeg betalt for det 🙂

            #3524160
             Shu Lei Gen

              Jeg rejser selv jaevnligt med tog i Kina, ikke fordi det er billigere end fly ,det er en oplevelse for sig selv hver gang. Tag ikke ikke toget direkte til Hanoi, men tag et par stop undervejs ( Shanghai, Nanjiing, GuangZhou, Hong Kong eller Kumningpaa den Oestlige side/ Wuhan,Xi’an, Chengdu, Kumning paa den Vestlige rute !) Er bare et par gode exsembler.. Vaelg selv din rute, det vil altid vaere en kaempe oplevelse..

              #3524315
               claus j mortensen

                Har du prøvet den side http://www.seat61.com/

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account